Montageverslag SebArt Wind S 110E

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 24 apr 2009.

  1. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Dank je, het was voor mij best wel een verrassing. Ik moet erbij zeggen dat fam vd. Vecht helaas niet aanwezig was, en dat het erg close moet zijn geweest tussen mij en Roy, eigenlijk dacht ik dat hij de derde plek zou hebben, maar dat bleek toch niet zo te zijn.

    Het zou kunnen dat ik mij vandaag hiermee in de voet geschoten heb, dat gaat er om spannen, met een beetje pech, of geluk, 't is maar hoe je het bekijkt, moet ik straks in Utrecht het F11 en het Unknown gaan vliegen..
     
  2. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Dat zou toch geweldig zijn, kun je ook eens een ander programma vliegen ;).

    Ik kom zeer waarschijnlijk wel naar utrecht voor de finale.
     
  3. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    Gefeliciteerd Henri!
     
  4. jobverkerke

    jobverkerke

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Tilburg
    heb net de scores op de kunstvlucht site gezien. Je hebt het net niet gered, Sjoerd is je nog een paar puntjes voorgebleven! 14 op 4330 tov 4316. Dus heeft die afgevallen T-canalizer misschien toch nog een uitwerking....

    Jammer dat je het niet gered hebt. UIteraard nogmaals gefeliciteerd met je 3de plek vandaag!
     
  5. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Ach, net niet gered, het is maar hoe je het bekijkt, mijn doelstelling dit jaar was invliegen en dan mij in de 1e acht te wurmen.. dat lijkt vooralsnog te lukken.. een finaleplaats had ik nooit serieus verwacht, wat het extra leuk maakt dat het toch op een haar na bijna gelukt was :)
     
  6. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    ? Geen veggies bij ?

    Was t een beetje uithoubaar?
    Ik was blij dat ik met watervliegen mijn eigen onderstel nat kon houden..
     
  7. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Nee, de familie van der Vecht was er helaas niet, naar ik begreep vanwege gezondheidsredenen, wat wie hoe enz weet ik niet, ik hoop dat het allemaal meevalt en goed gaat daar.. sterkte iig mocht dit gelezen worden.

    Het was warm, maar wel te doen. Er waren 10 deelnemers dus de rondes gingen vlot door. Enige nadeel was de afstand lopen van auto naar de baan, ook al droeg je maar 1 flesje drinken, je ging gelijk zweten..
     
  8. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Gaan we nu zeuren dat het te warm is? Vorige keer mer een beetje wind en een vochtige voorspelling al afgelast. Als het niet doorgaat omdat het te warm is stop ik met f3a vliegen...

    9e is volgens mij meer dan je mag verwachten van je 1e jaar f3a.
    En dat met een kist die natuurlijk veel te klein is, en daardoor nooit in de top kan komen. ;) :D
     
  9. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Eh, waar hoor je mij zeuren? Ik vond het prima te doen, we hadden schitterend weer :)

    Eh, ik sta 6e en als ik gisteren 3 goede spins had gevlogen ipv 3 brakke, had ik finale moeten vliegen.. :)

    Waren Derk en Bert er gisteren wel bij geweest, was ik vierde geworden, het fabeltje dat het kistje te klein is of niet geschikt is voor wedstrijden, kunnen we nu neem ik aan toch wel afschrijven.

    Ik zal niet ontkennen dat het wel een kleine handicap is, maar niet zo groot als sommigen je willen doen geloven.

    Voor de B en de C is kent het kistje geen enkele echte beperking en je kunt er de B en de C gewoon prima mee winnen, zonder dat je jezelf te kort doet.. óók als het waait.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jun 2010
  10. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Het gaat weer storm lopen bij Dennis. Ik ga morgen meteen bellen. :D
     
  11. D-J

    D-J

    Lid geworden:
    19 apr 2010
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Utrecht
    Henri,

    GEFELICITEERD!!!!!

    Dit worden 2 appeltaarten, 1 van Roy en 1 van mij.
     
  12. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Na het lezen van dit draadje heb ik besloten om toch een wind s 110 ipv de 50 te bestellen.

    Nu ben ik geneigd om de blauwe te bestellen alleen hoor je veel dat deze niet echt goed zichtbaar is.
    Nu heb ik beide kleuren op youtube gezien en het lijkt me mee te vallen maar wat zijn de ervaringen met modellen met voornamelijk blauw op de romp en lijsten?
    Valt het mee en is het gewoon iets minder zichtbaar of is het niets,
    Heb nog nooit een overwegend blauw model gehad nml

    Thnx
     
  13. 1crash2often

    1crash2often

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    1.020
    Locatie:
    Epe
    rood geeft gewoon meer contrast. Is een toestel met veel blauw onzichtbaar? Nee. Is die met rood beter zichtbaar? Ja. Zo simpel is het denk ik.

