Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Gerald,

Een droom van een toestel. Heb hem zéér schaal zien vliegen in Bad Neuenahr. Nauwelijks te evenaren.
Wat ik mij afvroeg is hoe en in welk type auto je hem vervoerd!?

Rie
 
Hoi Rie, bedankt!

Wat ik mij afvroeg is hoe en in welk type auto je hem vervoerd!?
Rie
Tsja, dat past inderdaad maar nét..... Ik heb een Astra station, de neus komt letterlijk tegen de voorruit en de tailcone tegen de achterruit. (met een lappie er tussen.) Midden body rust op de voorste stoelen en achter heb ik nog een piepschuim bok gemaakt die er onder gaat. Beter zou een aanhanger zijn maar die kan ik nu niet stallen, misschien iets voor later. Wél een heel gehannes om hem iedere keer in de auto te krijgen zonder krassen en scheuren......

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-GAZ3A8MN.jpg


GroteFoto-TF8ZXZS6.jpg


GroteFoto-WNI4QWZ3.jpg
 
Hoi Gerald,

Hij is al mooi geworden en dus geschikt voor internationale deelname. Toch nog weer een compleet "Dutch team"?
Het gewicht dat is het probleem nog, maar wat wil je ook als je er een paar klinkers in vervoert :cool:

Groeten,

Bert
 
Hoi Gerald,

Hij is al mooi geworden en dus geschikt voor internationale deelname. Toch nog weer een compleet "Dutch team"?
Het gewicht dat is het probleem nog, maar wat wil je ook als je er een paar klinkers in vervoert :cool:

Groeten,

Bert
Tnx Bert, ja dat gewicht gaat me nog wel wat moeite kosten maar ben er van overtuigt dat het me gaat lukken maar da's nu nog geen prio.

komt er trouwens ook nog een piloot in?
Natuurlijk! :D Wordt achter de schermen al aan gewerkt.


Beetje begonnen met verder detail werk zoals de uitlaat nozzle, zo moetie worden:
GroteFoto-WWVOJRLL.jpg


Tot zover had ik het gemaakt, nu het inwendige nog;
GroteFoto-MHNJQ4KT.jpg


Inwendige steunrib van balsa in gelamineerd;
GroteFoto-TXEBPLGV.jpg


Losse bladen......hoopjes werk...., vooral die kleine M1,4 boutjes die nog "effe" op maat gemaakt moesten worden. De bladen zijn deels van kunstof gegoten uit een malletje van marijn. De rest is lito plaat van 0,15mm dik en weegt zeer weinig. (Is dan ook vrij fragiel totdat de nozzle in elkaar zit)
GroteFoto-UTJYUCZ6.jpg




Ander detail, de airco uitlaat gemaakt van abs kunstof met een metal look er op gespoten.
GroteFoto-4KB8VHXZ.jpg


Hier nog een overzicht van de remmen, oude truuk; siliconenslang in een groef die je op blaast met luchtdruk waardoor deze tegen de velgrand vast grijpt. Zeer effectief alleen iets ongelijk bij mij met remmen, moet ik nog aan werken.
GroteFoto-ZVQJTVHP.jpg


Groetjes,
Gerald
 
Laatst bewerkt:
nozzle

Hey gerald,

Nou sta ik vaak zon "pijp" open te schroeven voor inspectie en ik sta altijd een beetje te balen als ik in die boutjes weer al die splitpennen moet stoppen.....
Het zijn er zo veul!!! en die kroonmoeren lijnen nooit op...

De vraag is dus; ga je die ook erin maken???? ;-)
 
Nou, ik kijk ook zo'n 9 uur per dag tegen de F-16 aan, en ik moet zeggen, dat dit toch in een woord perfect is.
Ik zie de foto's en denk dat het de echte ,,demo'' kist is.
En nu maar lekker werken aan die fijne details, dat komt wel goed, je hebt toch foto's genoeg.
Komt er nog een afterburner led ring in die nozzle ?
Ook leuk om te zien dat je er ,,gewoon'' mee vliegt, alsof het niets voorsteld.
Ik zou de zenuwen in m'n broek hebben.
Hou hem alsjeblieft heel, succes met de details.

Chris
 
Geweldig!!!!! Twee keer F16 personeel die alle details herkennen!!!:banana:
Bekroning op al het gepruts ha ha ha! Tnx Melvin en Chris. (nee, die splitpennekkes laat ik aan jou over, kom ze maar eens een keer zetten...:cool:)


Komt er nog een afterburner led ring in die nozzle ?
Da's uiteindelijk wel de bedoeling.


Ook leuk om te zien dat je er ,,gewoon'' mee vliegt, alsof het niets voorsteld.
Het blijft altijd een spannende rit hoor, maar ik ben wel van mening dat je zo'n bak geregeld moet vliegen wil je er enigzins ontspannen mee om kunnen gaan. Gevaar van 4x per jaar vliegen is dat je áltijd met kromme tenen staat te vliegen en dan is een inschattings foutje veel sneller gemaakt. Ik zie deze kisten dan ook niet echt meer als modelvliegtuigjes maar meer als miniatuur vliegtuigen waarbij je toch een aantal procedures in acht moet houden. Doe je dat vaak dan gaan deze vanzelf.......maar daarnaast vliegt het supergoed en ik geniet dan ook van elke vlucht.

