Rock crawler en scaler topic

Ben gisteren even gaan crawlen op een plekje dat ik gevonden heb via een belgische site (RC Trial • Forumoverzicht).
Heel leuk gebied alleen heel veel bladeren en de rotsen waren ietsjes nat van het slechte weer. Heb mij heel leuk geamuseerd, ga zeker terug als het wat beter weer is en minder bladeren.
Lijkt mij ook een hele leuke plaats om een wedstrijd te houden.
Het is gelegen in België, namelijk Lummen. vlakbij de autostrade.
Zie link
Mijn opgeslagen locaties - Google Maps

hier enkele foto's
2nve96r.jpg

2r2t6ar.jpg

2w594x5.jpg

20sxbap.jpg

r0bjav.jpg

2vx5269.jpg

33uama1.jpg

2n8wh5.jpg

no7mgm.jpg

15iov8.jpg
 
Of een wagen capabel is heeft ook te maken met verwachtingen.
Verwacht je met een zo uit doos crawler een wedstrijd te winnen is geen enkele crawler capabel.
Bedenk goed wat je wilt en verwacht van een wagen dit voorkomt teleurstelling.
 
Of een wagen capabel is heeft ook te maken met verwachtingen.
Verwacht je met een zo uit doos crawler een wedstrijd te winnen is geen enkele crawler capabel.
Bedenk goed wat je wilt en verwacht van een wagen dit voorkomt teleurstelling.

mwah... een axial xr10 met een goeie bestuurder... :P
 
Of een wagen capabel is heeft ook te maken met verwachtingen.
Verwacht je met een zo uit doos crawler een wedstrijd te winnen is geen enkele crawler capabel.
Bedenk goed wat je wilt en verwacht van een wagen dit voorkomt teleurstelling.


ja precies.. dat bedoelde ik ook te zeggen..
je komt mensen tegen die al zwaar gemodificeerde auto's rijden en je vind het heel gaaf. dan word er iets gekocht en valt het tegen in vergelijking met wat je gezien heb
 
ja precies.. dat bedoelde ik ook te zeggen..
je komt mensen tegen die al zwaar gemodificeerde auto's rijden en je vind het heel gaaf. dan word er iets gekocht en valt het tegen in vergelijking met wat je gezien heb

daarom dus ook 2 klasses met de wedstrijden...

sport en competitie..

sport kun je zo mee met een kitcar.. en kun je alle wagens voor t grootste deel vergelijken met elkaar., (ok de banden kunnen dan wel een behoorlijke rol spelen)
 
daarom dus ook 2 klasses met de wedstrijden...

sport en competitie..

sport kun je zo mee met een kitcar.. en kun je alle wagens voor t grootste deel vergelijken met elkaar., (ok de banden kunnen dan wel een behoorlijke rol spelen)


Binnen de sportklasse is nog best veel aan te passen. En je bent al snel competitief. Ook als je (nog) geen aanpassingen hebt gedaan kan je al behoorlijk meedoen heb ik gemerkt. :bye:
 
Volgens mijn baas ben ik goed bezig dus kreeg ik een bonus erbij deze maand. Ik heb een AX10 comp kit besteld. Als ik deze in elkaar heb kom ik eens langs op Purmerend.
 
Volgens mijn baas ben ik goed bezig dus kreeg ik een bonus erbij deze maand. Ik heb een AX10 comp kit besteld. Als ik deze in elkaar heb kom ik eens langs op Purmerend.

kijk eens aan, ik wil ook wel een bonus :D
dan komen er nog een setje nieuwe wielen en banden bij ;)

tegenwoordig is er iedere maand een vaste dag waarop een heleboel mensen gaan rijden (trainen), dit is ideaal voor tips enz te verkrijgen.

19 december is de volgende dag. (je kan ook zo er komen kijken natuurlijk)

we zien wel een verslag als je de wagen binnen hebt
 
Zeg, Hans, ben jij tevreden over de Creeper? Ik zou een crawler ook wel leuk vinden, zal nog niet voor heel snel zijn, maar toch ben ik een beetje aan 't rondneuzen. De Gmade R1 is momenteel mijn favoriet, enigzins realistisch en out-of-the box al behoorlijk capabel. Maar de Creeper is wel ff de helft goedkoper (bij ckrc zelfs maar $100 voor de gewone kit, $140 voor de kit met hun stage2 suspension). Alleen lijkt mij dat er heel veel moet gemod worden aan deze Creeper. Dingen wegsnijden, diff's locken, vering,...

Zjeraar, ik ben tevreden met de VC.

Maar ook omdat het voldoet aan mijn verwachtingen en eisen.
  • - is voor de winterperiode. Ik ben zomers druk aan het RC-zweven.
  • - af en toe eens in de buurt rijden (als er tenminste een stenenhoop of iets ligt)
  • - ik niet hoog competatief ga rijden, gewoon voor de lol
  • - ik altijd tegen de massa in ga :D Tegendraads (nog iets Fries bloed in de aderen) ;);)
  • - mijn RC-zwevers ook al een hoop geld opslokken/opgeslokt hebben.