    Je zult dus zelf moeten kiezen.

    Volkert
     
  14. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Dat is zo , het ging eigenlijk meer om de voorlijstenof hij dan erg slecht zichtbaar zou zijn .. daarintegen zijn de rode accenten op de vleugels weer erg duidelijk en bij de rooie zit weer een bijna helemaal blauwe onderkant welke niet goed zichtbaar is....

    Ik neem maar welke ik de mooiste vind denk ik.
    Toch bedankt voor je antwoord :D
     
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Nou er zijn wel degelijk momenten waar hij even verdwijnt, bv een keerlus aan de zeikant.
     
  16. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Ik neem aan dat je het over de blauwe bovenkant hebt?

    De rode bovenkant met blauwe onderkant is dan ook niet erg zichtbaar is me opgevallen in filmpjes :(
     
  17. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    De rode is in een keerlus bij grauw weer bijkans onzichtbaar. Zo zie je 'm, en zo is ie praktisch totaal onzichtbaar. Bij de blauwe zou dat precies andersom zijn. In een standaard keerlus vlieg ik vaak het gedeelte na de rol op gevoel, omdat je amper nog ziet waar het toestel is. Mensen zullen nu denken dat ik overdrijf, dat is niet zo :p

    De blauwe is in diezelfde condities bij rechtuitvlucht minder zichtbaar.

    Het seizoen is helaas afgelopen, in de B vliegt een blauwe, had je het zelf kunnen bekijken.

    Omdat je aangeeft er niet direct wedstrijden mee te gaan vliegen, en ook niet gelijk op top-niveau wilt meedoen, zou ik de keuze laten afhangen van wat je zelf het mooist vind. Beide hebben voor- en nadelen.
     
  18. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Ga ik ook doen Henri.
    Dank voor je uitgebreide pb :D
    Ik zal deze week even kijken waar ik hem ga halen....

    Over de motor en regelaar denk ik nog na.... of de hacker motor met spin regelaar... of turnigy motor.... of toch een scorpion.....
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  19. Gregor

    Gregor

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Drachten
    Zo, de wind s 110 is besteld :D

    Nu verder zoeken naar alle benodigd heden.

    De beoogde hacker combinatie wordt nog redelijk prijzig ( met de spin regelaar ) dus ben ok op zoek naar alternatieven,

    Nu is mij ter ore gekomen dat er een goede turnigy SK motor op kan die nog net wat sterker zou zijn als de hacker.

    Maar welke zou bruikbaar zijn.
    Deze: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp 90 SK Series 50-65 380Kv / 1820w heb ik alvoorbij zien komen alleen met een 16x10 prop misschien net te weinig, ook omdat Hans Meij op zijn wind s 50 deze ook heeft zitten.

    Of deze: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp 90 SK Series 50-65 270Kv / 2100W

    Gaat op 8S draaien maar welke accu's nog geen idee.
    Heb in mijn andere model hyperion maar die schijnen van ineens "leeg" te zijn zonder waarschuwing, als je de tijd normaal aanhoud is het geen probleem natuurlijk maar dat schort er nog al eens aan bij mij .....
    Ook de regelaar en servo's weet ik nog niet...

    Alle ideen en tips zijn van harte welkom :)



    Alvast bedankt.
     
  20. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Ik denk dat dat de motor is/was waarmee Bert vd Vecht vloog in Paul Tupker's WindS. Die deed het gewoon goed.

    Het heeft mij een kist gekost.. nu is een deadstick niet altijd een garantie op een crash natuurlijk, dat is een combinatie van meerdere factoren, zoals waar je bent op het moment van de deadstick, hoe de wind staat, etc.

    Qua regelaar, als het budget een knelpunt is, is denk ik de Master Spin 99 van Aerobertics de enige juiste keuze. Die zal zo rond de EUR 180 zitten. Wat je ook doet, ik zou je wel sterk adviseren om een regelaar met regelbare rem te nemen, en met regelbaar bedoel ik dan iets anders dan ' 4 reminstellingen; extra soft, soft, medium, hard', want daar heb je niets aan. Een Castle Creations Ice Lite zou ook een optie kunnen zijn, die schijnt ook een volledig programmeerbare rem te hebben.

    Qua servo's.. ik gebruik relatief dure servo's, 2x Futaba BLS 153 voor ailerons, 2x Futaba S9650 voor elevator (daar zou ik nu ook 153's opzetten) en Futaba BLS 451 voor rudder.

    Van Bert vond ik een posting waarin hij aangaf turnigy servo's te overwegen, te weten de HV-787 Digital HV-2S. Of hij die uiteindelijk ook gekozen heeft, weet ik niet.
     

Deel Deze Pagina