T-rex 700E F3C

Deze zitter er nu op:

full


Hij loopt iets taps uit naar de tip.
De rest van de pin is smaller en maakt dan geen contact met de bus.
Hij heeft iets ruimte heen en weer als ze in elkaar zitten.

Er zal wel een bepaalde logica/gedachte achter zitten maar ik vind ze niet prettig.

De afwerking is trouwens wel prima voor elkaar, kan niet anders zeggen.

Rob
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De goedkopere pluggen ontwikkelen erg snel speling. Zelf vertrouw ik die hobbycity pluggen niet zo.

Ik heb castle creations 6.5mm pluggen, lekker veel oppervlak. Wel op zn tijd checken of ze niet losser gaan zitten, anders kunnen ze tijdens het vliegen losgaan.
 
De EC5 zou ik niet doen.
Deze gebruikte ik eerst voor ontvanger accu's maar die kun je vrij makkelijk verkeerd om de contacten verbinden.
Hiermee heb ik 2x een UBEC opgeblazen.
De ronding en vierkant is niet eenduidig genoeg waardoor je straks makkelijk een vonkenboog gaat maken = stekker kapot.

Ik gebruik de connectors die Rob nu heeft.
Tot nu toe werken ze prima voor mij.
 
Hey Rob,

Hier een linkje van wat ik vond, kun je horen hoe mooi stil de heli loopt en ook hoe geleidelijk de CC ICE 120 HV optoert!!
Succes met de bouw verder!! (heb trouwens de 40C pakketten ook binnen, deze zijn overigens perfect gebalanced)

[URL="
- Ronnie's 700 F3C First Spool[/URL]

Groet Ronald
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je Ronald, erg leuk om te zien.

Hij is idd HEEEEEEL stil zelfs, had ik niet verwacht.
Zo stil kan de Rave nooit zijn met rechte vertanding.
Krijg toch steeds meer het idee de juiste beslissing genomen te hebben.

Ik heb alle 8 lipo's gechecked en ook allemaal perfect gebalanced en allemaal 50% lading.

Ik had op diverse fora gelezen dat er wel eens minkukels bij zitten en daar had ik eigenlijk ook wel een beetje op gerekend, of in ieder geval dat er 1 of 2 bij zouden zitten met een groot verschil tussen de cellen, maar niets van dat alles.
Het grootste verschil dat ik heb gemeten is 0.019V of zo, dat is niets !

Rob
 
welke motor zit er in die heli ?

Bas

Align's eigen 700MX 470KV motor.
full

er zij ook 510 en 560KV versies, maar deze is specifiek voor F3C,
het schijnt dat de 470KV mooier loopt in de hover bij lage toerentallen.

Rob
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK ik heb gekozen voor de EC5 !

Met al die lipo's lijkt het me gewoon makkelijker om alles op 1 standaard te brengen,
ook met de gedachte dat ik met de 550 dezelfde pakketten ga gebruiken.

Ze zijn goed tot 125A, dat haal ik zelden of nooit in de F3C setup dus dat moet wel werken.
Ik heb ze bij HK besteld, duurt wel even voordat ze binnen zijn, maar als ik zie dat sommige webshops er 5-6 keer zoveel voor durven vragen heb ik dat er wel voor over.

De 2e 700 heb ik niet op kunnen halen vandaag vanwege de slechte wegen.

Ik laat 'm nu opsturen, samen met de 550 3G.

gr,
Rob
 
Hey Rob,

Gaan die EC5 wel passen? Er zitten zowel aan de ICE 120 HV en aan de 40C pakketten wel errrugge dikke draden . Aan de 25C pakketten die ik heb zitten dunnere draden. Ik had eerst ook kleinere connectors maar daar kon de kern van de draden van de 120 HV niet eens in, heb nu ook 6.5 mm bullet connectors waar je de kern goed in kan vertinnen.

