Polaris bouwverslagje

Gelukkig de mystery servo is gevonden!

Andreas,
Ik heb de motor draden verlengd omdat ik de regelaar op de vleugel wilde hebben en niet in de motor gondel vandaar.
Discussie wel gelezen maar ik denk dat het wel goed gaat.
Vliegt de 1600 al weer?
Ton
 
Laatst bewerkt:
Over die motor en accu draden verlengen: motordraden verlengen, GEEN accudraden verlengen (of je moet weten wat je doet)
eea wordt hier duidelijk uitgelegd: too long battery wires will kill ESC over time - RC Groups met dank aan Ron v. Someren.

Zelf net m'n eerste polaris in de grond geboord.... blijkbaar een probleempje met ontvanger(?) vanaf 40 m loodrecht :-( Rest In Pices...

Gelukkig was de 2e al gebouwd, ik heb alleen nog een probleem een Vmix moduul te laten samenwerken met de spectrum ontvanger. (en nee, ik kan geen gebruik maken van de mixmogelijkheden in de zender)

Groet, Sjors.
 
Iedereen is lekker met zijn Polaris in de sneeuw aan het vliegen?

Prachtig is dat, op zo'n zacht sneeuwdek van ruim 20 cm!

sam0290bsmall.jpg
 
Zie ik daar navigatie-verlichting onder de Polaris ?

Jazeker :)...
In condities zoals die van vandaag zijn ze nog nuttig ook ;)... Maar het helpt ook om door te kunnen vliegen in de zomeravonden tot het bijna volledig donker is. Er zitten ook zeer felle witte landingslichten op, maar die staan hier uit (inschakelbaar via vrij kanaal).
 
Er komen weer een paar mooie Polarissen voorbij.
Met en zonder lichtjes en zo zijn de restje van de folie ook weer goed benut.
Mooie stukjes huisvlijt!
Ton
 
Heb zitten kijken naar die 120% versie en eerder vragen over gesteld, maar wat als ik alle A4tjes die ik uitdraai 100% (2 keer zo groot) vergroot en dan alles aan elkaar zet? Denk even mee. Dan gaat ´ie dus 2 maal zo groot worden?
Loop ik dan tegen dingen aan of gaat iet dan ook uitverhouding?
 
Heb zitten kijken naar die 120% versie en eerder vragen over gesteld, maar wat als ik alle A4tjes die ik uitdraai 100% (2 keer zo groot) vergroot en dan alles aan elkaar zet? Denk even mee. Dan gaat ´ie dus 2 maal zo groot worden?
Loop ik dan tegen dingen aan of gaat iet dan ook uitverhouding?

200% !!!?? :p

Als je alles 200% afdrukt, dan wordt ie 2x zo groot ja. Maar als je met 6 mm depron blijft werken, dan kloppen sommige verbindingen niet... Op te lossen door met 12 mm depron te werken (twee platen lamineren). Denk toch wel dat je dat moet doen dan omdat een enkele laag depron niet stevig is voor zo'n groot gevaarte.

Maar het is wel zo dat het vleugeloppervlak kwadratisch toeneemt... Dus 4x zo groot. Als het gewicht niet 2x zo groot wordt, dan verandert er dus iets aan de vleugelbelasting.
 
Okay, maar dan gaat de vleugelbelasting vet omlaag. Gewicht omhoog. Dat dan weer wel. Maar goed, dan ga ik eerst maar even de 150% versie namaken. Versie een vliegt al, maar dat zal dus versie 2 worden.
Navigatieverlichting is een leuk idee!
 
Best even wachten tot de wind wat rustiger is geworden ;)...
Ook omdat anders je vingers er zowat vanaf vriezen (eigen ervaring nu)...

Hier nog een videootje van mijn vlucht bij grondmist, ondergaande zon, -7 graden en blauwe lucht. Het tweede helft is een langzame afdaling vanaf grote hoogte... Rustige vlucht omdat het bedoeld is als scenic flight...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mavlo77 ,mooi filmpje :thumbsup:

Heeft er iemand als eens een stroommeting gedaan, om te zien hoeveel ampére het motortje trekt met een 6x4E propje ? ( 2212/6 2200 Kv )
Heb nog verschillende lipo's liggen van 3S 1300 en van 3S 2200 mAh.
Het verschil in gewicht bedraagt een 70 gram . Als de 1300 lipo's voldoen is het toestel weer een 70 gram lichter , alleen dan dient de lipo sneller gewisseld te worden....

mvg

Dirk
 
Laatst bewerkt:
Heb daarnet even " snel " een stroommeting gedaan...
Het motortje zou een 18 ampére trekken, wat wil zeggen dat de 3S1300 lipo's normaal gezien voldoen...


Morgen eens verder testen :idea: >>>> het enige dat ik nog moet controleren is het zwaartepunt, met de 3S1300 en de 3S2200 lipo's...
 
Laatst bewerkt:
Back
Top