Wren MW-54 Turbine voor hydroplane

Hallo Rob.

Nee die compressor wielen die ik gebruik komen uit dragrace turbo's die in Brazilie gemaakt worden.
dat is niet eenvoudig om daar goedkoop aan te komen.
losse compressors kun je niet kopen ,je moet een komplete turbo kopen.

Ik ben nu bezig met iemand in Engeland die heel goed koop aan de kompressors voor de mw54 kan komen , maar ik heb ze nog niet ,dus even afwachten , scheelt ongeveer 150 pond .

Wat betreft de turbo prop wielen ,dat zou je ook zelf kunnen maken hoor, van inconel plaat net als ik doe
de freepower wielen draaien niet veel toeren ,dus dat is nog steeds een optie.
ik draai er ook nog steeds mee , en die krijgen behoorlijk op hun donder op de puller.

Wat vele model turbine fabrikanten doen is volledig frezen uit inconel.
ziet er net zo goed uit ,en is net zo sterk.

Net als jos de turbines uit titanium freest.

Met cnc moet dat mogelijk zijn .
 
Hallo Martin,

Ik ben zelf werkzaam in een bedrijf dat werkt voor oa de auto sport. Wij doen ontzettend veel voor turbo motoren. Niet de turbo's zelf. Maar ik weet wel de kanalen te vinden denk ik om aan de losse onderdelen te komen. Kun jij aangeven welk type of waar het compressor wiel oa inzit voor de Wren.
Ik weet dat ze weldegelijk los geleverd worden.
op de automechanica stonden er bedrijven zat die ze aanbieden.

Groet,

Rob
 
Rob,

Daar ben ik ook heel benieuwd naar:) Helaas poetst wren het Garrett typenummer van de compressors af :( Ik meen dat het een Garrett 446335-0010, maar dit moet Martin bevestigen. Het is iig een 12 blads compressor met een inducer van 40.3, en exducer van 54mm.

Martin, over die power turbine. Ben ik mee eens dat je hem "gewoon" uit inconel kan frezen. Over niet al te lange tijd is mijn CNC omgebouwd naar 4 assen (ik heb er nu 3). Ik heb ooit geinformeerd naar een plak inconel (825) voor de normale 54mm turbine, en dat kostte €42. Omgerekend zou het power turbine wiel €54 kosten aan materiaal (excl btw). Ik heb echter nog geen ervaring met het cnc frezen van inconel, maar ik geloof dat dat behoorlijk tegen valt.

Groeten,

Rik
 
Hallo Martin,

Ik ben zelf werkzaam in een bedrijf dat werkt voor oa de auto sport. Wij doen ontzettend veel voor turbo motoren. Niet de turbo's zelf. Maar ik weet wel de kanalen te vinden denk ik om aan de losse onderdelen te komen. Kun jij aangeven welk type of waar het compressor wiel oa inzit voor de Wren.
Ik weet dat ze weldegelijk los geleverd worden.
op de automechanica stonden er bedrijven zat die ze aanbieden.

Groet,

Rob

Ja ,van die wren is niet moeilijk.
dat is van een garrett t25 turbo ,das makkelijk.

En die zijn zeker nog wel te krijgen , en niet voor die belachelijke prijs van 180 pond.
Het nummer van het wiel is : 445347-0018
 
Hoi,

Nog wat foto's van gisteren, straks zal ik de rest posten.
Dit is het gat voor de ventilator voor de puntlasser:

26.jpg


27.jpg


28.jpg


Gr. Rik
 
Hoi,

De foto's van afgelopen weekend. Voor de puntlasser moet ik nu nog een voetpedaal maken, een handvat en de bovenkap.

29.jpg


30.jpg


31.jpg


32.jpg


33.jpg


34.jpg



Ik heb de uitgelaserde hufthalter binnen (deze is om de freeskolom steviger te maken). Zodra ik weer CO2 gas heb kan ik deze in elkaar lassen.

