Montageverslag SebArt Wind S 110E

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 24 apr 2009.

  1. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Gevonden:

    Zij gebruiken dus inderdaad die motor, de 270kV variant.

    Qua lipo's ken ik maar 1 ander merk (naast Hyperion) waar ik nog geen ontevreden klanten van gezien heb, en dat is Rhino. De Rhino 4900's worden door veel mensen naar tevredenheid gebruikt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2010
  2. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Henri, wederom bedankt.

    Ik had in een PB'tje van Bert, waarvoor hartelijk dank, inmiddels vernomen dat het idd de 270 kv was en zal deze bestellen zodra ik weet wat voor regelaar en accu's ik erbij wil.

    Budget is niet een heel groot probleem alleen als ik een goede motor en eventueel regelaar voor minder krijgen kan is het altijd interessant natuurlijk.
    Mocht er niets anders zijn had ik gewoon voor de hacker motor en spin regelaar gegaan maar met deze motor scheelt het al mooi wat.

    We gaan weer even rondzoeken naar een regelaar, servo's en dergelijk...

    Bedankt zover :D
     
  3. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    Ik gebruik de turnigy t85 regelaar in combi met de 350kv en de 380 kv turnigy. Werkt perfect! Regeling is gelijkmatig, programmeren gaat simpel.
    Ik heb ook een Jeti 66 spin en deze werkt niet zo fijn.
    Met de k-force regelaars van 40,70 en 120 Amp heb ik ook goede ervaringen.
     
  4. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Bedankt voor de input Jan, Ik ben alles even aan het nakijken maar zo te zien kan ik binnenkort mijn bestelling wel doen :D
     
  5. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Gebruik je die op de WindS 110 of de Miss Wind .50? Indien de WindS 110, heb je dan niet een relatief kleine prop erop staan?

    Wat beviel je niet aan de Spin regelaar?
     
  6. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    Ha Henri,

    de t85z regelaars staan in de Misswind en de sukhoi 29 50E, beide sebart, beide op 6 cellen. bevallen erg goed.
    de Kforce 40 in een zwever(4 cellen), de 70 (nog) in een funjet(nu nog 4 cellen) en de 120 in de sleper(10 cellen).

    de jeti regelde niet gelijkmatig op de buitenloper. iedere keer deed het eerste deel van de gasknuppel niets. vanalles geprobeerd met de jetibox.
    heb deze nu op een binnenloper staan en dat gaat beter. maar als ik dan een prijsverschil zie van 100 euro ben ik klaar met jeti


    zoals ik het nu terug lees, je hebt voor de wind110 niks aan de t85z, gaat maar tot 6 cellen.
     
  7. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Hallo Jan,

    Zit er op de Kforce wel een degelijk instelbare rem?
    Ik heb even op de de site van hobbyking gekeken en kon dat niet echt vinden.
     
  8. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Enige nadeel is zoals ik het lees dat je de rhino's maar met 2c kan laden...
     
  9. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik heb de k-force 120 hv, geko ht voor een 10cellen ef 88" extra. Maar ook in een 5s sukhoi.50 en pylonracer gebruikt omdat andere regelaars zij doorgebrand.
    En ik ben er zeer tevereden over, zeer snelle gas response en alles loopt mooi. (waar andere regelaars af en toe misfirede, die t85 misfirde in de sukhoi altijd de eerste keer dat ik volgas gaf.

    Een clubgenoot gebruikt hem in een sukhoi 140 op 8s, werkt ook erg goed. Duidelijk een veel snellere gas response dan de tgy100a die er eerst opzat.

    Hij heeft wel zoon soort remfunctie als henri bedoelt, zelf nog niet mee lopen klooien alleen toen ik hem net had even naar geken. Maar er kwam een hoop gepiep van de motor af door die instelling, als je bv de motor met de hand ronddraait met gas dicht.
    Maar er zijn zoveel instellingen voor dat ik er nog niet mee bezig ben geweest.

    Pesoonlijk zou ik al snel naar een CC ice kijken, scheelt kwa prijs zo weinig en heeft een log functie.
     
  10. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Hej Nando,

    Klinkt goed.
    Zal ze allebij eens naast elkaar zetten en kijken welke me wat lijkt.
     
  11. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Dit klopt, dit doen alle spin regelaars, was ook mijn klacht, ik heb dat opgelost met de throttle cut op m'n FF9. Ik heb de endpoints fixed ingestelld, je kunt met de progbox uitlezen wat je ontvanger exact uitstuurt bij een bepaalde gasstand.

    Bij de FF9 is de throttle cut geen throttle cut; hij haalt gewoon een bepaald percentage van throttle af, als je die bv. op 20% zet en dan vol gas geeft en de throttle cut inschakeld, stuurt ie nog 80% uit.

