Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Nu we het toch over bandjes hebben. Waar rijden jullie zoal mee?

Ik lees vooral over PL Crime Fighers and Harakiri banden.

Maar gebruiken jullie Mulchers / XTM Grinders / Kamikaze of andere bandjes. Volgens mij heeft VP-Pro er nog een paar voor astro truggies.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb laatst met aka cityblocks med op purmerend gereden. Op een vochtige baan gingen deze beter dan de harakiri soft.
 
ik heb op hard zand/klei gereden (nat) met lrp harakiri's en GPR cubic's.
beide waren wel oke, de harakiri's leken iets meer grip te bieden.
 
Laatst bewerkt:
AKA Cityblocks werken ook goed op kunstgras.

EDIT: Zelfde als Pir3lly dus..., met name op Purmerend is dit een hele goede band.
 
Vandaag op een toch behoorlijk vochtige baan in MOL (BE) gereden.
Auto ging echt super, AKA CityBlocks Soft rondom had volgens mij meer grip als een andere truggy rijder met LRP Harakiri's Soft.
Heb nu enkel nieuwe bevelgears nodig want mijne zijn gestript.

Kris
 
Vandaag op een toch behoorlijk vochtige baan in MOL (BE) gereden.
Auto ging echt super, AKA CityBlocks Soft rondom had volgens mij meer grip als een andere truggy rijder met LRP Harakiri's Soft.
Heb nu enkel nieuwe bevelgears nodig want mijne zijn gestript.

Kris

Kris je moet ook de Harakiri super soft hebben,daar kan geen cityblock tegen op vooral met veel water op de baan.
Het voordeel van de cityblock is wel dat deze band voorspelbaarder is dan de LRP's
 
Voor de mensen die pas een Mugen truggy hebben aangeschaft de volgende tips !!

Het uitshimmen van de diffs is heel erg belangrijk om gestripte tandwielen tegen tegaan.

1. Zorg ervoor dat je de aandrijfassen voor en achter zonder speling op het pignon monteerd met de sterkste locktite die er is.

2. Zorg ervoor dat je 2 shimringetjes aan de kant van het kroonwiel doet, ook al lopen de diffs dan wat stroef, dit gaat na verloop van tijd lekker soepel draaien nadat het kroontandwiel en pignon tandwiel op elkaar zijn ingelopen.

3. Zorg ervoor dat de difflagers goed zijn, normaal gezien hebben ze bij de diffs niet veel te lijden en kunnen ze makkelijk 10 liter mee (meestal nog meer bij een goede kwaliteit lager)

4. Mocht je een kroon tandwiel gestript hebben en je bent toch door gereden, vervang dan ook je diff behuizing (bulkhead).
Door de extra warmte die onstaan is kan het kunststof van de behuizing vervormd zijn !!

5. Zelf gebruik ik altijd een beetje vet op het kroontandwiel, Eurekalube bevalt me erg goed.

Als je bovenstaande zaken op orde hebt, heb je een super betrouwbare aandrijflijn waarvan je de tandwielen niet meer stript.
 
Punt 1: is mij al overkomen (eigen fout, zonder controle met een 2e hands auto gaan rijden).
Punt 5: is het echt nodig om een beetje vet erop te doen...aan vet kleeft vuil vast, ik heb gehoord dat er ook mensen met droge pinion en ring gear rijden?
 
Over punt 5,

De Mugen bulkheads sluiten goed af eigenlijk komt er geen vuil in, heb het zelf in al die jaren nog nooit mee gemaakt dat mijn tandwielen onder het vuil uit de bulkheads kwamen.
Op de kunstgras circuits die we nu eigenlijk alleen nog maar kennen in NL is het al helemaal geen probleem meer.
Aandrijflijn loopt er aanmerkelijk soepelder door.
Ik zelf rij ze nooit meer droog, eureka lube of mobile1 synthetic greas worden veel ervoor gebruikt.

Klein artikeltje over eureka lube :

http://www.twf8.ws/new/tech/options/eureka/eurekapro.htm
 
Laatst bewerkt:
Het bovenstaande is mij dus overkomen, er zaten geen shimms op de diffs bij aankoop.
Dus eerst zonder gereden zonder te weten dat ze er tussen moesten.
Naja toen was het dus al gebeurt, daarna nog wel 2 shims ertussen gedaan waarna ik een dag kon rijden maar nu is het boeltje echt overleden.
Nu moet ik dus even een nieuw setje kopen daarvan, iemand enig idee waar ik dat een beetje snel vandaan haal...?

Hier nog even een filmpje van MOL afgelopen zondag.
Was mijn eerste keer met de Mugen op een echte nitro baan met jumps erin.
Helaas is het filmpje niet van de beste rondjes gemaakt maargoed... haha

w1ZIzz0Csp8[/media] - Mol7-11-2010.wmv

Groetjes,

Kris
 
Laatst bewerkt door een moderator:
punt 1: heb ik gedaan.
punt 2: ik moet er dus 1 extra in doen
punt 3: heb laatst een setje gezien van answer RC (volgens mij)
punt 4: daar kom is dus binnenkort achter
punt 5: ik rij van af het begin droog... (moet dus even vet regelen, waar haal jij die Eureka Pro?)
 
MBT shimmen en strippen van gears. Als je een bepaalde gear stript is het aan te raden de andere gear ook te vervangen.

Mbt shimmen, gewoon shimmen zodat het goed voelt. Ik heb er op mijn MBX6 maar 1 op gedaan, 2 zat echt te strak. Dan na een x aantal LiPo;'s / Liters / regelmatig de mesh checken.

EDIT: Kris, helemaal niet verkeerd gereden (Y)
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik heb 1x een lichte touché gehad met het hek daar maar gelukkig niks stuk.
Het moeilijkste deel vond ik toch wel al die hobbels achter elkaar, dat stuk wat je na het rechte stuk krijgt.
 
:D haha das just ja...

Nee ik kan volgend weekend niet :( Ik ga het weekend 18-19-20-21 november thuis onze volledige oprit opbreken en nieuwe klinkers voor + achter leggen.

In februari zal ik er wel bij zijn, just 4 fun eh :) Tegen dan is de MBX6T ook helemaal in orde :P
 
Back
Top