Robbe Nano Jets

oo

Ik zal eens meten wat de motor trekt maar ik heb echt niet het idee dat de fan aanloopt. Tadango heeft wel gelijk dat het aardig vliegt en mooi schaal is maar ik had gewoon wat meer snelheid en minder herrie verwacht. Overigens hoefde ik niets te trimmen dus dat is positief. Grt mark
 
Ik zal eens meten wat de motor trekt maar ik heb echt niet het idee dat de fan aanloopt. Tadango heeft wel gelijk dat het aardig vliegt en mooi schaal is maar ik had gewoon wat meer snelheid en minder herrie verwacht. Overigens hoefde ik niets te trimmen dus dat is positief. Grt mark

Zet je er toch een snellere motor in, voor paar euro's heb je een andere motor bij HK? of is dat een beetje te kort door de bocht?
 
Een snellere motor is meer zuipen, en meer zuipen is grotere accu.
En dat wordt moeilijk bij zon kleine jet die toch al zo krap zit met accu ruimte.
 
Hoeft niet altijd, ik heb een 4300Kv inrunner vervangen voor een 4300Kv outrunner in combinatie met een andere (betere)ducted fan unit. Niet bepaalt stiller maar heb echt sterk de indruk dat het trust vermogen beter is geworden en het vliegtuig sneller gaat, en vlieg nog steeds even lang!
 
De f86 van airbus maakt echt niet meer lawaai dan de f18 en amx die we hebben :S dus misschien TOCH nog onbalans??

let wel: eerst maakte de f86 ook meer herrie, en ik DACHT dat de fan in balans was... maar na nog 2x uitbalanceren klonk hij gewoon loepzuiver, en net als de andere edf schuimpjes die we klaar hadden liggen!!
 
Nope nog neit, hier is het alleen nog maar rotweer geweest... vandaag is de eerste droge dag iig.

Als het goed is gaan mijn nan0-amxje van't weekend de lucht in :)
 
Zonde, .... snap niet dat hij zoveel herrie maakt.

kun je een filmpje maken? Die f86 van airbus valt echt mee....
 
Zonde, .... snap niet dat hij zoveel herrie maakt.

kun je een filmpje maken? Die f86 van airbus valt echt mee....

Tja nou ja, ik kijk gewoon wel uit naar een andere EDF. Zie nog wel. Het punt is dat wij bij ons maximaal 80 dB mogen maken en ik heb de stellige indruk dat hij daar overheen gaat. Ik heb de fanbladen gebalanceerd en ze lopen echt niet aan dus daaraan kan het niet liggen...
Daarnaast vind ik de snelheid toch tegenvallen. Een mooie looping zit er echt met de beste wil van de wereld niet in. Misschien had ik te hoge verwachtingen en verbouwen/upgraden is niet echt aan mij besteed, zeker niet bij een kistje in deze prijscategorie. Overigens is het natuurlijk wel een mooi vliegbeeld en op schaal maar dat doet aan het bovenstaande niets af. Mocht iemand hem graag overnemen: 75 euro incl. 1000 mAh Lemon RC Lipo (zie afdeling te koop).
Mvg,
Mark
 
Ik vermoed dat je te veel van je fan blades af hebt gehaald, en toch onbalans had.

Ik heb 3 nanojets vol gas voor ongeveer 30 seconen in mijn garage laten draaien, voor mijn neus met dichte deuren.... dat is no way meer dan 80 db....

Ik steek het op je edf unit/fan...

maar goed, het is natuurlijk wel jouw keuze ;)

Edfs zijn echt cool :P

Als wij onze nano's gevlogen hebben, laten we UITERAARD weten hoe dat ging.
 
Ik heb er net een flink aantal vluchten op zitten met de F-18 en het kon niet beter vandaag gezien er nagenoeg geen wind staat.
Zit net thuis en ben weer aan het laden en ga gewoon zo weer naar buiten :D
Best leuk hoor eindelijk eens een buik schuiver te hebben die je op elk open gras veld kan landen :)
Heb een tweede lipo pack gevonden na wat spitten in de bak met velen hier thuis en die past perfect,.is net ietsiepietsie lichter maar merk er niets van met vliegen,.COG is een 2 millimeter meer naar achteren dus dat is zo weinig en het is een 1000mah dus scheelt maar 50 met het origineel.
De originele lipo begint een beetje op stoom te komen,.mensen vergeten vaak dat een lipo pack pas na een tig keer laden pas echt op capaciteit begint te komen,.mits ik niet heel de tijd vol gaat kan ik nu toch zo een 10 minuten halen voor dat de melder af gaat en dat zal nog meer worden.
Hoe dan ook en wat er ook in zit met geen wind kon ik eens de grenzen op gaan zoeken van dat ding en ben blij verrast,. meest opmerkelijke is dat hij in deze originele configuratie,.minus raketten gewoon eigenlijk perfect vliegt.
Na een aantal keer proef landen was het ook vandaag wel duidelijk dat landen met dit ding zOoOOooo makkelijk is,. gewoon gas dicht en uit zweven,.laatste poging net zelfs geen stuur beweging gemaakt na het gas dicht draaien,.ding land zich zelf.