    Wat ik nu dus gedaan heb is dat ik het zo ingesteld heb dat ik mijn throttle cut AAN moet hebben staan om de regelaar te initialiseren. Zodra dat gebeurd is, zet ik die UIT. De FF9 snoept dan de eerste 20% van de gasweg weg, en dan sluit het allemaal mooi aan.

    Het is overigens wel 'by design' dat ie dat doet, maar ik was er ook niet wild van inderdaad. Er is echter dus wel omheen te werken.
     
  12. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Ik vind het wel prettig. Dan zit er een gebied tussen het moment van geen vermogen toevoegen en in de rem gaan.
    De masterbasic gaat meteen in de rem vanaf nog enkele druppels gas. De overgang in een downline is dan van te hard naar meteen dwarrelen omdat de prop stopt.
     
  13. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    De kforce is $ 130 voor 120 amp continu en 180 piek.. bij de CC ice zal ik dan al de 150 moeten hebben welke $ 270 kost, of zal de cc 100 met een max van 100 amp voor $ 140 genoeg zijn?
     
  14. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    De CC75 zou al voldoende moeten zijn, maar met de 100 heb je een goede veilige marge.

    Als je overweegt mogelijk ooit nog op 10s te gaan vliegen, zou ik de CC80HV nemen.
     
  15. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Tja je weet nooit wat de toekomst brengt maar voorlopig nog niet.

    De max stroom die ze bij cc aangeven is dat de maximale continue stroom die hij aankan of de piekstroom.
    Anders lijkt het me nog wat aan de lage kant.
     
  16. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Idd, 75, of 100 eventueel. ~120/140$

    De 75 kan pieken van een stuk meer dan 75A hebben, en het enige dat gebeurt als je het lange tijd overschrijd is dat de overstroom of hitte beveiliging inspringt.
    Maar een 100 kopen is ook een erg logische keuze, voor die paar $ en gram extra...


    Je hebt gelijk dat een reg die evenveel aankan meer kost, maar een 120A hv heb je niet nodig.

    TURNIGY K-Force 70A-HV OPTO Brushless ESC vloog Bert mee, toen Bert in de B mee deed met de wind. (als ik het me goed herinner)
    Of die er nogsteeds mee vliegt weet ik niet.

    Maar bij de prijs moet je vind ik ook een BEC meerekenen, die zit bij de CC ice ingebouwd.
     
  17. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Ik zou ook de 100 pakken, niet de 75, maar het zou wel moeten kunnen.

    Hier zie je een log van een P11 vlucht van mij met de Hacker, met een eigenlijk net iets te zware prop:

    [​IMG]

    De maxi is dan dus 79A, maar je ziet dat dat maar één keer aangestipt wordt, de rest van de vlucht bljift de stroom onder de 70A. Dat zou die CC75 prima aan moeten kunnen.

    Dat gezegd hebbende, ik overdimensioneer een regelaar liever, ZEKER bij de Turnigy regelaars, maar in mindere mate ook bij CC/Hacker/etc.
     
  18. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    De 100 zal dan mooi zijn of eventueel de 80 hv als ik nog eens op meer cellen wil gaan vliegen.
    Maar voorlopig eerst maar eens een tijdje met deze vliegen als hij eenmaal klaar is :p dus de 100 zal besteld worden...

    Mijn dank is groot heren :D
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2010
  19. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Ok, weer even een bestelling gedaan...

    Als motor is de turnigy SK5065-270kv gekozen met de castle creations phoenix ice 100 en 2x 4s 4900mah Rhino lipo's.

    Na het verhaal van Hans en zijn wind 50 zit ik er toch over te denken er een apparte ontvanger accu in te plaatsen.
    Wat zou ik verder aan moeten schaffen behalve een extra accu om dit werkend te krijgen?
     
  20. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Dat hangt er geheel vanaf wat voor accu je daarvoor gaat gebruiken.

    Bij 4 cellen NiCD/NiMH/Eneloop, heb je niets extra's nodig. Eventueel een schakelaar.

    Bij 2 cellen LiFePo heb je mogelijk niets extra's nodig, dit hangt van de rest van je setup af, of die 6.6v kan hebben. Kan dat niet, dan heb je 'iets' nodig wat de 6.6v omvormt naar een veiliger voltage (bv. 5.5v), een voltage-regulator (VR) dus. Soms ook wel foutief BEC genoemd (een BEC zit per definitie ingebouwd op de regelaar).

    Bij 2 cellen Lipo geldt hetzelfde verhaaltje als bij LifePo, alleen is het maximum voltage wat je spullen zouden moeten kunnen hebben dan 8.4 volt. Voor zover ik weet kunnen alleen spectrum ontvangers dat hebben.
     

Deel Deze Pagina