Zeg, Hans, ben jij tevreden over de Creeper? Ik zou een crawler ook wel leuk vinden, zal nog niet voor heel snel zijn, maar toch ben ik een beetje aan 't rondneuzen. De Gmade R1 is momenteel mijn favoriet, enigzins realistisch en out-of-the box al behoorlijk capabel. Maar de Creeper is wel ff de helft goedkoper (bij ckrc zelfs maar $100 voor de gewone kit, $140 voor de kit met hun stage2 suspension). Alleen lijkt mij dat er heel veel moet gemod worden aan deze Creeper. Dingen wegsnijden, diff's locken, vering,...
Zjeraar, ik ben tevreden met de VC.
Maar ook omdat het voldoet aan mijn verwachtingen en eisen.
- - is voor de winterperiode. Ik ben zomers druk aan het RC-zweven.
- - af en toe eens in de buurt rijden (als er tenminste een stenenhoop of iets ligt)
- - ik niet hoog competatief ga rijden, gewoon voor de lol
- - ik altijd tegen de massa in ga
Tegendraads (nog iets Fries bloed in de aderen) 

- - mijn RC-zwevers ook al een hoop geld opslokken/opgeslokt hebben.
De kit is goed te bouwen, alleen had ik één schroefdraadgat voor de asbevestiging die niet helemaal doorgetapt was. Toch eigenwijs, met het inbusboutje geprobeerd draad te tappen door door te draaien, wat natuurlijk ook gebeurde: doorgedraaid!!
Terwijl ik tapsets in mijn schuur had liggen. Enfin M3 is nu op M4 getapt.
Boutjes met beleid aandraaien.
Mijn verbeteringen/mod's:
- LRP Crawler 21,5 turns BL sensored
- Xerun ESC voor BL sensored
- Lipo 2S 1050 mAh ($6,27)
(2x - wordt 2S2P ) mooi klein formaat
- Rover white dot's
- HB rear Axle lockouts
- HB alu C-hubs
- HB alu knuckels
De laatste 2 gelijk maar meebesteld met de lockouts.
De brushless motor is gewoon persoonlijke voorkeur en ik moest toch nog een motor aanschaffen. Maar indien brushless dan sensored, geen enkel probleem, absoluut geen cogging maar super langzaam kunnen rijden.
De dif's in de assen gaan gesperd worden met een lijmpistool. Ondanks dat ik er heel weinig mee gereden had, begonnen zij al regelmatig los te schieten, ondanks alle tips op RCCRAWLER.
De Gmade R1 vind ook mooi, en stoer. Maar als ik alleen maar zou gaan crawlen en voor wilde gaan, dan zou ik voor een Berg kiezen. Vind ik ook erg mooi om te zien.
De VC wil ik verder gewoon lekker aan sleutelen, beetje rommelen. Al een kilootje oud plaklood/zink gescoord bij een banden-verwissel-bedrijf.
En uit alu nog een servo-battery plaat voor op de vooras maken.
Nog geen speciaal gereedschap nodig gehad, behalve mijn tapsetje van de Lidl van €9,- (?). Mijn dremel heb ik nog niet gebruikt. Maar een goedkoop apperaatje zou ook volstaan, dus kijk je daar niet blind op.
Gewoon lekker gaan rijden, en dan zien wat je wil (en kan) vervangen/verbeteren.
Niemand rijd eigenlijk met de banden die standaard bij z'n kit zaten, dus dat is voor iedereen gelijke kosten.
Voor de rest, kijk wat je mooiste en of gemakkelijkst vind.
Mijn VC komt uit Duitsland, €118,- ( €99,- + verzending + 1,5% voor kosten PayPal ).