De kit is goed te bouwen, alleen had ik één schroefdraadgat voor de asbevestiging die niet helemaal doorgetapt was. Toch eigenwijs, met het inbusboutje geprobeerd draad te tappen door door te draaien, wat natuurlijk ook gebeurde: doorgedraaid!!
Terwijl ik tapsets in mijn schuur had liggen. Enfin M3 is nu op M4 getapt.
Boutjes met beleid aandraaien.

Mijn verbeteringen/mod's:
  • LRP Crawler 21,5 turns BL sensored
  • Xerun ESC voor BL sensored
  • Lipo 2S 1050 mAh ($6,27) :D (2x - wordt 2S2P ) mooi klein formaat
  • Rover white dot's
  • HB rear Axle lockouts
  • HB alu C-hubs
  • HB alu knuckels

De laatste 2 gelijk maar meebesteld met de lockouts.

De brushless motor is gewoon persoonlijke voorkeur en ik moest toch nog een motor aanschaffen. Maar indien brushless dan sensored, geen enkel probleem, absoluut geen cogging maar super langzaam kunnen rijden.

De dif's in de assen gaan gesperd worden met een lijmpistool. Ondanks dat ik er heel weinig mee gereden had, begonnen zij al regelmatig los te schieten, ondanks alle tips op RCCRAWLER.

De Gmade R1 vind ook mooi, en stoer. Maar als ik alleen maar zou gaan crawlen en voor wilde gaan, dan zou ik voor een Berg kiezen. Vind ik ook erg mooi om te zien.

De VC wil ik verder gewoon lekker aan sleutelen, beetje rommelen. Al een kilootje oud plaklood/zink gescoord bij een banden-verwissel-bedrijf.
En uit alu nog een servo-battery plaat voor op de vooras maken.

Nog geen speciaal gereedschap nodig gehad, behalve mijn tapsetje van de Lidl van €9,- (?). Mijn dremel heb ik nog niet gebruikt. Maar een goedkoop apperaatje zou ook volstaan, dus kijk je daar niet blind op.

Gewoon lekker gaan rijden, en dan zien wat je wil (en kan) vervangen/verbeteren.

Niemand rijd eigenlijk met de banden die standaard bij z'n kit zaten, dus dat is voor iedereen gelijke kosten.
Voor de rest, kijk wat je mooiste en of gemakkelijkst vind.

Mijn VC komt uit Duitsland, €118,- ( €99,- + verzending + 1,5% voor kosten PayPal ).
 
Laatst bewerkt:
ik zou dan niet voor de berg gaan.. deze is in verhouding nogal duur en er moet nog behoorlijk wat aan gebeuren wil deze een beetje crawlwaardig zijn..

tip van mijn kant.. en niet omdat ik hem bezit, een axial xr10 of een losi comp crawler
 
Hans, bedankt voor je uitgebreide post! Je motor/ESC combo is eentje waar ik ook aan heb zitten denken. Ik heb op m'n BL Savage al een Xerun combo, en heb ook dat LCD programmeerboxje al, dus ik kan de boel ook aan de pc hangen en updaten. 't Zou dan stom zijn om weer naar een ander merk van ESC te stappen (Tekin of CC) waar ik dan weer een nieuwe pc interface moet bij kopen. En de Xerun prijzen zijn niet slecht :-)

Maarja, het is allemaal zo mooi, en ik zou staan springen om er een te kopen, maar ik doe al zo weinig met m'n Savage meer... Ik heb 'm omgebouwd naar elektro, en ben deze zomer op de baan in de buurt gaan rijden. Super leuk! Maar de baan is eind september door de stad Gent gesloten, wegens overlast ofzo... Ik zou dus eerst een leuk rijplekje willen vinden in mijn omgeving, en een paar partners-in-crime, eer ik verder ga met nieuwe aankopen. In je eentje is 't maar half zo leuk (of zelfs dat niet). En ik ben tamelijk beperkt qua "omgeving", aangezien ik geen auto heb.
 
Voor mijn AX zijn een aantal modificaties onderweg. Waarvan enkele nog niet meteen toegepast zullen worden, maar te interessant waren om te laten liggen. Onderweg zijn alu steerknuckels en loodringen. Ik overweeg ook om de c knuckels te vervangen.
Verder zijn er andere (tweede) hands velgen met banden aangekocht. die gebruik ik niet eerder dan dat er een zwaardere servo zich aandient. De originele banden gaan met plaklood om de zwarte velgen. Begint al aardig wat te worden en de vooruitzichten zien er goed uit. Nu nog even geduld met de rest. maar wie weet ben ik met de snertcrawl een serieuze kanshebber in de sportklasse.
Ik overweeg om op niet al te lange termijn een (website) blog te maken waar het te volgen is.
 
welke alu steering knuckles heb je gekocht, de gewone of de high clearance, of nog beter het setje voor behind the axle steering??? ;)
 
Volgende trainingsdag (19 december) zou ik graag iemand spreken die achter het wiel sturing heeft.

ik kan er niet over meepraten. alleen het voordeel is vooral. je hebt geen last van je steeringlink die tegen rotsen aan komt voordat je wielen de rotsen pakken..
 
Back
Top