Kabeltje maken met 4s balancer connector en twee traxxas pluggen naar de accu's toe.
Zijn er ook kant en klaar bij bv PKracing:
Nee, laden kan nooit parallel, dat doe je altijd in serie of los.
Laden heeft op zich geen relatie met hoe je ze gebruikt in auto, maar omdat je tegelijk gebruikt, of dat nou parallel of serie is, wil je dat beide packs geheel gelijk zijn (even vol of leeg), zo niet krijg je bij parallel grote (bijna kortsluitstromen) tussen de packs en in serie kan je LVC niet goed zien wanneer een pack leeg is.
Stel je hebt de LVC op 12v staan (2x 2S pack in serie), dat zou dus beteken dat iedere cel 3v nog heeft en de LVC slaat dus op juiste moment af. Nu rij je met een half vol en een vol pack dat na wat rijden 2x 2.2 volt is en 2x 3.9 volt, totaal nog steeds 12.2 volt, dus je LVC slaat niet af.. maar dat pack met 2.2 volt is wel degelijk kapot !
Bij parallel kun je je misschien wel voorstellen wat er gebeurt als je een pack van zeg 3.2 volt met een pack van 4.2 volt.. dan smelten je kabels en 'fikken' beide packs uit, gegarandeerd !
Natuurlijk, als je goed oplet en een goede lader hebt die perfect laadt (beide packs precies gelijk maakt zonder van elkaar te weten wat voltage exact is) gaat het best goed. Maar je zult maar een keer vergeten om een pack te laden en de andere is wel geladen..
Neem aan dat je het hebt over de 2200mAh Zippy's, ik heb de balancer kabel in een lus over het pack gedaan, wat extra schuim aangebracht zodat pack wat dikker werd, dan past ie wat strakker erin en afgewerkt met extra krimpkous over de hele pack heen. Vind de standaard krimpkous wat dun.
Rij je met de 'speed' pinion ? Want die heb je wel nodig bij de 3S, zonder die komt de motor op niet veel meer toeren dan met de 2S.
Hij gaat trouwens echt wel een heel stuk harder nog met de 3S hoor

.. Maar wie wil dat nou ? lol