Groet Ronald
 
Moet geen probleem zijn Ronald,
Ik heb nog EC3's liggen en daar gaat al makkelijk 4mm2 in, dus 6mm2 zal makkelijk in de EC5's passen.
Bovendien heb ik ook gelezen dat de EC5 8AWG draad (= ruim 8mm2, zit ook aan de lipo's en de 120HV ) aan kan dus dan zit ik nog wel goed.

Gr,
Rob
 
Laatst bewerkt:
Oh dan komt het helemaal goed, ik heb ze ook in eerste instantie overwogen had alleen mijn twijfels daarom voor die andere gekozen.

Groet Ronald
 
Ok de 2e 700E F3c is ook binnen, samen met een 550 3G (voor de lol)
dus het bouwen kan beginnen. (als ik zin heb, nu even niet)

Rob
 
Laatst bewerkt:
Mijn bouw ligt ook ff stil, maar het valt mij zeker niet tegen.Het past allemaal perfect!

Huidige status:


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK moving on !!

de Rotorkop:
full

Dit zijn de onderdelen nodig voor de bouw van de kop:
en zoals gezegd ik doe 2 heli's tegelijk !

full

De mixing base en de mixing arms zitten LOS gemonteerd (dat hoort zo, is geen fout)
dus eerst alles uit elkaar halen.

full

De bladhouders en alles wat daar bij nodig is. De bladbouten en de rotorrem laat ik liggen tot later

full

Even passen: de spindle past ZEER strak in de lagers, geen speling dus.

full

De kop heeft een ovale uitsparingen waar de plastic insert in komt die er voor zorgt dat de spindle wel omhoog en omlaag kan bewegen maar niet zijdelings.

full

De inserts hebben dezelfde ovale pasvorm en passen dus maar op 1 manier in de kop.

full

Als de inserts goed op hun plek zitten ziet dat er ZO uit.

full

De 4 vulringen hebben een vlakke kant en ietwat bolle kant.
Ik weet niet of, en hoeveel het uitmaakt maar ik heb konsekwent de BOLLE kant richting het lager geplaatst.

full

Voor de druklagers gebruik ik altijd TEFLON vet, in dit geval TITAN vet van Vario.

full

De kooi van de druklagers lekker goed invetten !

full

OK, ik zet de spindle altijd als volgt in de kop: eerst zet ik 1 bout in de spindle (goed schoonmaken, Align doet er veel preserveringsolie op), ook de spindle inwendig !, vervolgens het druklager en kogellager. Niet vergeten om de vulring tussen het druklager en het kogellager te plaatsen. Het druklager is gemarkeerd met een ring die aan de binnekant moet zitten en 1 aan de buitenkant (in/out) de kooi moet gemonteerd worden met de OPEN kant naar binnen.
Het kogellager goed schoonmaken en dan rijkelijk met R48 (lagerlijm) insmeren. Er mag geen R48 op het druklager komen.

full

Vervolgens de spindle + lagers voorzichtig in de bladhouder schuiven.
De rode dempers goed invetten met siliconevet.

full

Dan in de tweede bladhouder het druklager inleggen (let op in/out)

full

Dan de drukring en het kogellager, Niet eerst de bladhouder insmeren met R48 en dan het kogelllager monteren, er is dan een kans dat er R48 in het druklager terecht komt ! Alleen het kogellager insmeren !

full

Spacer ring en bladhouder op de spindle schuiven (let op dat het kogellager niet weer omhoog komt)

full

Rijkelijk Loctite op de bout. (middle)

full

Dan beide bouten tegen elkaar indraaien en flink aanknallen !
Gebruik goed passende inbussleutels.

full

Gebruik ook hier een goed passende sleutel om de kogelbouten vast te zetten.

full

De F3C mixhevels zijn korter dan de 3D versie, kogels met loctite vastzetten (overtollig loctite schoonmaken)

full

De mixing base past spelingsvrij en kantelt mooi soepel.

full

En zo heb je ineens 2 koppen klaar !

Tot zover,

Rob
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top