Traxxas Rally VXL topic

Wij dachten aan de digros in ter aar en de mediamarkt in alphen a/d rijn.
Op zondag zou het bij die laatste rustig moeten zijn, weet alleen niet of ie ook toegankelijk is.

Edit:
Gevonden:
Parkeergarage Castellum:
- maa t/m din van 07.00-22.00 uur - woe t/m zat tot 07.00-24.00 uur
- zondag van 12.00-24.00 uur
 
Laatst bewerkt:
Wij dachten aan de digros in ter aar en de mediamarkt in alphen a/d rijn.
Op zondag zou het bij die laatste rustig moeten zijn, weet alleen niet of ie ook toegankelijk is.

Klinkt goed en redelijk dichtbij. Als jij of die andere Rally rijder uit Ter Aar Area ;) even een kijkje zou kunnen nemen morgen dan hoor ik het resultaat graag! Ik heb dit weekend helaas geen tijd, maar als een van die twee plaatsen wat is moet daar maar gauw een Rally middagje komen toch?
 
Denk dat we er morgen wel even langs gaan. Die garage is echt groot en erg ruim opgebouwd. Vrij glad oppervlak ook, met mijn eigen auto wil ik daar ook wel eens een klein bochtje driftend door gaan als het leeg en rustig is. Dus denk dat het wel eens super zou kunnen zijn.
Tarief valt ook wel mee, als je binnen wilt parkeren; 1,40 per uur.
 
@Nard: Dat is idd de link van de verbreders.

@Mmirage en PIR3lly: De andere Rally rijder uit Ter Aar ;-) gaat daar morgen ook wel even kijken! Voordeel van auto binnen parkeren is dat ik de camera met de zuignap aan de zijkant van de auto kan zetten en hebben we ook een filmpje van de locatie ;-)

EDIT: PIR3lly heb je al andere bandjes? Heb gisterenavond de Sorex 28 bandjes uit de verpakking gehaald, maar die plakken... dus ga ik zeker even proberen.
 
Laatst bewerkt:
Het is misschien wat ver uit de buurt van adam maar in arnhem zit een overdekt winkelcentrum die op zondag open is omdat er een macdonalds in zit en de appie heijn gaat pas om 16.00 open.
Omdat het alleen aan de kant van de mac "druk" is kan je in de rest van het winkelcentrum leuk rijden.
Mooie strakke gladde drift vloer.
Tevens is er een mega parkeer garage onder.
Plus het gelredome ernaast met mega parkeerplaatsen.

Er komt trouwens ook een fiesta brushed 1/16 met een grote 1/10 titan 550 moter.
Zag het net in aflv 80 van rccaraction.

[media=youtube]tXRNswsH7Jk[/media]

Skip naar 2 min.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hhm, de ken block versie en de brushed fiesta hebben andere bandjes;)

iemand hier een verkaring voor, dat de ken block er andere had wist ik, maar de brushed fiesta, zijn de 'onze' dan zo slecht:p

grtzzzz
 
Heb de sorex bandjes ook binnen gekregen. Dus die neem ik mee.

Ben net aan het sleutelen geweest om alvast achter een swaybar te maken. En die is aardig gelukt. Jammer genoeg was het setje dat ik gekocht had niet zo plug & play als gehoopt, dus er moest aardig wat gesleuteld worden.
Dit is het resultaat:
sway_achter_1.jpg


sway_achter_2.jpg


Nu voor nog een goede oplossing verzinnen.
 
Laatst bewerkt:
ziet er netjes uit telly,alleen zit hij niet in het midden hij zit iets meer naar links (of het is gezichts bedrog)en in theorie zou hij nu meer flex aan de linkerkant hebben.maar of je dit merkt betwijfel ik.
 
Pietje precies.... ;)

Hij zit inderdaad niet helemaal in het midden. Zal mijn staal buig technieken er weer eens op loslaten.
 
Ja, inderdaad. Misschien dat ik nog een keer dat paarse eraf haal, dan ziet het er helemaal origineel uit.

Voor was wat lastiger, maar ook dat is gelukt:
sway_voor_1.jpg
 
Knap gedaan!!

Ga je deze mod merken aan de grip in de bochten? Heb eigenlijk niet veel ervaring met sway bars. Bij offroads heb ik dit nog maar 1maal gehad.

grtzzz en gewoon topiie!
 
Servo is niet het laagste punt. Dat is de onderkant van de voorste skidplate. Afhankelijk van hoe je de veren hebt afgesteld kan dat heel laag zijn. Bij mij nu 3mm.
 
Knap gedaan!!

Ga je deze mod merken aan de grip in de bochten?
Thanks...
Je merkt het niet zozeer aan grip in bochten, maar meer aan het overhellen in bochten.

Normaal als je een bocht instuurt, veert de buitenkant in en de binnenkant uit. Hierdoor helt de auto erg over naar buiten en kan om kantelen.
Door de "swaybar" wordt dit minder. Afhankelijk van hoe sterk het stalen beugeltje is, wordt bij inveren van de buitenkant, de binnenkant mee naar beneden getrokken. Hierdoor heeft de auto dus minder de neiging over te hellen naar de buitenkant, waardoor hij minder snel om zou moeten vallen in bochten.
 
Laatst bewerkt:
Servo is niet het laagste punt. Dat is de onderkant van de voorste skidplate. Afhankelijk van hoe je de veren hebt afgesteld kan dat heel laag zijn. Bij mij nu 3mm.

ik weet dat de skidplate het laagste punt is , maar de maat vanaf de servo onderkant is van belang voor mij ;)
 
Thanks...
Je merkt het niet zozeer aan grip in bochten, maar meer aan het overhellen in bochten.

Normaal als je een bocht instuurt, veert de buitenkant in en de binnenkant uit. Hierdoor helt de auto erg over naar buiten en kan om kantelen.
Door de "swaybar" wordt dit minder. Afhankelijk van hoe sterk het stalen beugeltje is, wordt bij inveren van de buitenkant, de binnenkant mee naar beneden getrokken. Hierdoor heeft de auto dus minder de neiging over te hellen naar de buitenkant, waardoor hij minder snel om zou moeten vallen in bochten.

Thnx! dacht al dat het zoiets was, omdat ik het vroeger om men mini lst had. Die tilde altijd een wiel op achteraan in een bocht, na het monteren van een sway bar was dit verholpen!

Super bedankt in ieder geval, en laat de mods maar komen!, gaat traxxas eig zelf met een sway bar setje uitkomen?

grtzzz
 
Back
Top