Max rpm wijzigen / verhogen

mmh....... da's leuk voor ons knutselaars :) Zal eens spelen vanavond....... Wellicht komen die verborgen curves waar gaspar het over had bij de R versie dan ook naar boven.
 
Aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh........ fadec.ini gevonden EN wat ik al een heeeeeeeeeeeele tijd zocht, de type R config :)

[Fadec_type]
Type=R

Fadec software opstarten en wat zie ik? Een nieuwe tab Ramps. Uitleg:
-Enter the absolute speed value from 0 to 255. 0 is idle and 255 is full power. If you fill the above fields whit the real idle and full power rpm, you will see the real rpm in to the relative speed column. The slope values should be between 1 and 32, and the last value on the acceleration ramp should be of low value to avoid the posibility to overspeed the engine in accelerations close to max power.

Overspeed heb ik veel last van, mijn R is dus volledig te configureren en bevat nu foute waarden. Eindelijk kan ik dit fatsoenlijk instellen. Jammer dat Gasper hier niets over zegt en niet wil helpen......
 
Fadec

Ik heb de manual-start fadec van Gaspar, is het menu hiervan vergelijkbaar met de autostart versie?
De ECU ga ik gebruiken voor de zelfbouw MartS 44er, en heb er nog totaal niets mee gedaan, de ECU dan :wink: en zal me hierin moeten verdiepen, wil tenslotte niets verklooien :wink:
De 44er nadert z'n proef runnetjes..............

Vraag me iets over de Projet ECU en ik weet het hoogstwaarschijnlijk, maar van de Fadec, Orbit en de Jetcat heb ik totaal geen kaas gegeten.

Groet Ger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zag ook kero opties voorbij komen :):):):) Vanavond even spelen ;)

Zou ik niet doen voorlopig, of je moet een doosje nieuwe FET's hebben liggen, en dan alleen toepassen in een perfect startende motor want de electronica krijgt flink op z'n lazer.
FET's ? dat zijn die zwarte vierkantjes op de print, +/- 8mm in het vierkant, waar wel eens een gaatje in wil gaan zitten :wink: en dan ruiken ze ook zo vreemd.

Don't ask, I just now (en daarom weer lekker op gas starten :wink: lekker snel op temp en de electronica in opstartfase wordt niet zo zwaar belast op gasstart)

Ger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hehe, dat geloof ik graag. Ik bestel wel nog een setje dan verdubbel ik ze wel........ alleen de glow uitgang hoeft maar verstevigd te worden.
 
ramps

Herman
Ik zit nog even te klooien fadec.ini kan ik niet vinden.
fad4 ramps alles staat op 117-255-255 dat zal wel het probleem zijn.
Waar heb jij dat op staan uit je fadec gelezen

117 is dus max toerental wat ik ingesteld heb

Dit is een nieuwe fadec ik heb zelf nergens aan gezeten
 
Laatst bewerkt:
fadec.ini staat (default) in C:\Windows\fadec.ini

Type=R en P betekend Rpm en Pressure (dus bijna iedereen gebruikt R).

Ramps lijken alleen in een R versie te zitten (of te zijn ingesteld dan, ben nog even aan het spelen.....)
 
Sander Bedankt voor de tip
sander kan je ook de dip uit de ecu halen rond de 50k rpm daar kruip die hee en dan klapt die in een keer naar 120k
 
Laatst bewerkt:
Ramp kan je zo te zien aanpassen maar of hij er naar luisterd weet ik nog niet. Kero en manual doet ook niets op een AU 540. De opstart naam aanpassen is wel fun :)
 
dip 90k

Sander Bedankt voor de tip
sander kan je ook de dip uit de ecu halen rond de 50k rpm daar kruip die hee en dan klapt die in een keer naar 120k

kijk dat heb ik bij 90k zou mooi zijn dat dit verholpen zou zijn. Ik vlieg nu met de TJT ecu maar het is zonde om Xicoy fadec 6 onbruik baar te hebben .
Gr Gerrit Jan
 
Laatst bewerkt:
Dan ben ik benieuwd hoe de ramps staan. Die kunnen tot 50 en 90k erg laag staan en daarvoorbij opeens heel hoog. Ik heb de standaard curve van gaspar nu in de ecu gezet om te testen. Ik had een hele felle eindsprint in de accelleratie omdat mijn ecu van een wren heli af komt, dat was ook goed te zien in de curves.

Kunnen jullie de curves eens plaatsen hier? Ben wel benieuwd.
 
ramps

Dan ben ik benieuwd hoe de ramps staan. Die kunnen tot 50 en 90k erg laag staan en daarvoorbij opeens heel hoog. Ik heb de standaard curve van gaspar nu in de ecu gezet om te testen. Ik had een hele felle eindsprint in de accelleratie omdat mijn ecu van een wren heli af komt, dat was ook goed te zien in de curves.

Kunnen jullie de curves eens plaatsen hier? Ben wel benieuwd.

alles staat op 117/255/255
 
mmmh.... dat verwachte ik al maar dan heb je geen ramps (geconfigureerd, maar wel de standaard). Mocht je fadec nog gek doen met de andere motor dan wil ik hem wel een keer testen. Tot nu toe doen ze het hier allemaal goed.
 
Ik heb de waarden nu ingesteld na de standaard waarden (wat je ziet in het ramps scherm voordat je de fadec instellingen inleest). De standaard curve lijkt best goed. Ik ga nog testen wat hij doet als ik overal 255 inzet, dat bevalt in mijn andere fadec goed maar kan niet of slecht werken in een R. De niet R met 255 werkt prima.
 
standaard

Ik heb de waarden nu ingesteld na de standaard waarden (wat je ziet in het ramps scherm voordat je de fadec instellingen inleest). De standaard curve lijkt best goed. Ik ga nog testen wat hij doet als ik overal 255 inzet, dat bevalt in mijn andere fadec goed maar kan niet of slecht werken in een R. De niet R met 255 werkt prima.

Ik heb nu de standaard waarden er in zitten zal binnen kort testen. met fadec ini krijg ik niet meer informatie te zien wie kan helpen [FormSize]
Form4W= 9400
Form4H= 6000
Form4L= 0
Form4T= 0
Form5W= 10650
Form5H= 7185
Form5L= 4590
Form5T= 1590
Form1W= 15480
Form1H= 11190
Form1L=-165
Form1T= 1020
[Comm]
Actual=1
[Mode]
Actual=999
[Gauges]
R.P.M.Max=150000
Temp.Max=800
Pres.Max=1
[Graphic]
Refresh=250
[Pressure_Factor]
Value=0,009
[Fadec_type]
Type=R
[Thrust]
Calibration=1
Zero=0
_________
 
Back
Top