1:12 stock regelement MACH indoor

Welke combi van regelaar motor en accu voor 2010/11

  • 10,5 Regelaar vrij accu vrij

    Votes: 3 6,4%
  • 10,5 Regelaar vrij Lipo

    Votes: 13 27,7%
  • 10,5 Regelaar zonder vertiming accu vrij

    Votes: 5 10,6%
  • 10,5 regelaar zonder vertiming Lipo

    Votes: 22 46,8%
  • 13,5 regelaar vrij en accu vrij

    Votes: 4 8,5%

  • Total voters
    47
Sander ,bij mij duurt het nog wel 2 weken ,heb jij je auto al voor elkaar ?
De bestelling voor de motor /regelaar (nosram of Genius 75) gaat morgen de deur uit ,de rest heb ik al.Heb je al weer wat geoefend ?
 
Sander ,bij mij duurt het nog wel 2 weken ,heb jij je auto al voor elkaar ?
De bestelling voor de motor /regelaar (nosram of Genius 75) gaat morgen de deur uit ,de rest heb ik al.Heb je al weer wat geoefend ?

Hoi Hans,

Wij hebben de auto en de rest van de spullen inmiddels besteld, maar helaas nog niet binnen, dus zal bij ons ook nog wel even duren voordat we kunnen beginnen. :(

Ik heb vanaf maart/april geen zender meer in mijn handen gehad, dus ik zal wel even moeten wennen.:rolleyes:

Ik ga misschien zondag alvast even de sfeer proeven en alvast wat set-up tips proberen te krijgen.

We gaan rijden met:

Serpent S120L
LRP SSX Stock Spec (80910)
LRP X12 13,5t
Black Art (BA004) body
Interlect 5600 Lipo (3x)
Savox servo


Gr. Sander
 
Nu de truukjes en tips nog, dan ben je compleet :cool:

Ik heb me de afgelopen weken ingelezen op diverse sites.:p
RC Tech heeft ruim 2300 pagina's over de 1/12. Dus!...Pieter mocht je nog vragen hebben...je kan me altijd mailen! ;-)

Zonder gekheid, komt best wat bij kijken om met een 1/12 te rijden.:confused:
Snap nu wel waarom de ervaren elektrorijder steeds met een laptop of smartphone bezig is op locatie. Man...man...man, je zou bijna terug verlangen naar de eenvoudige koppeling en twee bak perikelen van een 1/8.

Ik heb er zin in.:p
 
Zonder gekheid, komt best wat bij kijken om met een 1/12 te rijden.:confused:
Snap nu wel waarom de ervaren elektrorijder steeds met een laptop of smartphone bezig is op locatie. Man...man...man, je zou bijna terug verlangen naar de eenvoudige koppeling en twee bak perikelen van een 1/8.

Ik heb er zin in.:p

Nou ik leer nog steeds, en weet je ... heeft niets te maken met lappie of phone... veel dingen zijn hetzelfde als een 1:8, alleen wat gevoeliger.
En... op RC-tech zal je de kleine dingen niet lezen.
 
Ik heb me de afgelopen weken ingelezen op diverse sites.:p
RC Tech heeft ruim 2300 pagina's over de 1/12. Dus!...Pieter mocht je nog vragen hebben...je kan me altijd mailen! ;-)

Zonder gekheid, komt best wat bij kijken om met een 1/12 te rijden.:confused:
Snap nu wel waarom de ervaren elektrorijder steeds met een laptop of smartphone bezig is op locatie. Man...man...man, je zou bijna terug verlangen naar de eenvoudige koppeling en twee bak perikelen van een 1/8.

Ik heb er zin in.:p

Na ettelijke sites begrijp ik wat je bedoelt en ben het helemaal met je eens ,nu nog even afwachten of het spul doet wat je denk dat het zal moeten doen ..............
 
Na ettelijke sites begrijp ik wat je bedoelt en ben het helemaal met je eens ,nu nog even afwachten of het spul doet wat je denk dat het zal moeten doen ..............

Ja! Daar ben ik ook zeer benieuwd naar. Het is allemaal zeer gevoelig.


Bij nitro motoren zie en hoor je wanneer hij te arm staat, maar bij elektro merk je het pas als het te laat is. Pluimpje rook is dus NIET goed.
Voor ons is het zaak, zeker in het begin, om goed de temperatuur van de motor in de gaten te houden. Als we eenmaal de gearing range weten is het een kwestie van finetunen.
 