Enige wat ik een nadeel vind van deze kist en dat is ook echt het enige wat ik kan vinden is dat hij die blue angels skin heeft.
Vind de skin wel mooi maar weet uit ervaring dat je ,m niet te ver kan laten vliegen en zeker niet in schemer omdat hij 1 kleur is.
Met me robbe F-9 heb ik dat voor het eerst gemerkt,.die overigens de zelfde navy blauwe kleur heeft,.dat als je op een aanzienlijk afstand vliegt, de boven van de onderkant niet meer te onderscheiden is.
Normaal als ik een kistje bouw kies ik voor een donker boven en onder licht skin set up zo dat je altijd op grote hoogte en afstand ziet wat onder of boven is.
Met deze "pocket rocket" zo als ik ,m al liefkozend noem is dat best lastig en vereist dat extra concentratie.
Als ik eens in een overijverige bui ben en een keer een revell kit tegen kom van de F-18 ga ik dat eens veranderen.
Ben nog al verlieft op deze skin,.

f18tiger%20%281%29.JPG
 
Ik vermoed dat je te veel van je fan blades af hebt gehaald, en toch onbalans had.

Ik heb 3 nanojets vol gas voor ongeveer 30 seconen in mijn garage laten draaien, voor mijn neus met dichte deuren.... dat is no way meer dan 80 db....

Ik steek het op je edf unit/fan...

maar goed, het is natuurlijk wel jouw keuze ;)

Edfs zijn echt cool :P

Als wij onze nano's gevlogen hebben, laten we UITERAARD weten hoe dat ging.

Nee dat lijkt me niet. Ik heb uiterst weinig weggevijld en uiteraard steeds opnieuw de balans bekeken. Met de balans is niets mis....Ik denk ook niet dat er iets mis is maar dat het geluid mij gewoon irriteert (EDF'jes maken nu eenmaal relatief veel herrie) en de snelheid me wat tegenvalt. Verder niets mis met het kistje en een prima vliegbeeld.
 
@T800, die skin is uber.....
had bijna zo'n kist gekocht (64mm edf)... ;)

en flyinglawyer: daar heb je wel gelijk in, als je het geluid echt niet gewend bent, kan het wat hard overkomen....
Ieder zijn ding natuurlijk!
 
Zo,.weer binnen,.:D
Ik kan me lol niet op met dat ding,.weet niet of het aan het model lig maar ik lees hier en op het Rc forum dat sommige ze niet snel vinden.
Nou ,.ik heb de throttle trim vandaag voor het eerst op 120% gezet bij vol gas nu de lipo aardig op stoom begint te komen en het zou me niet verbazen dat dit ruim over de 100 gaat.
Ik heb nog ruimte op de hoedenplank over en wil er tzdt er zeker een bij hebben he he he
Gezien de F-35 nu ook te verkrijgen is heb ik me keuze al gemaakt :D

Robbe Nano-Jet F-18 ARF

Linkje geeft aan F-18 maar je krijg de F-35 te zien.
 
Laatst bewerkt:
@T800: throttle trim op 120???
Heb je niet de eerste keer bij het aansluiten dit gedaan met full throttle, en dan na de eerste piepjes het gas dicht? Dan zou je het volle berijk moeten hebben op 100%
 
Zo,.weer binnen,.:D
Ik kan me lol niet op met dat ding,.weet niet of het aan het model lig maar ik lees hier en op het Rc forum dat sommige ze niet snel vinden.
Nou ,.ik heb de throttle trim vandaag voor het eerst op 120% gezet bij vol gas nu de lipo aardig op stoom begint te komen en het zou me niet verbazen dat dit ruim over de 100 gaat.
Ik heb nog ruimte op de hoedenplank over en wil er tzdt er zeker een bij hebben he he he
Gezien de F-35 nu ook te verkrijgen is heb ik me keuze al gemaakt :D

Robbe Nano-Jet F-18 ARF

Linkje geeft aan F-18 maar je krijg de F-35 te zien.

Zag hem bij Hobbyking ook staan Mini F-35 EDF Fighter Jet! zit er ook stiekem beetje aan te denken.

:offtopic:

Weten jullie toevallig waar ik dit soort M4 Imbus boutjes zonder kop kan vinden?

85_392_1430.JPG
 
Laatst bewerkt:
Back
Top