B
bartpower
Guest
ja pa, een wildvlieger bent u zeker 
heeft die club ook nog een website ?

heeft die club ook nog een website ?
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dit is voor mij dus nieuw , en bruikbaar.Hoogte regel je met het gas in de landing, niet met het hoogteroer!
Zit je te hoog op final en geef je down (terwijl de motor nog draait) dan bouw je zoveel snelheid op dat je nooit aan de grond komt!
Natuurlijk mag je komen vliegen bij ons. De regel is dat gasten 2 a 3x mogen komen vliegen, en daarna hebben we liever dat je lid wordtHallo Jitze
Ik durf het bijna niet te vragen , maar mag ik daar wel vliegen ? ik ben namelijk "wild vlieger":snipersmile::rolling:
Lijkt mij in ieder geval wel eens leuk om te komen kijken, ik denk dat jullie ook de dichtstbijzijnde club zijn voor mij vanuit Bergambacht.
Wat zijn de beste momenten om eens te komen ?
Mijn zoon vliegt ook , en hem lijkt het vast ook wel eens leuk.
ja pa, een wildvlieger bent u zeker
heeft die club ook nog een website ?
Hm... ik denk dat het de moeite loont om de CloudsFly te beschouwen als een zwever. Met een zwever regel je de hoogte niet met het hoogteroer (daarmee verplaats je het uiteindelijke landingspunt niet wezenlijk) en ook niet met het gas, maar eventueel met flaps of flaperons, en vooral met een zorgvuldig circuit. Als je bij een motorzwever gas nodig hebt om 'm op de goede plek te landen, heb je het circuit niet goed gevlogen.(...) Hoogte regel je met het gas in de landing, niet met het hoogteroer!
...Maar het probleem is dus dat je dan het landingscircuit heel goed gepland moet worden.
2 meter te hoog binnen komen en je komt 50 meter verder op de grond.
Ja hoor, flaperons kan je instellen als je twee afzonderlijke aileronservo's hebt en een geschikte zender. Het kan een boel lopen schelen op het landingsveld....Flaps of verstoorders/air brakes heb je dus niet in de vleugels.
Clouds Fly in Europa? zie http://axn-europe.com
(website is nog alleen in het spaans, en dealers moeten nog komen denk ik zo)
Hallo,
Heb het toestel ook aangeschaft, alles ziet er prachtig uit.
Alles netjes inelkaar gezet en de electronica aangesloten, servo`s werken perfect en ik zal de motor es laten draaien hij tikt een keer ik nog een keer meer gas geven........ staat de kamer in een keer vol rook en de vriendien ligt blauw van het lachen.
Nou is mij de regelaar doorgebrand en heb ik nog een 25A liggen, Daar kan de motor ook wel op draaien zeker?
Aan de onder zijde van de vleugels van de Clouds , zit een strook waaronder de servokabel en de koolstof buis loopt , deze zit bij mij aan één zijde kompleet los en de andere zijde over één lengte kant gelijmd.
Moet deze in zijn geheel gelijmd worden ? zodat dus ook de servo bedrading er achter niet meer vervangen kan worden of wat ?
Kan er nergens iets over vinden in de schamele beschrijving van dit verder prachtige semi zwevertje.