Traxxas 1/16 e-revo Topic!

De beadlocks zijn zeker een stukkie hoger maar ook veeeeeel zwaarder... Ik zou zelf voor een ander setje kiezen! Fotos heb ik helaas niet!

Dit is net wa ik er goed aan vind dit extra gewicht houd autotje veel beter aan de grond.

@Ruudxd
DSC04694.jpg

Had jij ook niet een mamba monster max kapot gekregen:rolleyes:
Schokschade, valt helaas weinig aan te doen (had klein stoot kussentje). Geen stomme gearing fouten zoals NiMH's in serie met 28/50.

Bovendien als je ziet wat die ESC in mijn Flux al allemaal heeft meegemaakt is het een wonder dat hij niet eerder kapot is gegaan :)

Nog niet eens naar gekeken ... Druk met werken (met dit weer op het land pal in de zon = zweten 4 life) en thesis ... Maar hij komt, you have my word!

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Bokkerijder, van harte!

Effe een vraagje. Net mijn Zippy's eindelijk ontvangen. Nu voorzien van Traxxas stekkers en een 2s balans kabeltje halen (vergeten...) maar kan ik ze paralel rijden zodat de Lipo shut off op de origingel Traxxas ESC nog werkt?

@ bokkenrijder, congrats!!!

@ KdK, liever in serie laden, dan ziet de lader 4 cellen en balanceert hij 4 cellen, in parralel herkent hij er maar 2 dus balanceert hij er ook maar 2.

@ nick, FireFrenzy vroeg om verificatie (dat is een ''moeilijk'' woord voor bevestiging) en dat gaf ik zodat degene die hij probeerde te helpen weet dat het goed zit.

Had ook commentaar kunnen geven dat je met je luie donder even ZELF had kunnen zoeken aangezien die partnummers al 100 keer voorbij zijn gekomen maar wist me in te houden.

EDIT: Sorry, je hebt het over rijden ipv laden, my bad!!

Laatst bewerkt:
ok, effe andere vraag:

Hoewel ik het wel denk te weten, toch even voor de zekerheid...
Ik heb al 3s lipo's en daar zit een verlengkabeltje bij voor het balanceren. Voor 2s lipo's heb ik die niet. Let op nu komt ie... Kan ik het balanceerkabeltje uit de lipo meteen in de lader steken? Ik denk van wel, maar ja beter save than sorry!

1. Ok, maar hoe balanceer je dan met twee losse stekkers?

2. Ik neem aan alleen in serie laden als je ze ook in serie gaat rijden?

WOW net gereden met de 2s lipo van Zippy (2200 lightmax)en om heel eerlijk te zijn, ze zijn nauwelijks langzamer dan de 3S Lipo's van LRP (1300 VTEC Competition Car Line) maar die zijn ca. € 45,- stuk...

Hoe kan dit? Kan iemand me uit leggen waarom de 2S optisch hetzelfde resultaat geeft als 2S? Ook met 2S trek ik wheelies niet meer of minder dan de 3S maar er zou toch verschil in moeten zitten?

Wel jammer dat de Zippy's net in het compartiment past waardoor het balanceerkabeltje er niet meer in past. Waar laten jullie die?

Kabeltje maken met 4s balancer connector en twee traxxas pluggen naar de accu's toe.
Zijn er ook kant en klaar bij bv PKracing:

tcr-gizmo-200.jpg

Nee, laden kan nooit parallel, dat doe je altijd in serie of los.

Laden heeft op zich geen relatie met hoe je ze gebruikt in auto, maar omdat je tegelijk gebruikt, of dat nou parallel of serie is, wil je dat beide packs geheel gelijk zijn (even vol of leeg), zo niet krijg je bij parallel grote (bijna kortsluitstromen) tussen de packs en in serie kan je LVC niet goed zien wanneer een pack leeg is.

Stel je hebt de LVC op 12v staan (2x 2S pack in serie), dat zou dus beteken dat iedere cel 3v nog heeft en de LVC slaat dus op juiste moment af. Nu rij je met een half vol en een vol pack dat na wat rijden 2x 2.2 volt is en 2x 3.9 volt, totaal nog steeds 12.2 volt, dus je LVC slaat niet af.. maar dat pack met 2.2 volt is wel degelijk kapot !

Bij parallel kun je je misschien wel voorstellen wat er gebeurt als je een pack van zeg 3.2 volt met een pack van 4.2 volt.. dan smelten je kabels en 'fikken' beide packs uit, gegarandeerd !

Natuurlijk, als je goed oplet en een goede lader hebt die perfect laadt (beide packs precies gelijk maakt zonder van elkaar te weten wat voltage exact is) gaat het best goed. Maar je zult maar een keer vergeten om een pack te laden en de andere is wel geladen..

Neem aan dat je het hebt over de 2200mAh Zippy's, ik heb de balancer kabel in een lus over het pack gedaan, wat extra schuim aangebracht zodat pack wat dikker werd, dan past ie wat strakker erin en afgewerkt met extra krimpkous over de hele pack heen. Vind de standaard krimpkous wat dun.

Rij je met de 'speed' pinion ? Want die heb je wel nodig bij de 3S, zonder die komt de motor op niet veel meer toeren dan met de 2S.
Hij gaat trouwens echt wel een heel stuk harder nog met de 3S hoor :-).. Maar wie wil dat nou ? lol

Laatst bewerkt:
@Snoebel, ja ik bedoel de 2200 Mah 100 x 34 x 17 mm. Je hebt gelijk met wat proppen kan ie klem in het compartiment.

Waar haal je zulk dik krimpkous vandaan? Conrad?

Ja, de betere electronica zaak heeft die wel, maar ook de modelbouwzaken hebben die meestal in alle maten en kleuren.

Kabeltje heb ik dus niet klem gezet, maar in een lus over pack gelegd om lengte kwijt te raken en uiteinde heb ik met een spanbandje vast aan de dikke kabels gemaakt, lekker kort, want aan de lader hangen toch lange kabels.

Mmm, da's smart ja.

Ik zie dat PK ook de krimpkous heeft. Ga die kabel binnenkort maar even halen. Heb nu al spijt dat ik ooit de 3S hardcase lipo's gekocht heb!

Back