Ragger ben je op de club morgen?
yep maar wel eerst nog ff op het veld vliegen.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ragger ben je op de club morgen?
Wel op tijd thuis zijn voor de voetbal natuurlijk.yep maar wel eerst nog ff op het veld vliegen.![]()
scorpion 4025-740kv is bestolen met de 5.5mm connectors, morgen in huis![]()
wel even inregelen maar dat kan jij ook.
Hoe de staart van een T-rex/ Copterx 450se v2 af te stellen.
De gyro.
Zet de trim van de gyro op ongeveer 80%
Zet de gain van de gyro op 0%
Selecteer D.S. op de gyro voor een digitale servo.
D.R. word later pas ingesteld.
De zender.
Ga naar het gear menu van je zender en zet allebei de waardes(rate en headinghold mode) op 65%.Zet de trim van je roer op het midden( er mag nooit trim worden gebruikt op je roer)
Het instellen.
Zet de zender aan en maak de motordraden los. Verbind de lipo met de regelaar en beweeg de heli niet tot het lampje op de gyro constant brand, brand het lampje niet dan staat het gear kanaal waarschijnlijk in rate mode.
Om te beginnen met instellen zetten we de gyro in rate mode met de schakelaar op de zender.
Zet nu het armpje op de staartservo op 90 graden ten opzichte van de servo zelf. LET OP! Gebruik nooit subtrim of normale trim op je rudder kanaal!!!
Schuif nu de servo op de staart heen en weer tot dat de staartbladen helemaal parallel aan de staartbuis staan en de stang die van de servo naar de staart gaat, netjes over het midden van de staartbuis loopt. Schroef de servo houders in deze positie vast.
Geef nu vol roer en kijk of de slider op de staartas op zijn maximale uitslag komt. Staat de staartservo te zoemen, schroef dan de trim op de gyro langzaam terug tot dat de slider net aan loslaat en de staartservo niet meer zoemt. controleer beide uitslagen van het roer.
Let op de slider moet bij input vanaf de zender van achteraf de heli gezien in tegengestelde richting gaan als de roerstick. Gebeurd dit niet dan reverse je het roer kanaal op de zender. Dus als je achter de heli staat is roerstick naar rechts, tailpitchslider naar links.
Beweeg de staart met de hand opzij en kijk of voel met een vinger naar de slider, deze moet ook in tegengestelde richting gaan dan waar je de staart heen duwt. Gebeurd dit niet dan los je dit op door de schakelaar dir (direction) om te zetten op de gyro.
Moet je 1 of beide van deze dingen veranderen, controleer dan ook de stand van het servo armpje opnieuw of deze nog 90 graden staat bij geen input.
Gain wordt verder afgesteld in hover.
Ronnie en zijn Raptor 50![]()
In principe niet nodig. Maar.... Na veel berichtenuitwisseling met de ervaren piloten op het MBF blijkt dat er geen meerblads systeem hetzelfde is. Sterker nog, het gebruik van een andere merk bladen kan al heel erg van invloed zijn op het gedrag van de heli. Als de heli instabiel blijkt dan zul je aan een 3D gyro moeten, beter bekend als merken als V-Stabi of Beast-X.Wie weet of je een andere gyro nodig hebt als je een 4 blads rotor neemt?? voor de 450 ??
Onwaar, bij het gemis van een flybar vlieg je in principe flybarless. Het kan dus zijn dat je dit moet corrigeren met een 3D-gyro.Geen andere gyro nodig. Je gyro weet helemaal niet hoeveel bladen je gebruikt.
In principe niet nodig. Maar.... Na veel berichtenuitwisseling met de ervaren piloten op het MBF blijkt dat er geen meerblads systeem hetzelfde is. Sterker nog, het gebruik van een andere merk bladen kan al heel erg van invloed zijn op het gedrag van de heli. Als de heli instabiel blijkt dan zul je aan een 3D gyro moeten, beter bekend als merken als V-Stabi of Beast-X.
Onwaar, bij het gemis van een flybar vlieg je in principe flybarless. Het kan dus zijn dat je dit moet corrigeren met een 3D-gyro.
-edit-
Zie hier voor veel leesvoer over meerbladskoppen, het afstellen en vlieggedrag. :teacher:
getver , ik heb hier niks te zoeken met dat heli gebrabbel
morgen maar weer ff kijken of de lucht geklaard is![]()