Sander was het geloof ik Neode cello,

Stan heeft zijn 1/12 serpent heel goed staan dus misschien bij hem even buurten. Ik heb vorig seizoen mijn auto met veel verschillende setups gehad voordat ik een setup had waar ik ook " veilig " hard mee kon. Heeft wat voorophangingen gekost zeg maar. Vooral de hoge topsnelheid op een smal en klein baantje was voor mij moeilijk om de auto constant te laten sturen. Maar Stan had hem heel constant op een eenvoudige manier en altijd hetzelfde.;)

Hans ik neem aan dat je wel met de wedstrijden mee gaat doen:confused: en dus een 13,5 er op zet. ook Stan?

Greetz JW
 
Sander was het geloof ik Ndegeocello,

Stan heeft zijn 1/12 serpent heel goed staan dus misschien bij hem even buurten. Ik heb vorig seizoen mijn auto met veel verschillende setups gehad voordat ik een setup had waar ik ook " veilig " hard mee kon. Heeft wat voorophangingen gekost zeg maar. Vooral de hoge topsnelheid op een smal en klein baantje was voor mij moeilijk om de auto constant te laten sturen. Maar Stan had hem heel constant op een eenvoudige manier en altijd hetzelfde.;)

Hans ik neem aan dat je wel met de wedstrijden mee gaat doen:confused: en dus een 13,5 er op zet. ook Stan?

Greetz JW

Hoi JW,

Bedankt voor de tip. Ik zal bij Stan gaan kijken.

Gr. Sander
 
Ik kan natuurlijk niet voor Stan spreken maar ik heb begrepen dat Stan ook dit jaar niet aan wedstrijden mee gaat doen . Stan gaat vooralsnog met zijn 2009 configiratie aan de slag.Hij reed natuurlijk met 4 cellen en dus zal zijn ratio niet 1 op 1 overgenomen kunnen worden (vermoed ik) . Ik ben ook niet direkt van plan wedstrijden mee te doen maar laat wel een 13T (X12) motor meekomen ,ook om een vergelijk te kunnen maken. Ik heb uiteindelijk voor de genius 75 gekozen mede op aanraden van Pieter ,kan bij vragen natuurlijk gewoon bij hem terecht . :) De nosram (=lrp) evolution was ook een alternatief. Overschakelen van borstel naar borstelloos/lipo is toch wel een kostbare zaak .
 
ah leuk man, ben ik niet de enige 50+ er die zich meet met de jeugd.;)
Kostbare zaak klopt wel, maar dan verkoop je gewoon je boot toch:lol:

greetz JW:cool:
 
Nou, gisteren kunnen aanschouwen hoe dat gaat, 1/12 / Lipo / 13.5T....
Ik ben er (nog) niet heel erg van onder de indruk...

Eric J. reed ermee rond, begon met een rollout van in de 60, en eindigde met 53 ongeveer, boost van zijn SXX StockSpec op 7 dacht ik.....

Julius reed met een 10.5T en dat zag er leuker uit.....

Nu wil ik niet uitsluiten dat Erik helemaal de verkeerde kant op zat te werken, maar aangezien hij samen met Bart W. de auto aan het instellen was, ga ik er zomaar vanuit dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn....

Ik weet niet of er al wat meer ervaringen van rijders zijn, want eigenlijk vond ik het erg rustig met de 1/12.....
 
Nou, gisteren kunnen aanschouwen hoe dat gaat, 1/12 / Lipo / 13.5T....
Ik ben er (nog) niet heel erg van onder de indruk...

Eric J. reed ermee rond, begon met een rollout van in de 60, en eindigde met 53 ongeveer, boost van zijn SXX StockSpec op 7 dacht ik.....

Julius reed met een 10.5T en dat zag er leuker uit.....

Nu wil ik niet uitsluiten dat Erik helemaal de verkeerde kant op zat te werken, maar aangezien hij samen met Bart W. de auto aan het instellen was, ga ik er zomaar vanuit dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn....

Ik weet niet of er al wat meer ervaringen van rijders zijn, want eigenlijk vond ik het erg rustig met de 1/12.....

Weet je ook wat rondetijden van deze heren Martin?
 
2 rijders met een 1/12 gister op de MACH indoor heftig hoor.... waar blijven jullie nou..................... lijkt er wel op dat de 1/12 een beetje aan zijn einde is........ en gister had Julius K het meer naar zijn zin met de Swift hahahahaha
 
Laatst bewerkt:
Back
Top