Traxxas Rally VXL topic

Heb hier een mooi zwart exemplaar voor me staan;)

Ik hoop tog snel dat de ken block versie eraankomt:D Wanneer deze ergens te bestellen is hoor ik het hier wel denkk:D

grtzzz

man man!Net even buiten gereden en hij is gewoon niet op de baan te houden! Komen dringend andere banden op! Iemand suggesties, gewoon tamiya on road's oid in die classe erop leggen?

grtzzz

Ik heb dinsdag bandjes gekocht op de zijkant (en dat is ook de vorm van het profiel) staat Dunlop. Deze doen het prima! Meer grip dan de standaard banden, maar op 3S kun je nog steeds goed, maar veel beter te controleren, driften.

EDIT: Deze

moz-screenshot.png
xg-wet.jpg

PIT SHIMIZU HIGH GRIP REGEN- & TAPIJTBAND, met unieke nat weer specificaties, gemonteerd op witte velg
DUNLOP racing profiel BANDEN voor tapijt of nat asfalt, geplakt op witte aërodynamische velgen, met speciale moulded inserts. Deze banden met Dunlop semi-slick racing profiel zijn voorzien van een versterkt karkas onder het loopvlak (belt) wat opbollen tijdens het rijden voorkomt, zodat het loopvlak altijd vlak blijft. Ze zijn gemaakt van een zeer speciale compound, waardoor ze unieke nat-weer eigenschappen hebben. Deze banden hebben een grip op een natte baan alsof er geen water ligt!. Maar ook op een tapijtbaan zijn ze perfect, zeker als er geen gripverhogende middelen gebruikt (mogen) worden. De grip op een natte asfaltbaan is fantastisch, maar zodra de baan droogt moet je ze wisselen, want op een droge asfaltbaan slijten ze zeer snel. Prijs per 2 paar (4 stuks).

van de site van pk racing artikelnummer: PS0400V

Laatst bewerkt:
deze auto is serieus wel vet :D
ik zou hem graag hebben maar het geld is een ander verhaal :p

*ondertussen*

Graag saus , meenemen naar huis , bonnetje kan weg , ik ruil hem toch niet in :)

Laatst bewerkt:
Ga ik ook maar andere bandjes halen, rij tog voornamelijk op de standaard accus en 2s lipo, verder ga ik niet.
Hebben jullie wat expo op het stuur ingesteld oid, vind hem namelijk redelijk oncontroleerbaar dit kan natuurlijk ook aan de banden liggen...

grtzzz

Ben ook op zoek naar andere banden. Op 3S is dat eigenlijk wel noodzakelijk en op 2S geen overbodige luxe.
Heb nu wat onroad slicks aangeschaft, maar heb er nog niet mee gereden.

De Rally is natuurlijk ontwikkeld en (uitvoerig) getest in Texas USA en daar liggen de gemiddelde temperaturen WAY hoger dan hier. Met ons frisse klimaatje is de toch al bepaald niet zachte compound van de stock banden natuurlijk nog harder wat op koude dagen een praktisch oncontroleerbare Rally tot gevolg heeft. Dit alles natuurlijk als je buiten op straat rijdt.

Denk dat we voor het meeste plezier met de stock bandjes toch echt op de lente moeten wachten. Tot die tijd experimenteren met andere pantoffels!

Rickyyy, die slofjes van jou zien er goed uit !!

Net even ansmann bandjes en velgjes opgehaald, deze voelen tog al veel zachter aan, als het wat droger is ga ik deze eens testen.

grtzzz

ik heb ook sorex 28 bandjes. Dit schijnen de betere bandjes qua grip te zijn.

hoop alleen dat ze niet zo veel grip hebben dat de auto telkens op z`n dak ligt. Dat had ik zondag ik Haarlem al meerdere keren met foam`s zoals mmirage ook wel gezien heeft ;-)

Hoop dat een sway bar setje dit iets meer gaat oplossen...

EDIT: Ik heb trouwens ook een setje spoorverbreders gekocht. Deze hoop ik ook snel binnen te hebben. Doordat veel gripbandjes welke al op een velg gemonteerd zijn geen of heel weinig offset hebben denk ik dat het kantelen van de auto daardoor ook komt. Dus heb ik een setje besteld om te kijken of dat gaat werken. Daarnaast staat het natuurlijk ook wel stoer wat breder :-)

Laatst bewerkt:
Hierbij de foto`s!!!

De velgen met alu pushrod`s en toelinks:

img0397qv.jpg

img0401.jpg

Sway bar achter:

img0402i.jpg

img0403.jpg

en voor van de bovenkant

img0406d.jpg

Ben de lader van m`n camera kwijt, dus heb ik niets anders dan foto`s te maken met m`n mobiel!

De stangen van de voorkant moet ik nog gaan afknippen/zagen, maar wil eerst testen of ze iets hoger of lager gemonteerd moeten worden.

Heee. dat zijn de toelinks en pushrods die je voor mijn neus bij liquid hebt weggekaapt!!! ;)
Ziet er goed uit, ben benieuwd of het ook zo goed werkt.

Zondag weer proberen?

Netjes! Zoweet ik weer wat te doen de komende dagen
Ben ook benieuwd of dit echt veel gaat verschillen tov het origineel.
Hebben jullie eigenlijk aanpassingen aan de veerspanning of sturin(expo)?
Spijtig van het slechte weer, wou nog wat testen met de nieuwe bandjes:D

grtzzz

MOOI HE! Dat rode alu ;-)

Zondag ga ik zeker even testen! Denk bij de mediamarkt in de parkeergarage. Als deze open is natuurlijk...

Kunnen we niet in de digros parkeer garage komen? Misschien niet met de auto, maar vast wel te voet... Of is dat ook hermetisch afgesloten?

Alhoewel het daar met regen binnen ook best nat kan zijn.

Hebben jullie eigenlijk aanpassingen aan de veerspanning of sturin(expo)?
Ik heb inderdaad wat met expo geknoeid. Aangezien hij op het rechte stuk erg gevoelig was.
Veerspanning staat bij mij nog losser dan dat ie kwam. Maar dat was alleen op hem op de baan in Haarlem te testen.
Voor driften maakt dat niet zo heel veel uit.

Laatst bewerkt:
ok bedankt, ga morgen nog wat testen, ik probeer er zoveel mogelijk grip uit te halen;)
Ben heel men modelcarriére al off road gewend en deze kleine rakker heeft weinig grip tov een off road. Weet eigenlijk ook helemaal niet hoeveel grip zoiets moet/mag hebben.
Ik wil met dit wagentje heel veel bijleren op het gebied van afstellen en dergelijke. Hoop op vele goede en intressante tips/mods hier in het topic!

grtzz

Back