131.jpg


132.jpg


133.jpg


Dit was dus het ontwerp:
129.PNG


volgend weekend zal ik denk ik de puntlasser afwerken en verder gaan aan de rolbank.

Gr. Rik
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb cnc code geschreven voor de houders van de plaatwals.

De plaatwals (zonder aandrijving en spanners) moet er ongeveer zo uit komen zien:
2.PNG

In MACH3 kan ik de handgeschreven CNC code checken:
3.PNG


Dit weekend kan ik dus vooruit met de CNC, ik moet nog wel even wat materiaal regelen.

Gr. Rik
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Vandaag al een houder voor de roller gefreesd:
4.JPG


5.JPG


6.JPG


7.JPG


morgen de andere maken en mogelijk al wat in elkaar steken.

Gr. Rik
 
Laatst bewerkt:
Hoi Rik,

Je gaat lekker he...

Inzake je puntlasser, mogelijk ben ik verkeerd, maar je electrode houders zijn redelijk aan de dunne kant. Bij het puntlassen is het ook de bedoeling om behoorlijke druk op het werkstuk cq de electrode punten te hebben.

Ik gebruik hiertoe minimaal 20 mm messing met daardoorheen 8mm r.k. electrode en nog wordt dit bij redelijk doorlassen, behoorlijk warm (=verlies).

Maar het ligt er natuurlijk aan wat je wilt punten...

Geen kritiek hoor... zou zo onderhand niet meer durven. Geweldig wat je doet!

groet he,

Jacques
 
zelfbouw wals

Hoi Rik ,erg mooi en wat een mooie wals gaat dit worden, dit is erg handig om verbrandings kamers te walsen .
Ik blijf je natuurlijk volgen , als je plaat nodig hebt hoor ik het wel van je , heel veel succes .groetjes Rene.
 
Hoi,

@jacques:
het zou kunnen, ik heb wel een aantal keren al gepuntlast ermee, de RVS plaatjes zitten redelijk/erg goed vast. voorlopig doe ik er nog even mee heen. Een 20 mm dikke staaf messing van 1M heb ik altijd nog liggen, mocht het koper te dun zijn. En kritiek mag ook hoor, bedankt voor de tip;)

@rene:
tnx, hiervoor ben ik m dus ook idd aan het maken. plaat heb ik nog ff voldoende. als ik nodig heb geef ik een gil.

Foto's van vandaag:
8.JPG


9.JPG


10.JPG


Ik ben ook weer bezig met de John Deere, dus het gaat allemaal iets trager. Nog ff verf spuiten voor de winter :) Als morgen de verf aan het drogen is kan ik wel wat verder knutselen.

Gr. Rik
 
Tnx gerald, we zullen zien ;)

Het was vandaag prachtig weer om te verf te spuiten, dus de cabine van de JD zit in de (nu juiste kleur) lak :cool:

Vanmiddag tussendoor de asjes afgedraaid en de lagers gemaakt:
11.JPG


12.JPG


13.JPG


Nu nog een fatsoenlijke manier om te klemmen, zonder de bussen te beschadigen, en een tandwieloverbrenging oid verzinnen.

Gr. Rik
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

@Rene: tnx :)

@Gerald:
Ik heb reactie terug van Helptoday, en ze zeggen het volgende:

We do not supply the GARRETT product, but offer an alternative part manufactured by TURBO INTERNATIONAL, USA.
The part is exactly the same specifications.

1 pc 3-A-3441 comp wheel 31.00 UK Pounds
Air Parcel Post 3.00
Tax 5.95

Total 39.95 UK Pounds

I do not have a wheel in stock at the moment, delivery 10-14 days
hij heeft het hier dus over de immitatie die hier 40 pond incl.verz. kost. Is dat een goed alternatief/te vertrouwen?

Gr. Rik
 
Ja hoor, dat verschil merk jij niet. Trouwens, uit de USA met al die law-suits......die nemen geen enkel risico en zal nooit slechter zijn dan het origineel. Zal me niet verbazen als het zelfs dezelfde mallen zijn....

Groetjes,
Gerald
 
Back
Top