Groetjes,
Gerald
 
Zal eens kijken of ik zulke kleine splitpennen heb :-) kom ik ook wat "schaal" scheurtjes in je nozzle afboren! Die nozzle segments scheuren nogal bij de echte ;-)

Maar al met al weer mooi werk hoor! Vorige week de foto's hier op t werk laten zien, van de 4 collega's had r maar 1 door dat t een model was!

@ chris: 9 uur??? Neem jij nooit pauze ??? Hahaha!
 
een hele goede avond,

wat een ongelofelijk mooi project. Elke keer als ik even terug lees, zit ik hier vol verbazing achter de pc.

Ik heb ook een vraag, wat is nou de model vliegshow waar ik in 1011 moet gaan kijken?
Dit is mischien net het juiste draadje om dit in te vragen, maar in dit draadje zitten wel de mensen die het kunnen weten.

groeten sjoerd
 
Dank je Sjoerd!

Ik heb ook een vraag, wat is nou de model vliegshow waar ik in 1011 moet gaan kijken?
Dit is mischien net het juiste draadje om dit in te vragen, maar in dit draadje zitten wel de mensen die het kunnen weten.

groeten sjoerd
Dat hang er van af wat je wilt zien. Als je voor jets ga dan is Jets over Pampa een grote meeting/show waar ze van heel europa bij elkaar komen om het beste te laten zien: ..:: Pampa Modelfighters ::.. Op schaalgebied in nederland zou zou je het beste naar de warbirds meeting te Oss kunnen gaan. 5e-dutch-warbird-scale-meeting-delta-oss-2010-a

Groetjes,
Gerald
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is beide ook "supergaaf".
Hoop in 2011 ook beide weer te bezoeken met vliegend materiaal.


Ben jij ook op Pampa in 2011 Gerald als je rooster het toelaat??
 
Lekker pielen.....

Ben jij ook op Pampa in 2011 Gerald als je rooster het toelaat??
Weet ik nog niet...., vind de meeting iéts te groot geworden voor een gezellige samenzijn én lekker een aantal vluchten maken wanneer je maar wilt...., neemt niet weg dat ik er misschien toch wel zal zijn maar ga er niet alles voor opzij zetten.



Lekker aan het detail pielen vannavond, beetje aluminium plaatjes bewerken. Hier de eerste set segmenten op hun plaats:
GroteFoto-3WLXUD64.jpg


Pers tooltje gefreesd om nog wat tussenplaatjes te maken, v-vormige plaatjes met een omgekeerde u-profiel:
GroteFoto-PRITOVER.jpg


Simpel in de bankschroef het plaatje pletten, gaatje er in boren en voilá:
GroteFoto-JKJRLJZC.jpg


En zó komen ze dan te zitten, ze houden de tweede set segmenten vast aan de eerste set met een M1,4 boutje en moertje, precies zoals in het echie :D. (maar dan een groter boutje dan....)
GroteFoto-QGDIR8ZO.jpg


De eerste paar in positie, de rest vannavond nog en dan weer iets anders.

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-JNSGZLVV.jpg
 
Pampa groter dan Jetpower :?:
Vanmiddag wel gehoord dat het die kant op aan het gaan is.

Aan de andere kant hebben Leon en ik over 2 dagen wel elk zo`n 15 vluchten weggezet dus er was nog genoeg ruimte ;-)



Tja, en wat zullen we over die foto`s zeggen :roll:
Echter kan niet :noo:
 
Tja, en wat zullen we over die foto`s zeggen :roll:
Echter kan niet :noo:
Tnx! :zon:


Pampa groter dan Jetpower :?:
Ha ha ha, dacht al dat je daarmee zou komen :D. Jetpower is ook geen meeting maar een beurs waar ik namens marijn voor zijn bedrijfje vloog. Ook leuk met andere spanningen omdat je wat probeert te presenteren, bijna zoiets als wedstrijd vliegen zeg maar.

Grt,
Gerald
 
...en hier alle segmenten op hun plaats, weer hoopjes monniken werk maar wel waard. Alle segmenten zijn geschroefd en worden weer losgenomen om ze appart te kunnen spuiten zodat de naden blijven en niet dicht gespoten worden. Het moet wél lijken of ze kunnen bewegen natuurlijk! ;) (maar nu weten jullie inmiddels het geheim dat dat niet zo is.....)

GroteFoto-GW3FGHMY.jpg


Nu zou het hier bij blijven maar ben er nog niet tevreden over, zit nog steeds een zwart gat voorbij de segmenten......dus dan maar nog een conische achter ring maken voor het effect, zie tekening hieronder en de foto wat terug van de full-size nozzle. Groot voordeel bedacht ik me later is dat ik de jetpijp veel verder naar achteren kan plaatsen zodat je die bijna niet meer ziet, de schaal nozzle+achterste consiche ring acteerd dan als venturie die koude lucht mee trekt. Dat was me altijd al een doorn in het oog als je in de kist z'n gat keek, de niet-schaal straalpijp. Hmmmm, weer wat werk te doen :D..

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-SMTRSTUV.jpg
 
Back
Top