E-REVO topic

Het is wat krap maar zou net moeten kunnen...

In de Summit met de EZrun combo trok ik pieken van rond de 120A , dat zouden de accu's als het goed is net moeten kunnen hebben.

Tenzij die 25C de burst rating is.... Dan wordt het wel heeeeel erg krap.

Heb dezelfde mening, 4100mAh 25c is aan de lage kant, zullen flink heet worden wat echt niet goed is voor de levensduur van de packs. Persoonlijk zou ik ze (opnieuw) ruilen voor zwaardere packs.

Castle link is wel USB hoor. Het adaptertje (de Castle Link) is een TTL serieel naar USB omzetter.

Bij Hobbycity gewoon kijken naar =>5000mAh packs, minimaal 30c en goed op de maat letten, met name breedte is vaak aan de grote kant.

Als je ze snel wilt hebben, de 2S 5200mAh Hardcase packs 30C waren vanmiddag weer ruim op voorraad in Duitsland. Maar heb er zelf al 8 laten komen en nogal wat medeforum leden :-) (HPI Vorza topic :-))

Heb dezelfde mening, 4100mAh 25c is aan de lage kant, zullen flink heet worden wat echt niet goed is voor de levensduur van de packs. Persoonlijk zou ik ze (opnieuw) ruilen voor zwaardere packs.

Castle link is wel USB hoor. Het adaptertje (de Castle Link) is een TTL serieel naar USB omzetter.

Bij Hobbycity gewoon kijken naar =>5000mAh packs, minimaal 30c en goed op de maat letten, met name breedte is vaak aan de grote kant.

Als je ze snel wilt hebben, de 2S 5200mAh Hardcase packs 30C waren vanmiddag weer ruim op voorraad in Duitsland. Maar heb er zelf al 8 laten komen en nogal wat medeforum leden :-) (HPI Vorza topic :-))

Heb je een link naar die accus in de .de shop? ik ben bang dat ik de verkeerde bestel.

rijd hij met 2s net zo goed als met 3s??

op 6s zijn het echt beesten, maar zeker te doen , natuurlijk met de juiste gearing,

op 4s kun je ze ook zeer snel laten gaan, maar je moet natuurlijk ook je tanden aanpassen,

ik rij nu momenteel met op 20T/54T op 2x2s lipo ( turnigy 5000mah 30/40c hardcase passen maar net in het vakje) de wagen gaat bijzonder snel en de perfecte temp

natuurlijk met 6s gaat hij nog een pak sneller, maar dan moet je anders gearen, zodat hij niet te warm word,

zeker een tempgun bij aanschaffen,

Heb je een link naar die accus in de .de shop? ik ben bang dat ik de verkeerde bestel.

rijd hij met 2s net zo goed als met 3s??

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack (DE Warehouse)

Heb ze zelf ook nog niet binnen, maar de maat lijkt goed. De kabels zullen (zoals altijd bij Turnigy/zippy) weer veel te dik zijn. Dus de gaten in de deurtjes moet je iets aanpassen.

Of je 2S of 3S wilt gaan rijden ligt aan je eigen voorkeur, zelf rij ik alleen met 2S. Maar daar staat al meer dan genoeg info over in dit topic.

Ik heb die accu's ook, draden zijn echt enorm dik, dikker als mn 3s packs van hetzelfde merk.
De deuren hoef je niet aan te passen, ik steek zelf de draden door de koelopening aan de achterkant. Oja, ze passen erg strak, iets forceren ( 2mm ofzo )
Deze packs zijn dan ook een stuk dikker als de 3s softpacks van turnigy

Edit: ik klik jouw link aan en krijg dit in een klein balkje :
ONE TIME ONLY OFFER!

Hello shopper!
We noticed you've been looking at this product for a while and we would like to offer you a discount. If you click on the add to cart button below we can offer you this product for $26.69.
This offer will only show once.
If you leave this page or close this window you will not see this offer again.
$26.69

Iemand dat ooit eerder gehad?

Laatst bewerkt:
Dat zijn neem ik aan idd dezelfde, in welke richting moet je dan persen ??
Hij klemt zich toch niet eens vast tegen het veerbeugeltje aan de bovenkant ?
Zou je een foto willen maken met de deur open en de packs erin ?

Ik rij zelf voornamelijk met deze : 7.4V 9000mAh 28C Soft Case LiPo Pack
Length: 163.58 mm, or 6.44 (in).
Width: 45.90 mm, or 1.81 (in).
Height: 29.63 mm, or 1.167 (in).

Die zijn toch flink groter.

En ja, deze moet je wel flink aandrukken en de 'veerbeugel' aan de bovenkant geheel verwijderen, maar die klik je er zo uit.

Grappig detail, de spec's van de SMC zijn groter qua Ampere dan de Turnigy's, maar de kabel is veeeeeel dunner en past bijna in de originele gaten, hoefde maar een klein beetje te dremelen. Snap niet waarom de Turnigy's zo'n overdreven dikke kabels gebruikt, niet alleen zijn ze 8AWG, maar ook de mantel is retedik. Dat is vragen om problemen in zowat alle auto's.

Laatst bewerkt:
een vraagje, ik wil op mijn 2de e-revo goudcontacten steken, die kabels die uit men ESC komen zijn 5mm dik denk ik, ik moet nu ook nog een kabeltje maken om ernaast te hangen, nu zie ik dat ik enkel nog kabel heb van 4mm zou dit kwaag kunnen,als die uit de ESC 5mm zijn en die ernaast 4mm

SAM_1414.jpg

Onderkant rust op de bodem en boven tegen de veer, hij is er nog niet ingedrukt!

Ja precies, veertje moet je flink indrukken als je hem erin stopt.
Maar zonder veer heb je nog flink speling toch ?

Mooi om dat zand te zien, deze auto wordt blijkbaar lekker goed gebruikt :-)

Ik vind het wel fijn als ze goed vastzitten. Zeker bij een hardcase mag je best wat druk uitoefenen op de packs.

@ Erevobe. Niet doen, de kabels op de ESC zijn al niet echt overbemeten.

een vraagje, ik wil op mijn 2de e-revo goudcontacten steken, die kabels die uit men ESC komen zijn 5mm dik denk ik, ik moet nu ook nog een kabeltje maken om ernaast te hangen, nu zie ik dat ik enkel nog kabel heb van 4mm zou dit kwaag kunnen,als die uit de ESC 5mm zijn en die ernaast 4mm

6mm² kabel gebruiken. 4 is aan de dunne kant.

SAM_1414.jpg

Onderkant rust op de bodem en boven tegen de veer, hij is er nog niet ingedrukt!

als ik je een TIP mag geven, vooraan en achteraan , gewoon een elastiekje rond je lipo's doen,

1) vangt veel schokken op in de auto zelf,
2) beschermd je lipo's
3) veel minder krassen en blijven veel langer proper, = dus langer levensduur

@snoebel en strijkijzer

bedankt voor de tip

Back