H
Henri Zikken
Guest
Is nog een beetje prematuur, omdat ik er nog maar 3 vluchten mee gemaakt heb, maar ik moet zeggen dat ik vooralsnog de ICE beter vind dan de SPIN.
Beiden zijn prima regelaars, de Spin is een bewezen concept, er is dus geen slechte regelaar, voordat mensen boos worden.
Wat mij beter bevalt aan de ICE:
- de programmeerbaarheid op een PC. Overzichtelijk, duidelijk verklarende hulpteksten bij elke optie. Voor op het veld is een programmeerkaart beschikbaar, indien men geen laptop wil meeslepen
- de uitgebreide logfunctie. Het ding logged stroom, spanning, ripple current, temperatuur, throttlestand en toerental.
- de throttlecurve bij een buitenloper; deze is voelbaar en merkbaar beter en 'smoother', meer linair dan bij de spin
- downlines met iets gas er op; de spin lijkt hier het optoeren toe te staan, volgens de eagletree logger, de ICE doet dat niet, hij remt ook beter in die situaties
- instelling endpoints voor throttle gaat bij de ICE veel makkelijker
- de ICE heeft geen 'dood stuk' aan het begin van de throttleslag. Bij de spin doet de regelaar het eerste stuk van de knuppelweg helemaal niets. Als je dat er met trim uit gaat halen, vervalt de remfunctie. De ICE heeft dat dode stuk niet
- de ICE is lichter, mits de belachelijk dikke zware kabels die er aanzitten, ingekort worden (zoals de mijne nu gemonteerd zit, weegt ie 89 gram, oftewel 30 gram minder dan de Spin
- de ICE is via de PC te updaten. De firmware wordt nog steeds doorontwikkeld.
- de ICE heeft een kleinere form factor; het ding is gewoon kleiner.
- de ICE zit netter in elkaar qua constructie. Geen grote condensatoren die zweven in het luchtledige, maar netjes afgewerkt zitten in een kunstof houder
Als laatste.. de ICE is iets van 20 euro goedkoper.
Al met al.. zoals de vlag nu hangt, ben ik ICE fan geworden.
Beiden zijn prima regelaars, de Spin is een bewezen concept, er is dus geen slechte regelaar, voordat mensen boos worden.
Wat mij beter bevalt aan de ICE:
- de programmeerbaarheid op een PC. Overzichtelijk, duidelijk verklarende hulpteksten bij elke optie. Voor op het veld is een programmeerkaart beschikbaar, indien men geen laptop wil meeslepen
- de uitgebreide logfunctie. Het ding logged stroom, spanning, ripple current, temperatuur, throttlestand en toerental.
- de throttlecurve bij een buitenloper; deze is voelbaar en merkbaar beter en 'smoother', meer linair dan bij de spin
- downlines met iets gas er op; de spin lijkt hier het optoeren toe te staan, volgens de eagletree logger, de ICE doet dat niet, hij remt ook beter in die situaties
- instelling endpoints voor throttle gaat bij de ICE veel makkelijker
- de ICE heeft geen 'dood stuk' aan het begin van de throttleslag. Bij de spin doet de regelaar het eerste stuk van de knuppelweg helemaal niets. Als je dat er met trim uit gaat halen, vervalt de remfunctie. De ICE heeft dat dode stuk niet
- de ICE is lichter, mits de belachelijk dikke zware kabels die er aanzitten, ingekort worden (zoals de mijne nu gemonteerd zit, weegt ie 89 gram, oftewel 30 gram minder dan de Spin
- de ICE is via de PC te updaten. De firmware wordt nog steeds doorontwikkeld.
- de ICE heeft een kleinere form factor; het ding is gewoon kleiner.
- de ICE zit netter in elkaar qua constructie. Geen grote condensatoren die zweven in het luchtledige, maar netjes afgewerkt zitten in een kunstof houder
Als laatste.. de ICE is iets van 20 euro goedkoper.
Al met al.. zoals de vlag nu hangt, ben ik ICE fan geworden.