Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeker weten? ik kan het slecht horen! want volgensmij ip je nimh mode gaat die heel even volgas en dan niks meer.. is dat dan toch de lipo mode?

Ja dat is zo, ik heb zelf ook zo'n ESC gehad op de Rustler.
Tevens hoort je wagen niet Volgas te gaan bij het aanzetten. Of hij nu in lipo of nimh staat. Even je ESC her calibreren denk ik...
 
Maar een Rustler wordt niet veel op een baan kan ik je zeggen...
True, 6:48 tot 7:28


Ik heb net gevonden dat als je de rear arms van de Rustler vervangt door die van de nitro Rustler je meer grip krijgt/minder spins doordat je wat toe in op de achterwielen krijgt. Hierdoor valt er dan best behoorlijk mee te racen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nja, het is gewoon geen racer. Je kunt een koe een smoking aantrekken maar dat wil niet zeggen dat je hem mee naar een bal moet nemen.

De Rustler is een auto gemaakt voor fun rijden en bashen, getuige ook de promotie filmpjes van Traxxas zelf. Vergelijk die maar eens met track auto's, daar zie je de auto enkel en alleen op de track.
 
hoe kan ik mijn esc Velineon VXL-3 Hercalibreren en hij staat op de nimh mode en hij geeft heel even volgas en daarna heel zachtjes en het lapje knippert rood.. hoe kan dit?
 
hoe kan ik mijn esc Velineon VXL-3 Hercalibreren en hij staat op de nimh mode en hij geeft heel even volgas en daarna heel zachtjes en het lapje knippert rood.. hoe kan dit?
calibreren weet ik niet, maar misschien even aan een van de knopjes op je zender draaien, die van links af naast je stuur staat, daar even wat aan draaien zodat de auto stil staat en geen hoog toontje maakt, dan zou zet lichtje niet meer moeten knipperen.
 
Sorry gasten, kom er niet uit. ga morgen wel naar de winkel hopen dat hij neit kapot is..

Je auto moet juist al AANstaan en niet uit. met de Uitstand begin je om de 100/100 of 50/50 stand in te stellen.

Als ie aanstaat ,lang genoeg inhouden tot ie rood wordt....en blijft.Dan hoor je dus dat aflopend deuntje.....

Groen betekent nl veilig voor lipo en rood...he..juist,precies!

Werkt t beste - zo niet alleen maar - met n volle accu!!!

:p
 
Net mn eerste rondjes gedraaid in Geulle.(kunstgras?)
Dat viel zeker niet mee, maar dat ligt ook zeker nog aan mij.

Ik had echter geen last van slip of drift. Juist veel grip.
Ik kon de bochten niet snel genoeg maken omdat ik niet kon driften, op t grint gaat dat een stuk beter ...vind ik dan..en ruiger..:p

T corrigeren werd dus ook lastig, normaal spin ik ff 180 graden en klaar; nu moest ik 3 x heen en weer...pfhh.

Hij was wel de snelste en de slash-guys dachten dat nu wel bewezen was dat n rustler heel sterk is.....aangezien die nu nog niet kapot was...hah!
 
Ik heb eindelijk een gedeelte van mn bestellingen binnen waaronder de FLM tranny en diff!

Nu is de vraag of iemand weet hoeveel speling er mag zitten in de tranny? of er uberhaupt speling mag zitten...
Hierbij bedoel ik de aandrijving of dat het een 0,5 mm mag bewegen in de tranny ofniet?

Ik hoop dat jullie begrijpen!
 
Geen idee hoe dat zit met die speling, eigenlijk zou ik/je er nieuwe naast moeten houden om te vergelijken, ach ja, zolang die t goed doet.

Heb r net ff meegeknald op iets grotere banden,badlands. Wat knalt dat ding ervandoor, ik wist dat mn auto m niet zou bijhouden, maar nu krijg ik serieuze twijfels of dat met mn motor wel lukt....en ik heb n hele snelle motor, van 0 naar 100,minder dan 3 sec.

Heeft een van jullie directe ervaringen met het NIET lager gearen bij n grotere wieldiameter?

Ga zelf de temp van de motor eens goed "testen" komende week...

Nu, na 10 min was die iig gewoon lekker warm.
 
DH, Hoe minder speling hoe beter, maar hij moet natuurlijk wel wat hebben anders heb je binding probleempjes. Ik zou er zo geen waarde aan kunnen geven maar als je het ziet krijg je wel een gevoel van ''dat is goed zo'' of ''wadaf*ck''.

kez, koop een tempgun voor een paar euro. Je vingers zijn niet fijn gevoelig genoeg. Als je je vingers 3 seconden op de motor kunt houden zal het niet te warm zijn. Maar 3 seconden op 55 graden begint bij mij toch al pijn te doen terwijl er niets aan de hand is op die temperatuur.

Gewoon rijden en elke minuut even checken totdat je de afstelling hebt gevonden die je fijn vind.

ps. een Traxxas Jato gaat van 0 tot 100 km.u in 4.2 seconden, een Rustler zal wel iets sneller zijn, hoeveel durf ik niet te zeggen.
 
Met 3S 30C 3600mah lipo en standaard vertanding, Veeel sneller heb een Jato gehad scherp afgesteld en heb nu een Rustler en k merk duidelijk verschil.

Kez; Lijkt me niet dat hij sneller zou optrekken met grotere wielen mischien omdat je dan minder wielspin hebt maar met Anaconda's op glad asfalt trekt hij denk ik sneller op omdat het wieldiameter juist kleiner is. En met stock vertanding zal ik wel de slipkoppeling wat losser zetten voor als je te veel grip krijgt met die wielen(ongezond) anders moet je er een wat kleinere motor tandwiel op zetten..PS. wat voor n :cool:Motor heb je?
effe een keer een footootje:
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top