Rock crawler en scaler topic

Het is 300 Euro tegen 294 Dollar (+/-230 Euro) is toch een groot verschil.
als ik pech heb en de 50 euro bijkomt zit ik inderdaad aan de zelfde prijs.
Spijtig! Ga er toch even over nadenken

294 dollar is 220 euro ongeveer.
Douane kosten 17 euro+ 19% btw over 220 euro is bijelkaar 61 euro.

Als je dus onderschept wordt ben je ongeveer 280 euro kwijt en anders 220.
Je bent dus goedkoper uit in Amerika. Verzenden zal mogelijk wel langer duren vanuit Amerika.

welke web winkels in duitsland kopen jullie de xr10
en up grade spullen voor de crawler

ben al een hele tijd aan het twijvelen over deze auto

welke web winkels in duitsland kopen jullie de xr10
en up grade spullen voor de crawler

ben al een hele tijd aan het twijvelen over deze auto

de upgrades koop ik allemaal bij axial xr10 remote control rockcrawler wheels
super spullen!!!!!

de wagen zelf heb ik via ebay uit duitsland...

jullie is nu nog een groot woord ;) ben geloof ik nu nog de enige ;) zeker met rijdervaring met de wagen :D

vanquish brengt binnenkort een aangepaste gearbox van aluminium uit waar grotere lagers in gaan.. de buitenkant kun je nu al bestellen, maar de motorplaat moet nog.. dus ik wacht nog ff.

knuckles en wielen van hun zijn geweldig!!!!

@mickietjuh, nee dat klopt, je hebt geblokkeerde differentielen.. daarom draai je heel slecht.. dit is de reden dan men dig gebruik of 4ws.

@leo, zo te zien heeft ie nog wel veel araticulatie.. persoonlijk zou ik ervoor zorgen dat ie iest minder heeft.. een graad of 45 tot 60 en niet meer..

waarom minder articulatie? is toch juist beter als je meer hebt?

en 4ws kan ik best makkelijk hier op zetten denk ik maar rij nog met standaard electronica, printplaat :snipersmile:

Nee dat verhaal klopt niet dat je meer en meer moet. Je assen blokkeren dan op bepaalde standen onder t rijden. Ook heb je minder grip. Maar let maar op.. je moet t in de praktijk leren....

Werkt zo'n DIG ook als een soort van (hand)rem? Ik bedoel dat als je die inschakelt op een steile helling dat je auto blijft staan en niet achteruit rijdt?

dig blokeerd de voor of achter wielen voor scherpere bochten en wat andere dingen

check op youtube Squirrelod's "how to crawl" serie eens, hebben ze het ook over de articulatie, en je kan anders altijd rccrawler ff checken...

Jeps, dig werkt ook als achterrem of als vrijloop. Je hebt namelijk 3 standen bij een aandrijfas crawler.
Vanquish heeft een hele goeie en mooie dig voor de ax10. Wil ik wel voor je bestellen als ij mijn volgende bestelling daar doe.

Dig is ideaal om bijvoorbeeld bij hellingen af te dalen, alleen ook als je wilt klimmen is dig ideaal. Je trekt je wagen omhoog, waardoor je minder snel achterover slaat.

Wat is de reden dan, dat je assen blokkeren bij teveel articulatie?

Grip! Het wiel wat grip heeft blijft dan beneden en de andere kan wil omhoog. Beetje lastig uitleggen. Je moet t gewoon eens zien. bij een moa heb je er iets minder last van. Omdat je aandrijfassen de as niet draaien.

Ohja, op die manier. Dat heb ik idd wel al regelmatig zien gebeuren in filmpjes. Het ene wiel zit vast tussen 2 rotsen, en bij gasgeven is het enige wat gebeurt dat het andere wiel op dezelfde as omhoog getild wordt.

Jeps, dig werkt ook als achterrem of als vrijloop. Je hebt namelijk 3 standen bij een aandrijfas crawler.
Vanquish heeft een hele goeie en mooie dig voor de ax10. Wil ik wel voor je bestellen als ij mijn volgende bestelling daar doe.

Dig is ideaal om bijvoorbeeld bij hellingen af te dalen, alleen ook als je wilt klimmen is dig ideaal. Je trekt je wagen omhoog, waardoor je minder snel achterover slaat.

Bedankt voor aanbod, maar ik wacht nog even.
Mijn eerste wens is nu een krachtige stuurservo.
Ik hoop er een te hebben voor de ERCE Crawl.
Ik denk dat dát mijn eerste wedstrijd wordt.
Zou de originele stuurservo van de AX10 voldoende zijn voor een DIG ?

zeker voor de DIG van vanquish.. je hoeft daar helemaal geen sterke servo voor te gebruiken.
je kan ook een micro servo gebruiken, vanquish heeft ook een micro servo mount die je er los bij kan bestellen.

Bedankt voor aanbod, maar ik wacht nog even.
Mijn eerste wens is nu een krachtige stuurservo.
Ik hoop er een te hebben voor de ERCE Crawl.
Ik denk dat dát mijn eerste wedstrijd wordt.
Zou de originele stuurservo van de AX10 voldoende zijn voor een DIG ?

ik ga er nog niets bestellen hoor... mijn funds zijn ook wel eens op ;)
al pas volgend jaar worden hoor...

maar die van vanquish is 1 van de meest verfijnde... sterk en soepel

Ohja, op die manier. Dat heb ik idd wel al regelmatig zien gebeuren in filmpjes. Het ene wiel zit vast tussen 2 rotsen, en bij gasgeven is het enige wat gebeurt dat het andere wiel op dezelfde as omhoog getild wordt.

als je bij en crawler de diffs niet lockt en er hangt een wiel in de lucht ( dat wiel heeft dan geen weerstand, grip ) dan zal alle vermogen naar dat wiel in de lucht gaan, en kom je nooit uit een benarde positie.

Even voor de duidelijkheid.
De sterkere stuurservo is voor de vooras. De huidige stuurservo hoef ik dan niet weg te doen en eventueel bij een volgende upgrade voor de dig gebruiken. Ik zie dat zo'n dig als snel 80 dollar kost. Als daar dan nog andere modificaties voor nodig zijn, loopt het al aardig op. Maar het heeft mijn belangstelling.

murky, dat snap ik, zonder gelockte diffs kom je met een crawler niet erg ver (op 't terrein waar die voor bedoeld is). Ik vroeg me alleen af wat douwe bedoelde met assen die blokkeren bij teveel articulatie. En ook dit is me nu duidelijk.

Werkt zo'n DIG ook als een soort van (hand)rem? Ik bedoel dat als je die inschakelt op een steile helling dat je auto blijft staan en niet achteruit rijdt?

Om te voorkomen dat je achteruit rolt heb je een regelaar nodig met een dragbrake behalve als je een Losi Comp Crawler hebt.

De LCC heeft wormwiel aandrijving waardoor de wielen niet kunnen draaien als je geen gas geeft. Hij kan dus ook niet achteruit of vooruit rollen.

Back