E-REVO topic

ligt uiteraard ook weer aan de motor die je in de wagen hebt liggen. :) maar idd, voor de 2200kv castle neu zal het een beetje veel zijn.

rijdt met mijne nog steeds op 18/54. theoretische eindsnelheid 93km/h (zonder baloonen van de banden.) dus mischien dat 90 te halen valt met speedruns, mischien niet, geen idee. iig is het een erg fijne vertanding voor de E-Revo off-road.
 
Nee, op 18-54 ga je die 90 niet halen. Zoals gezegd haalde ik die net met 22-54 (op 6s).
Maar met 24-54 zou je 100+ moeten kunnen redden.
En wil je dan weer bashen, gewoon de 68t spur er weer op, of de 18t pinion met de 54t spur.
 
bedankt, pir3lly! ik zal op 4s rijden dus 90 zal ik wel niet halen denk ik :D

klamath, ik ga met een 1900kv motor rijden heeft een beetje minder toeren als een neu 2200 daarom dacht ik om een grotere pinion te nemen om ongeveer dezelfde snelheid te halen

edit: of neem ik beter een hoger kv en een lagere vertanding?
 
Laatst bewerkt:
WEET IEMAND EEN OPLOSSING VOOR HET VOLGENDEN PROBLEEM(PJE)
Mijn stuuruitslag ene zijde was groter dan de andere zijde, toen heb ik de servo armpjes gemeten (degene die je in lengte kan verstellen) en die waren beide 3.2 cm en die zouden (volgens de handleiding) 3.7 moeten zijn.
Ze waren wel gelijk maar de uitslag van de stuurarm was aan de ene kant iets verder dan aan de andere kant. Nu heb ik de ene iets uitgedraaid en de andere iets ingedraait, wat het probleem welliswaar oplost maar de stuurarm (die waar ze beide op uitkomen) zit nu in ruststand scheef.
Iemand een idee?
Ik heb het grotere stuuruitslag armpje geplaatst alsmede de buitenste gaatjes v/d server gebruikt.
 
Allebei de servo armpjes moeten een hoek maken van ca. 7 graden uit mijn hoofd gezegd. Doen ze dat bij jou ook? (in rust stand, met een van de 2 servo-linkjes los gemaakt)
 
Allebei de servo armpjes moeten een hoek maken van ca. 7 graden uit mijn hoofd gezegd. Doen ze dat bij jou ook? (in rust stand, met een van de 2 servo-linkjes los gemaakt)
de servo's staan in russtand inderdaad zo'n 7 graden, maar niet geheel gelijk! ze staan niet te brommen in russtand wel in volledige uitstuur!
Ik zag dat er verschil was toen ik de grotere uitslag beugel monteerde bij de ene was er zo.n 3 a 4 mm ruimte bij de andere wel 6 of 7 mm.
Be:cool:dankt alvast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze zouden in rust stand wel in dezelfde hoek moeten staan, t.o.v. de servo gemeten. Misschien is er een armpje een tandje versprongen op het asje van de servo. (of is het armpje zelfs een beetje dol geworden)
 
WEET IEMAND EEN OPLOSSING VOOR HET VOLGENDEN PROBLEEM(PJE)
Mijn stuuruitslag ene zijde was groter dan de andere zijde, toen heb ik de servo armpjes gemeten (degene die je in lengte kan verstellen) en die waren beide 3.2 cm en die zouden (volgens de handleiding) 3.7 moeten zijn.
Ze waren wel gelijk maar de uitslag van de stuurarm was aan de ene kant iets verder dan aan de andere kant. Nu heb ik de ene iets uitgedraaid en de andere iets ingedraait, wat het probleem welliswaar oplost maar de stuurarm (die waar ze beide op uitkomen) zit nu in ruststand scheef.
Iemand een idee?
Ik heb het grotere stuuruitslag armpje geplaatst alsmede de buitenste gaatjes v/d server gebruikt.

ik heb net hetzelfde probleem, maar dan op mijn e-maxx be , alle armpjes eraf aanleggen in neutrale stand staan ze ook niet gelijk, heb ze al een paar keer verstoken maar blijft hetzelfde, als ze niet brommen in neutraal is dat voor mijn goed, als ze brommen terwijl je stuurt, kan dat niet zoveel geen kwaad denk ik, je stuurt b.v nooit 2min naar rechts, tot nu toe zijn de mijn nog niet gebroken , maar heb ze wel op reserve liggen ;)
 
ik heb een vraagje over de revo..

op de brushless e-revo zie ik dat er een hard stalen pinion op zit? kan dat dan met een plastieke spur?

ik was eens aan het zoeken naar een 24t pinion voor de e-revo maar overal staat er dat ze van hard staal zijn.

