Traxxas Rally VXL topic

Sway bar setje gaat vanavond afkomen!

Spoorverbreders zijn van Exotek racing

Kan je ons ook even vertellen waar je de spoorverbreders hebt besteld, denk dat dit wel een leuke en handige hop up voor de rally is. Kan ook voor andere rijders interessant zijn.

grtzzz

Grip zul je met dit wagentje standaard niet krijgen. Daar is ie ook niet voor gemaakt. Je moet ermee driften!
Wil je wel grip, dan zul je andere bandjes moeten monteren.

Andere bandjes heb ik al, voor het indoorseizoen (vlakke vloer) ga ik zekermee driften! Maar hier thuis is wat grip tog wel welkom met de borduurtjes;)

grtzzz

een mislukking na de Ken Block en standaard kap :

7305.jpg

Misschien is dit wat:
Hex Wheel Hub 2.5x12mm Front Rustler [TRA3654] - $3.99 : Liquid RC, No bull world-wide shipping
Denk alleen dat die dikte iets teveel zal zijn. Dan hebben de moertjes geen draad meer om op te schroeven.
Dus er zal wel een mm of 2 af gehaald moeten worden. Wordt ie uiteindelijk 2mm breder aan elke kant.

Edit..
Zie net dat die pinnetje dikker en langer zijn, dus dat past niet echt fijn.

Eigenlijk moet je voor het makkelijke gewoon de traxxas adapters hebben, maar dan een mm of 2 dikker... (6mm)

Laatst bewerkt:
Ik heb ze zien staan.
Maar daarmee wordt ie veel te breed en je moet je wielen uitboren naar een groter gat. Dus niet echt optimaal. Misschien wel voor de merv...
2mm bredere hex adapters zouden ideaal zijn. Dan valt ie net binnen de wielkasten en je kunt de originele moeren er nog goed op krijgen.

Laatst bewerkt:
standaard body heb ik niet gedaan. De lak zit er erg goed op! Heb al een flinke deuk gehad in de body en lak is "daar" niet beschadigd!

Enige plek waar ik wat bescherming zou aanbrengen bij een nieuwe body is, tot op heden, waar de wielen zitten. Bij inveren komen deze tegen de body aan!

standaard body heb ik niet gedaan. De lak zit er erg goed op! Heb al een flinke deuk gehad in de body en lak is "daar" niet beschadigd!

Enige plek waar ik wat bescherming zou aanbrengen bij een nieuwe body is, tot op heden, waar de wielen zitten. Bij inveren komen deze tegen de body aan!

Idd, bij de wielkasten heb ik het nu ook gedaan, hebben jullie ook iets rond de bodygaatjes/posts?

@Nard:Ricky heeft ze hier besteld: TRAXXAS MINI REVO AXLE WIDENERS

grtzzz

Ik heb van dat klittenband de zachte kant genomen, hier kleine stukjes van geknipt en met een perforator er een gaatje in gemaakt. Dat zit bij mij rond de gaatjes van de kap.
Voordeel hiervan is dat de kap ook minder kan bewegen omdat de body clips nu strakker zitten:
kap.jpg

Je kunt ook goed zien waar je de kap kunt tapen.

Hier overigens even het verschil met standaard offset en 2mm extra.
2mmoffset.gif

Laatst bewerkt:
Kunnen we niet in de digros parkeer garage komen? Misschien niet met de auto, maar vast wel te voet... Of is dat ook hermetisch afgesloten?
.

Digros P in welke stad bedoel je?

Ik heb hier ook al eens op MBF zitten zoeken, maar volgens mij is er nog geen overzichtstopic met goede onroad plekken in NL? En dan bedoel ik echt goede plekken!
Een rustig industrieterrein hebben we allemaal wel in de buurt waar je lekker kunt speedrunnen, zeker in het weekend. Maar GLAD asfalt van formaat in lengte en breedte is veel lastiger! En voor het meeste drift plezier op 3S met de Rally is ruimte wel handig. Parkeergarages of plaatsen zijn vaak ook alweer tricky door scheidingsblokken of lantaarnpalen. Of gek genoeg........geparkeerde auto's ;)

De vele garages rond de Arena boulevard (Mediamarkt) zijn zelfs in het weekend te druk, ook omdat bijna alles op zondag open is.

Wat dat betreft toch het verkeerde land. Als je op youtube die mega off road bash-spots of HUUUGE parkeerplaatsen in de States wel eens ziet....

Mensen met goede tips in de buurt van Amsterdam, ik hoor ze graag !! Was van de week even bij die enorme parkeerplaats naast Ikea in ZO aan het klooien met de Rally, maar daar ligt zo veel troep en is het asfalt zo slecht dat de rally elke twee meter wel weer op een rand, scheur of steen knalde. No fun....

Schiphol lijkt een walhalla, maar vaak ook 24/7 te veel auto's.

Die enorme grote Zuid-west van klaverblad A9/A4 staat vaak leeg en is PERFECT! Maar die is weer van KMAR en Verkeer&Waterstaat. Vooral die eerste is nou niet de ideale instantie om de verboden-toegang borden van die P te gaan negeren.....

Laatst bewerkt:
Back