Verklaar je nader....



Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dit word al gedaan in de f3a. Winfried bv. zo uit mijn hoofd (Maar hij had het vooral over het accelereer gedrag, niet het remmen). En je efficiëntie gaat achteruit.Stel ik wil uiteindelijk een voorwaartse snelheid ontwikkelen (in normale vlucht) gelijk aan wat normaal een 19x12 prop geeft. Dan koop ik een 19x14 en zet je de tip naar ~6 ofzo?
Ik zie het eerlijk gezegd niet zo zitten om aan props te gaan zitten buigen, maar goed, hoe doe je dat dan bij bv. een APC 19x12? Warm maken en dan buigen oid?
Hoe lager de weerstand van de wikkelingen, hoe minder het toerental in zal zakken met het oplopen van de stroom:... Op basis waarvan zou een Torqman beter werken? ...
Hoe lager de weerstand van de wikkelingen, hoe minder het toerental in zal zakken met het oplopen van de stroom:
rpm = Kv (U-Ri(I0+Im)).
En als je geen probleem hebt hoef je het ook niet op te lossen;-)
De Rasa MAG props hebben het omgekeerde. In het propblad zelf zit nagenoeg geen verdraaiing, het geheel is meer verdraaid aan het middenstuk gezet. Hierdoor heeft de tip veel meer spoed dan de wortel. Het gevolg is dat de kist niet zo springerig op gas reageert. Ook hierbij moet je een hoger verbruik betalen.Dit word al gedaan in de f3a. Winfried bv. zo uit mijn hoofd (Maar hij had het vooral over het accelereer gedrag, niet het remmen). En je efficiëntie gaat achteruit.
Een klapprop met een (negatief) verdraait middenstuk.
Nee, geen speculaties, dat hebben we gewoon geconstateerd.Dat begrijp ik hoor, maar het zijn allemaal aannames van jullie. Je gaat er dus vanuit dat Axi een mindere vullingsgraad en/of een hogere weerstand heeft. Dat betwijfel ik.
Maakt verder ook niet uit![]()
Twee voorwaarden:Kun je mijn kist even voorvliegen Bruin!
Dat is dus de reden dat ik met eerstgenoemde combinatie op het WK 2006 (Spanje, prima weer) met de 20ste t/m 24 ste vlucht van het model met de nieuwe aandrijving meteen een heel redelijk resultaat neerzette.Bij de Axi 2826-10 ligt de maximale prop op Graupner CAM 12,5x6 en de Torcman draait moeiteloos een 14x7 in dezelfde kist met dezelfde accu en regelaar. Het verbruik voor de AXI is 2950 mAh en voor de Torcman 2450 mAh.
Torcman heeft geen geschikte motoren voor ons, althans, een jaar geleden heb ik er met ze over gemailed, en toen kwam dat er uit.