H
Henri Zikken
Guest
Ach, als je het op het toilet legt, kom je er vanzelf door, is mijn ervaring 


Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Tja, ik geloof dat Schulze helemaal geen interesse toonde toen Erik (F2B) in 2006 vroeg naar de mogelijke combinatie van rem & governor. Dus ik zou ze nu ook niet vragen.Gezien de snelheid van reageren op technisch/comm. vragen bij Schulze is het een aardig idee om deze wens hun voor te leggen. Ze zijn vast in voor dit soort vernieuwingen gezien de implementatie van de LiPo spanningsversies-compensatie in hun nieuwe regelaars.
Ja, hoe zeiden de Amerikanen het ook alweer?De nieuwe Schulzes hebben een toerenregeling:
http://www.schulze-elektronik-gmbh.de/guide/gfut-l-xl-xxl-v5-web-DEU.pdf
Maar dan niet in combinatie met de F3A rem zo te zien
zie pag 16d, 17d, 18d
Die dan na 1 (internationale) wedstrijd verboden word...dus met een beetje samenwerking heeft Nederland behalve de beste F2B E-aandrijving, straks ook de beste E set-up voor F3A....![]()
Henri, ik denk dat het wel mee zal vallen.
Dat ben ik met je eens, maar ik vind het nogsteeds jammer. Weet je toevallig hoe het in de F3M zit? (kan ook via pb oid, om het topic minder te vervuilen.)Als CC morgen een gyro inbouwt in hun regelaar, mag je die ook niet gebruiken.
De vectorsturing is afgeketst op de regel dat een toestel alleen met stuurvlakken bestuurd mag worden, en de prop niet als stuurvlak gezien wordt.
Daarop kan een governor dus nooit afketsen.
Dat grondsnelheid / stijg/daal-snelheid meting direct niet mag ben ik ook mee eens, is een stap verder en zorgt dat je zelf niet hoeft te sturen.Waar het om gaat, is wat je meet en wat je met die meetgegevens doen.
Ik zie geen reden waarom een intelligente governorfunctie, verboden zou worden. Daar is geen enkel goed argument voor aan te dragen.
Zodra je echter bv. grondsnelheid gaat meten en op basis daarvan je snelheid gaat regelen, ja dan zal het binnen no-time verboden gaan worden.
Een govenor doet wel 'wat' uit zichzelf, zeker niet alles, en je zult altijd gas moeten sturen, maar hij doet iets.Waar het uiteindelijk om draait, is dat het de kunst is om zelf het toestel precies te besturen. Niet om er heel veel electronica in te bouwen, die aan jou slechts de taak van 'grofweg sturen' overlaat.
Een governor doet niets op eigen kracht, hij kijkt naar wat de bestuurder aangeeft. Het enige wat een governor doet, is de commando's van de besturende zo goed mogelijk uitvoeren, maar de basis blijft dus nog steeds het commando van de bestuurder.
Als ik met die governor een keerlus maak tegen de wind in, zal ik toch echt zelf op het eerste stuk meer gas moeten geven, en op de terugweg moeten minderen, om in het geheel de snelheid constant te houden.
op zich heb je gelijk, dat een gyro niet mag ben ik het voor F3A mee eens. (ik zou alleen een andere klasse met de nadruk op andere dingen willen hebben waar het wel mag.)Punt is dus.. een governor geeft de bestuurder een betere controle. Een gyro haalt de controle bij de bestuurder weg en doet het zelf beter.
Daar zit dus een fundamenteel verschil in.
Maar als je een volledig proportionele rem hebt, kan je dat toch wel?Laat ik het anders zeggen.. iemand die goed kan sturen, kan z'n kist zelf in een constante rollrate houden. Daar is dus geen gyro voor nodig. Op dat moment is de gyro dus een oplossing voor iemand die zelf niet zo goed kan sturen.
Iemand die goed kan sturen, kan van bepaalde setups niet voorkomen dat ze accelereren in een downline. Daar kun je als piloot zelf niets aan sturen verder, dat is zwaartekracht, daar doe je niets aan. Een governor is dan dus geen oplossing voor een tekortkoming bij de piloot, maar een oplossing voor een tekortkoming in het toestel.
Vandaar dat een Schulze ook lekkerder vliegt dan een Spin. Je hebt alleen zo weinig zicht op hoe je toestel versnelt in de keerfiguren op de rand van de box. Het gevolg is dat je op die plaatsten te veel op voorinstelling vliegt. Maw je trekt van te voren je gas dicht tot een bepaald punt in plaats van alleen handelen naar wat je ziet gebeuren.Maar als je een volledig proportionele rem hebt, kan je dat toch wel?
Ruimte tussen de magneten opvullen:... Je moet wel je magneten goed vastplakken want dit gaat hele grote klappen opleveren ...
Klopt, het is een eenvoudige oplossing al moet je wel even opletten wat je met je interrupts uithaalt. Die willen nogal eens ruzie met elkaar hebben.
Je moet wel je magneten goed vastplakken want dit gaat hele grote klappen opleveren.
Het is alleen jammer dat je heel veel reverse engineering moet doen voordat je de hardware van een regelaar kunt gebruiken en zelf maken zie ik niet zitten.