ervaringen Kingtech K80e en TJT 80N

Kevin en Barry,

aangezien wij de turbine enkele weken geleden nog getest hebben en deze fout toen niet optrad, moet er bijna zeker iets verkeerd gemonteerd zijn ? Of ergens een kabel verkeerd verbonden !

Meten is weten Barry, dus vooraleer nog een bougie kapot te maken, sluit eens een multimeter aan en kijk hoeveel V er uit de bougiedraad komt...

Keep it posted.

Groetjes,

Davy
 
Hallo, er staat rond de 7 volt over de gloeiplug... zelfde spanning als op de motor. Motor is nu compleet los, ook de kabeltjes afgekoppeld, en nog steeds zo..Ik vind 3 draadjes op de motor zelf, over de 2 positieve(ene voor motor, andere voor plug) staat dezelfde spanning.. Uit de ecu komt ook hetzelfde voltage door...moeten er normaal geen 2 verschillende spanningen uit de ecu komen die naar de motor loopt? Gloeiplug voltage nog eens gecheked, en staat op 1.5volt. Kan er niets kapot zijn op het printje aan de motor zelf?
 
Barry,

nu wordt het ook mij te technisch. Ik zou veronderstellen dat de 7V naar de bougie niet goed is. Maar zeker ben ik niet. :-(

Nogmaals, dit fenomeen deed zich hier zeker niet voor. :-(
Kan je morgen eens bellen met TJT ?

Groetjes,

Davy
 
Ik weet het ook niet meer..Zal niets anders opzitten dan TJT te bellen denk ik. Weet jij nog hoeveel draadjes er op die fiche zaten bij jou? 2 of 4...
 
gloeiplug

Zet de gloeispanning op 0.4 parameter 18
Gaat de plug nu nog stuk is er iets niet juist aan gesloten. of is er iets met de regeling
Gaat het goed kun je als je toch een keer wilt op starten hand matig ontsteken.
Als de spinner net begint te draaien ontsteken met een gas aan steker.
Ik heb het met de tjt ook vaak zo gedaan.
Zonder problemen. De gloeiplug positieve kabel is aan gesloten op het huis turbine . bij de tjt ecu
gr Gerrit Jan
 
Laatst bewerkt:
Of gewoon een gloeiplugakku erop van de verbrandingsmotoren dat kan ook.

Maar dat er iets niet klopt is wel zeker, zoveel pluggen moet je echt niet verstoken om hem aan de praat te krijgen :nooo:
 
Parameter 18? die vind ik niet terug in mijn projet eagle ecu hoor.. Kan iemand die een tjt heeft , eventueel eens een foto plaatsen van de aansluitingen aan de ECU ? Dat zou me alvast helpen(indien het ook een eagle projet ecu is)
 
Ja de turbine liep goed met davy dat weet ik .
Maar om dat ik dat ook aan de hand had, dacht ik dat het dat kon zijn maar dat is het niet ( ik heb ook een heel ander ecu )
.
greetz kevin
 
dat gaat niet

Of gewoon een gloeiplugakku erop van de verbrandingsmotoren dat kan ook.

Maar dat er iets niet klopt is wel zeker, zoveel pluggen moet je echt niet verstoken om hem aan de praat te krijgen :nooo:

de ecu controleert de gloeiplug dus extern gloeien gaat niet.
Wat ik wel gedaan heb de gloei op 0.1 zetten en de kabel gloei door verbinden .
zo kon ik hem zonder plug toch op starten de ecu gaf zo geen fout melding .
Maar dit raad ik niemand aan dus op eigen risico. gr gerrit jan
Bij mij was de temperatuur regeling niet oke zo dra ik de plus gloei aansloot op het huis daarom gebruikte ik de plug niet. het gaf verder geen problemen alleen even hand matig ontsteken WE HEBBEN HET HIER OVER EEN TJT ECU
 
Laatst bewerkt:
Okee, maar of dat bij de Projet zo is.

Als mijn plug namenlijk stuk was dan probeerde de motor toch door te starten, een vlam of gloeiplugakku erop zou de motor wel aan de gang hebben gebracht vermoedt ik zo.

Maar dat kan dus per ECU verschillen.


Voor de Projet moet je hoofdstuk 2 en dan puntje 2 hebben om de gloeiplug voltage in te stellen.

Even een goede plug erin en tegen het huis houden en dan even testen of die gloeien wil.

Eh, vraagje, je trekt toch wel 1 spiraal uit de plug?
De gleoidraad moet net even buiten de plug zelf liggen.

Zo dus:
GloeiPlug.jpg
 

Barry heeft de originele manual meegekregen die er bij was, in die tijd geleverd door Protech (http://www.protech.be/Manuals/M1060manual web.pdf)

Ja de turbine liep goed met davy dat weet ik .

Van dat feit was ik 200% zeker.

Eh, vraagje, je trekt toch wel 1 spiraal uit de plug?
De gleoidraad moet net even buiten de plug zelf liggen.

Dat had ik Barry ook al gezegd, maar is dit echt zo super super belangrijk ? Het heeft alleszins toch niks te maken met het verkeerde voltage.

Daarnet vroeg Barry me in een mailtje over hoe de kabel tussen ECU en motor moest zijn. Blijkbaar zit die kabel er niet bij Barry ? Nu heb ik toevallig nog zo'n kabel gevonden, die ooit op mijn 1ste TJT werd gebruikt. Als ik het me goed herinner is die toen door iemand voor me gemaakt.

In die kabel zien we 2 rode draden. Ik kan niet onder de krimpkous kijken om te zien hoe het juist is bevestigd, maar het is wel raar dat er 2 draden zijn. Barry schreef me net dat zijn kabel maar 1 rode draad heeft. Iemand enig idee ?

Kabel1.jpg


Kabel2.jpg


Kabel3.jpg


Groetjes,

Davy
 
gloeien

Ik gebruik nu de fadec ecu
En ik heb geen plug meer stuk gehad . en dat is wel eens anders geweest.

geeft de ecu geen fout melding kun je hem hand matig ontsteken kun je toch even lekker kero snuiven en aan je verslaving beginnen.
 
Je gaat zien dat het maar een prulletje is (ja van die kabel kan ik niets zeggen dat heb ik niet op mijn fadec ecu . maar het is raar bij u liep hij voor 200 %
 
Heb echt alles al geprobeerd, alle verbindingen 10x gecheked, en het voltage blijft boven de 5 volt voor de plug....pfff
op de manual die Berto voorstelde, stond er een aparte kabel voor starter en gloeiplug, heb het nu zo eens gedaan( ook 3 kabels dus) maar ook dat werkt niet...
 
gloeien

Heb echt alles al geprobeerd, alle verbindingen 10x gecheked, en het voltage blijft boven de 5 volt voor de plug....pfff
op de manual die Berto voorstelde, stond er een aparte kabel voor starter en gloeiplug, heb het nu zo eens gedaan( ook 3 kabels dus) maar ook dat werkt niet...

Je meet zonder belasting en dat is altijd hoger .
Stel de gloei lager in meet dan eens weer of hij ook zakt.
 
gloeien

nee,of ik de gloei op 0.2volt, of 1.5 volt zet, blijft hetzelfde...



zelf zou ik even een fietslampje gloeilamp even aan sluiten en over het lampje meten .
meet je met de meter op ac of dc ik denk dat ook jou plug PW gestuurt wordt is lastig te meten maar met 0.2 gaat dan de plug ook stuk ??
 
Back
Top