Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Gerald Rutten, 2 okt 2005.

  1. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Ja jammer, maar alles op de opendagen is ook zoooo groot en ruim, kan lang niet alles zien. K'heb er 4 dagen rond gehangen en nog steeds niet alles gezien. Op de voordeur staat inderdaad de crew:

    [​IMG]
     
  2. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    het is inderdaad een foto van door de geluidsbarrière heen gaan en ik moet zeggen een bijzonder mooi staaltje foto kunst om die zo haar scherp en exact in beeld te krijgen.
    ik had zelf op nu.nl gekeken maar kreeg daar bij deze foto niet te zien.
    nu moet eigenlijk de f16 van Gerald dat ook doen he om schaal te vliegen:p
     
  3. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    De belgische dispaly had het ook heel kort tijdens de zondag maar alleen achter de cockpit. niet achter het toestel

    gr

    vinze
     
  4. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Kom maar met ideeen ha ha ha! :D
     
  5. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Weet je dat zeker? Ik dacht dat er vanaf nu nog maar één krijgsmachtonderdeel per jaar open dagen organiseert en dat de KLu pas weer in 2013 (100 jaar!) aan de beurt is.


    Ik was helaas net te laat met het indrukken van het knopje van de camera...
     
  6. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
  7. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Zoals gezegd, het is NIET door de geluidsbarriere heen;-) Anders was dat wel op niet zo'n positieve manier in het nieuws geweest.
     
  8. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    .......én dan hadden we ook niets aan onze oordopjes gehad....:rolleyes:
     
  9. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    niemand zegt toch ook dat hij er HELEMAAL doorheen zat? Ik zei dat hij er verdraaid dichtbij zat. Inderdaad iets van mach 0.99
     
  10. jolmer

    jolmer

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    801
    Locatie:
    Dokkum
    Inderdaad, mee eens Jitze! Ik zei dus in voorgaande posts ook al dat hij tegen de geluidssnelheid aan zat, niet dat hij erdoor heen geknald is. En iedereen die denkt dat dit niet het geval is, heeft het toch echt mis.

    Je kunt nl. duidelijk de drukopbouw zien, ter hoogte van de canopy en begin van het kielvlak. Natuurlijk is dit alles beter zichtbaar bij hoge luchtvochtigheid, maar snelheid is snelheid. En ik heb in het verleden echt heul veul materiaal bestudeerd, waardoor ik kan zeggen dat dit bijna het schoolboekvoorbeeld van het inluiden van een "sonic boom" is... ;)

    ~Jolmer
     
  11. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    heren even voor de gene die er niet voor op hebben gestudeerd....... wat waren de effecten geweest asl hij er echt doorheen was gegaan....

    de knal ken ik maar wat waren de effecten op korte afstand

    gr

    vinze
     
  12. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    :teacher:........;)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    een flinke dreun.

    toen ik nog bij de klu zat zijn er 2 f16's op lage hoogte (tijdens het oefenen van de air attack) door de barriere gegaan. de ramen op de toren stonden goed te schudden.
    de mannen die met de tent opbouw bezig waren waren niet echt geschrokken terwijl het recht boven hun gebeurde....
     
  14. jolmer

    jolmer

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    801
    Locatie:
    Dokkum
    Laatst bewerkt: 21 jun 2010
  15. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Weet niet of je 'm al gezien had, leek me hier wel op z'n plaats :D

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Leuk filmpje! :D


    Afgelopen weken niet altijd aan de kist kunnen werken wegen omstandigheden. Binnenkort paar weken vrij, naast de broodnodige vakantie-lekkerweg gaan we effe flink aan de gang om de kist oranje te krijgen, het moet maar eens gaan gebeuren! Afgelopen week druk bezig geweest om de huid oppervlak te bewerken; er zitten in de romp reeds een aantal klinknagels en paneellijnen maar er moesten nog een aantal bijgezet worden, daarnaast nog wat huid details hier en daar en als laatste de romp helemaal nalopen en schuren. De hoogglans blanke lak verraad een heleboel dus moet deze keer écht mijn best doen om alle krasjes weg te werken. Bij grijs/matte militaire bakken zie je dat niet zo. We werken met een schuursysteem van grid # 80-120-240-360 en als laatste 600. Het grove is alleen bij plamuur klussen nodig, de rest van de romp begint pas bij # 240. Hoopjes werk maar het moet glad. En zelfs dan zul je nog steeds met een loep ergens wat vinden, maar da's bij de echte zéker niet minder hoor! ;)

    Deze week zal ik al het externe werk af te hebben, volgende week een druk spuitschema op de planning, hopelijk komt er nu niets meer tussen.


    Inlaat sectie; enkele panelen bij-krassen met een kraspen en rivets slijpen.
    [​IMG]

    Ook op de romp enkele klinknagels "zetten" en bestaande opnieuw accentueren, zijn er een paar honders, zoniet duizend..... Ook motor toegangsluik naden passender gemaakt met epoxy en keukenfolie er tussen.
    [​IMG]

    De romp is nu helemaal klaar, komende dagen verder aan de vleugels/elevators/kielvlak en andere onderdelen. Dan ook nog even een "grill" houder maken waarin ik de hele kist kompleet in op kan hangen én ronddraaien om zijn as, maakt spuiten een stuk makkelijker.

    Grt,
    Gerald
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2010
  17. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    mooi werk!

    Gaat goed zo!

    Veel succes met het spuiten!

    Maarreuh... je gaat toch niet al de friese namen op de nosewheel door plakken nu he???
    Je bent de kist begonnen in de Demotijd van Volkel/Sjeik!!!

    Als volkeliaan eis ik een volkel versie!!! ;-)

    suc6!
     
  18. peter coers

    peter coers

    Lid geworden:
    16 okt 2005
    Berichten:
    1.014
    Locatie:
    sneek
     
  19. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    In de autoscade is het gewoon schuren mer korol 180 dan spuitplamuur dan een nevel laag mat zwart
    en dan schuren mert waterproof korol 800 met water tot er geen zwarte nevel meer zichtbaar is
    je bent dan alle krassen kwijt
     
  20. peter coers

    peter coers

    Lid geworden:
    16 okt 2005
    Berichten:
    1.014
    Locatie:
    sneek
    Dat werkt zeker makkelijker alleen zitten er op deze kist zoveel details en die moeten goed zichtbaar blijven anders is al het werk voor niks geweest. Ik denk dat die spuitplamuur wel het nodige zal verbergen.

    In de jachtbouw wordt korrel 80 gebruikt en dan een aantal lagen primer en daarna zit er niet veel verschil meer in. Alleen eindigd men bij korrel 400 tot 500.
     

Deel Deze Pagina