Rock crawler en scaler topic

okay dit is mijn mening maar ALLE RC kit is speelgoed... Nouja misschien behalve die emaxx die ze in irak gebruikte voor ied removal...

gewoon mijn E 0.02
 
1.9, tjah, voor scalers de maat.. voor comp crawlers is t wel grappig. maar als er maar 1 rijder is die ermee rijd moet ie met de 1:10 mee rijden... en dat is toch niet echt leuk..
 
het enige waar mannen en vrouwen het over de jaren heen over eens zijn geworden is dat manne grotere jongens zijn met groter speelgoed, de vraag wanneer we volwassen worden... tja daar wachten we nogsteeds op...
 
M-auto ligt vandaag op de mat, ik sla 'm open ...... kom ik weer een foto tegen van de XR10 van Douwe, haha :D. Fantastische bak, ook de filmpjes hier gepost zijn niet goed voor mij .... Ik twijfel al een poosje of ik de XR10 aan mijn collectie zou toevoegen, ik heb het gevoel dat dat moment steeds dichterbij komt. Momenteel kan ik me nog beheersen, misschien moet ik gewoon de AX10 verder upgraden ? Fastback chassis of zo ? Wat denken jullie wat wijsheid is, de AX10 upgraden of de XR10 aanschaffen ?

Zag de LCC bij Amain voor maar 200 dlr, maar daar ga ik mij niet aan wagen :confused:. Zal gerust OK zijn, maar voor de inch-maten heb ik dan nieuw gereedschap nodig, daar heb ik geen trek in.

[edit] ha, zie net dat Douwe me voorbij getypt is en het verslag al aangehaald heeft
 
Voor de liefhebber, hier het stukje...
en nee ik heb geen invloed gehad of mijn wagen er in kwam. we hebben gewoon een stapel foto's op gestuurd

Art-M-Auto.jpg
 
Douwe, jij hebt toch ook de AX10 gehad, of niet ? Ik wil serieuser gaan crawlen, ook competitie. Welke weg denk jij dat beter is te bewandelen, de AX10 upgraden of van start gaan met de XR10 ?
 
Als je het kan financieren, de.xr10. De kit zelf is niet zo duur, alleen de dingen die je wil hebben verder maken t duur hoor.

Maar serieus competitie..... echt de xr10
 
OK dan, dat vermoeden had ik al wel. Ondertussen lag hij al in het winkelmandje LOL. De XR10 kit is besteld, samen met HB rovers witte stip.

In januari wordt ik weer een jaartje ouder, dus een mooie gelegenheid voor het verkrijgen van de benodigde elektronica. Maar daar moet ik nog wel een beetje bijgeschoold worden, heb totaal geen ervaring met moa's. Dus heb ik een aantal vragen:

Ik zie veel dual ESC setups, waar is dat eigenlijk voor nodig ?
Wat is het voordeel tov een enkele ESC setup ?
Is 20-24kg servo voldoende voor de XR10 ?
Ik heb in 2 scalers de Tekin FXR met 35T pro motor die ik zou kunnen gebruiken in een dual setup. Is de 35T motor geschikt ?
Verder zag ik laatst deze ESC voor dual motor setup M2 Dig Dual Brush ESC , is dat wat ?

Alvast bedankt voor jullie tips.
 
Dual regelaars zijn makkelijk om voor en achter motor onafhankelijk te bedienen op een apart kanaal.
De tekins zou ik gebruiken en dan in je andere wagens een budget setje doen. Zelf gebruik ik deze regelaars ook. 35 turn vind ik persoonlijk wat.teveel snelheid. Zelf gebruik ik 55t motoren.

De verhalen over de novak gaan dat ze te weinig dragbrake hebben.

Zelf heb ik nog een hitec 5955 servo op 5.1 volg draaien VIA de bec. Deze voer ik binnenkort op naar 6.5v.

Ook heb ik er nu vanquish onderdelen op die de servo iets minder belasten... langere arm, dus minder kracht nodig.
White rovers are the way to go
 
wat zijn dan de minpunten van de xr10?
alle auto's ( ook deze ) moeten iets hebben wat in den beginne tegenvalt.
ontwerpfoutjes, slechte lagers of iets van die geest..
 
Of iets wat na enige tijd gaat irriteren ? Zal gerust wel minpuntjes gaan ontdekken, maar dat zie ik dan wel. Voorlopig heb ik weer een mooi project erbij en ik heb zin om het crawlen van mezelf naar een hoger niveau te brengen.

Ik heb net een paar uurtjes zitten surfen naar hoe en wat met de elektronica. Eerst maar eens gekeken wat gangbaar is en van daaruit verder gezocht naar wat mij in eerste instantie het best lijkt te passen. Met een dual ESC setup heb ik denk ik ook een andere zender nodig, de DX3S voldoet dacht ik niet ? Moet ik nog verder uitzoeken, in ieder geval is de conclusie van vanavond:

1) De Novak M2 dig ESC motor combo: gaat het zeker niet worden, te veel over kinderziekten gelezen, de ESC moet wel betrouwbaar zijn.

2) Mogelijke setup
ESC: 1x Tekin FXR
motor: 2x Tekin 45T of 55T
servo: Hitec HS7955TG
Punk dig unit
CC bec 10A

Opmerkingen / tips heel graag :thumbsup:
 
Nadelen: in amerika blazen ze nogal wat lagers en tandwielen van de achterste gearbox op.elf heb ik hier nog geen last van. Vanquish.brengt een nieuwe gearbox en motorplaat uit zodat je grotere lagers kan gebruiken. Ander nadeel is de veel te korte servoarm op de steeringknuckle. Maar dit is of zelf op te lossen of een vanquish knuckle kopen. Maar dan moet je ook wielen van hun.
 
@mickietjuh, nee dat klopt, je hebt geblokkeerde differentielen.. daarom draai je heel slecht.. dit is de reden dan men dig gebruik of 4ws.

@leo, zo te zien heeft ie nog wel veel araticulatie.. persoonlijk zou ik ervoor zorgen dat ie iest minder heeft.. een graad of 45 tot 60 en niet meer..
 
@Haastnooit : proficiat met uw aankoop!!!
Mag ik vragen waar jij deze gekocht hebt?

Hier is de kogel ook door de kerk. Ik ga ook een XR10 bestellen.
Nu is mijn vraag, bestel ik in duitsland prijs ongeveer 300 Euro met verzending of in Amerika bij RC4WD voor 294 dollar met verzending? Hebben jullie al ervaring met bestelling van zo grote dosen in Amerika en hoeveel douanekosten komen er bij in het slechte geval?

Alvast bedankt!
 
douane krijg je echt 9 van de 10 keer op t moment.. reken op een 50 euro minstens met dit bedrag..

ik heb hem gewoon uit duitsland... snel safe en simpel...
voor die 6 euro, kom op .... ;)
 
Back
Top