standaard is 18/ 65 , dan eerst de 54T spur en dan eventueel een 20T pion, dan haalt hij een behoorlijke snelheid,en het scheelt redelijk ten opzichte van 18T pion op 2x2 s lipo en dan blijft de motor ook op de juiste graden,

als je een 24T zal plaatsen, ga je problemen krijgen , met motortemp denk ik
 
"vgroeghêr" kon jet met een klein schroevendraaiertje in het asje, het potmetertje verstellen om de neutraalstand te corrigeren. Geen idee of dat nog steeds kan. Zou de oplossing kunnen zijn. (servo wel aanzetten)
 
"vgroeghêr" kon jet met een klein schroevendraaiertje in het asje, het potmetertje verstellen om de neutraalstand te corrigeren. Geen idee of dat nog steeds kan. Zou de oplossing kunnen zijn. (servo wel aanzetten)
Zou mooi zijn maar het probleem zit hem niet alleen in de servo, als de twee servo's gelijk zouden staan en de twee armpjes die dan naar de stuur arm ? heet dat zo? even lang zijn dan staat de stuurarm (die tussen de twee servo's in) recht maar is de stuuruitslag zeker niet gelijk. nu is het ene armpje (die verstelbare ) langer als de ander maar hij stuurt wel gelijk"en de stuurarm staat dan iets scheef...
 
dus ik zou beter rond de 2200kv motor nemen in plaats van een 1900kv en dan een wat lagere vertanding?

nog een vraagje hoor :D

is het een goed idee om een 2-speed in een brushless revo te steken?
voor een beetje het crawlen enzo :D

ik heb dat al eens gemonteerd in een e-maxx en dat plastiek zach er niet zo stevig uit..
 
Zou mooi zijn maar het probleem zit hem niet alleen in de servo, als de twee servo's gelijk zouden staan en de twee armpjes die dan naar de stuur arm ? heet dat zo? even lang zijn dan staat de stuurarm (die tussen de twee servo's in) recht maar is de stuuruitslag zeker niet gelijk. nu is het ene armpje (die verstelbare ) langer als de ander maar hij stuurt wel gelijk"en de stuurarm staat dan iets scheef...
Axl.
Het beste is gewoon alles eraf halen.
Dan je zender neutraal zetten en je servo armpjes monteren zodat ze beide gelijk staan (met een 7 tal graden naar achteren geloof ik). Als ze niet alletwee 7 graden naar achteren kunnen staan, dan de neutraal stand op je zender iets aanpassen zodat het wel gelijk is.
Dan wielen neutraal zetten (of eigenlijk je servo saver) en de armpjes van servo arm naar servo saver beide op gelijke maat draaien, zodat ze precies passen (de lengte op pagina 26 uit het manual kun je als lijdraad aanhouden). Dan zou alles goed moeten staan. Als er iets druk op de armpjes staat, dan beide evenveel in of uitdraaien zodat er geen kracht op de servo's staat in neutrale stand.
Wel die stop gebruiken die een grotere uitslag geeft en de buitenste gaatjes op je servo armpjes gebruiken. Ook zorgen dat de armen naar je wielen zelf toe even lang zijn, dus als de servo saver neutraal staat, moeten de wielen ook beide "rechtuit" staan (of een paar graadjes naar buiten).

Daarmee een paar weken rond rijden tot de eerste tandjes van je plastic traxxas servo's zijn gebroken (na een harde klap) en dan naar 1 goede servo overstappen met metalen tandwielen en alu armen (waarvan ik er bij toeval nog 2 te koop heb ;) ).
Goede servo's zijn er een hoop van te vinden, zoals:
Savox SC-1258TG
JR DS8711 of JR Z9100S
Ace DS1015
Hitec 7955tg
 
Laatst bewerkt:
gister avond de lagers in de 2200kv motor vervangen door SKF-jes. die zouden het wel een tijdje aan moeten kunnen. :) Heb ook meteen een sticker achter op de motor geplakt om dat achterste lager wat tegen stof te beschermen.

had ook 5x11x5 lagers besteld voor de velineon motor.. blijken die niet te passen. :| (heb de maat uit de exploded view van traxxas gehaalt.)
Nouja.. kosten gelukkig de wereld niet. maar lijkt er op dat de lagers maar 4mm breed zijn ipv 5.
 
Klamath, volgens mij heb jij een eerdere serie VXL motoren en hebben ze later een nieuwe set gemaakt met de 5x11x5 lagers... (heng me hier niet aan op maar dat is wat ik me herinner...)
 
Klamath, volgens mij heb jij een eerdere serie VXL motoren en hebben ze later een nieuwe set gemaakt met de 5x11x5 lagers... (heng me hier niet aan op maar dat is wat ik me herinner...)

Ik heb een velineon in m'n slash en m'n Rustler (die nu in de rustler zit, is de origiginele motor van een Slash 4x4.) dus ik denk dat dit het nieuwere type zal zijn, en de motor met de 5x11x5 lagers het oude type is. (waar je de end-bell aan de voorkant er ook af kunt halen. dit kan bij die van mij niet.

@snoebel, ja, ging over de 3500kv velineon motor. :)
 
Back
Top