Durango DESC410R

En welke andere SC heeft er een middendiff? offroad toch ni slecht denk ik. Ikke in elk geval ook wille in mijn normale DEX, maar kzou echt ni weten waar ik 2 cm plaats vandaan kan toveren...

Euhmm, Zowel de Hong Nor/Jammin SCRT10 als de Hyper 10SC hebben een middendiff, voor de Slash 4x4 is er ook een middendif die bij de ultimate editie wordt meegeleverd.... Als dat het grote voordeel is van de Durango hoef je hem daar dus niet voor te kopen;)
 
wie importeert durango eigenlijk in NL ?









ironie is een vorm van humor en ik ben bij dat een belg een hollander als held ziet :D
 
Laatst bewerkt:
Euhmm, Zowel de Hong Nor/Jammin SCRT10 als de Hyper 10SC hebben een middendiff, voor de Slash 4x4 is er ook een middendif die bij de ultimate editie wordt meegeleverd.... Als dat het grote voordeel is van de Durango hoef je hem daar dus niet voor te kopen;)

Ha mooi, wist ik niet. Blijkbaar lijken sommige SC's wel meer op 1/8 dan 1/10.

De Durango zal zeker wel goed zijn, ze profiteren van het leerproces van de gewone DEX, en die staat nu wel ver op punt.

Maar met die banden enzo zal het chassis al iets minder uitmaken, en qua sterkte bestaan er nu ook al SC's die veel aankunnen, dus zoals al vermeld het zal vooral van de setup en de piloot afhangen.

@Murky over onze staatsfinancien: ik maak me geen zorgen, onze economie is nog steeds niet gebaseerd op de export van olijfolie zoals de landen waarmee je Belgie vergeleek.
 
@cooper: Waarom zouden short course rijders van schaamte door de grond moeten zakken?
Enkel en alleen omdat jij een buggy rijder bent en rijdt met de zogeheten offroad-koningsklasse wil nog niet zeggen dat andere offroad voertuigen waardeloos zijn. Jouw buggy heeft enkel en alleen snelheid in zich tesamen met een goede wegligging. Een short course voertuig is wat lomper om te rijden en ziet er compleet anders uit. Ook kan hij veel en veel meer hebben dan de buggies uit de koningsklasse. Veel langzamer als de buggies zijn ze niet meer, zoals blijkt uit de resultaten van de manegerace in Rosmalen. De short course trucks zijn gewoon gebaseerd op bestaand 1:1 modellen, evenals jouw buggy is. Beide soorten voertuigen bieden een totaal andere offroad ervaring.
Wat ik nu uiteindelijk niet snap is dat je zo weinig respect toont voor de SC trucks. Ik ga jouw buggy toch ook niet af lopen zeiken, omdat het zo'n zielig klein prullerig scharminkel is wat eruit ziet alsof het afbreekt als je er tegenaan blaast. Dat is gewoon nergens goed voor. Tuurlijk zit er in jouw buggy veel meer high-tech techniek en kwaliteit dan in mijn slash 4x4. Dat wil niet zeggen dat het rijplezier er minder om is. Het is maar net wat de mens wenst.
 
@cooper: Waarom zouden short course rijders van schaamte door de grond moeten zakken?
Enkel en alleen omdat jij een buggy rijder bent en rijdt met de zogeheten offroad-koningsklasse wil nog niet zeggen dat andere offroad voertuigen waardeloos zijn. Jouw buggy heeft enkel en alleen snelheid in zich tesamen met een goede wegligging. Een short course voertuig is wat lomper om te rijden en ziet er compleet anders uit. Ook kan hij veel en veel meer hebben dan de buggies uit de koningsklasse. Veel langzamer als de buggies zijn ze niet meer, zoals blijkt uit de resultaten van de manegerace in Rosmalen. De short course trucks zijn gewoon gebaseerd op bestaand 1:1 modellen, evenals jouw buggy is. Beide soorten voertuigen bieden een totaal andere offroad ervaring.
Wat ik nu uiteindelijk niet snap is dat je zo weinig respect toont voor de SC trucks. Ik ga jouw buggy toch ook niet af lopen zeiken, omdat het zo'n zielig klein prullerig scharminkel is wat eruit ziet alsof het afbreekt als je er tegenaan blaast. Dat is gewoon nergens goed voor. Tuurlijk zit er in jouw buggy veel meer high-tech techniek en kwaliteit dan in mijn slash 4x4. Dat wil niet zeggen dat het rijplezier er minder om is. Het is maar net wat de mens wenst.

lees je nou wel goed? cooper zegt dat andere 4keer4 SC VOERTUIGEN verbleken bij de durango SC

over de rijders zegt hij niks,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
lees je nou wel goed? cooper zegt dat andere 4keer4 SC VOERTUIGEN verbleken bij de durango SC

over de rijders zegt hij niks,

Kijk eens aan, die man leest tenminste wat er staat! Bedankt daarvoor! ;)


@robin_met_de_grote_mond: Ik heb zelf ook een SC en ik rij er héééééééél graag mee, ook voor het plezier, niet voor de 'high tech' of om te racen. In het vervolg even goed lezen en niet de man aanvallen. ;):proost:
 
Die Durango zal wel heel lichtgewicht zijn en daarom meer van een 1/10 4x4 buggy weghebben (en ook de wegligging) als van een "echte" SCT.
Wij als echte Shortcourse Truckers vinden em daarom niet "waardig", maar dat had jij al wel gemerkt.
 
dan is het goed;) Las het inderdaad verkeerd. Krijg ook zo vaak te horen dat short course trucks waardeloze machines zijn:p

Mijn bedoeling is niet om je aan te vallen. Vroeg me gewoon eens af vanwaar er zo vaak ongenoegen geuit wordt over SC trucks (waar jij zo blijkt niet aan meedoet)
 
Die Durango zal wel heel lichtgewicht zijn en daarom meer van een 1/10 4x4 buggy weghebben (en ook de wegligging) als van een "echte" SCT.
Wij als echte Shortcourse Truckers vinden em daarom niet "waardig", maar dat had jij al wel gemerkt.

maar echt short course is toch echt 2wd of kijken jullie daar wel net zo makkelijk overheen
 
Daar zijn de meningen over verdeelt, in de 1 op 1 shortcourse heb je ook pro 2wd en pro 4wd.
"Echt" 1/10 offroad buggy is ook niet alleen 2wd.
Ik heb maar 2 x met een slash 2wd een wedstrijd gereden, maar dat wil ik eigenlijk zo snel mogelijk vergeten (sommigen herinneren het misschien nog) Rallycup 2009 Den Haag en Bergschenhoek.
Maar als ik jullie zo zie rijden dan wil ik het wel weer es proberen in 2011.
Die Asso,s doen het nog niet zo verkeerd.
 
Ja dat was o.a. 1 van de makementen (ik was RC nog aan het leren).
Maar jij had niet al te beste schokdempers kan ik me herinneren Koen!!!
Ik was ook de baan uitgevlogen bij de start in Bergschenhoek (1e bocht) omdat mn Slash nogal uit balans was (oftewel en beetje krom).
Daar is nog een filmpje van gemaakt (staat ergens op youtube)
 
Die Durango zal wel heel lichtgewicht zijn en daarom meer van een 1/10 4x4 buggy weghebben (en ook de wegligging) als van een "echte" SCT.
Wij als echte Shortcourse Truckers vinden em daarom niet "waardig", maar dat had jij al wel gemerkt.

Joh... Zou speciaal voor Durango de regel over minimum gewicht bij competities niet gelden dan, of kan de rest gewoon alleen maar te zware misbaksels maken?
 
Joh... Zou speciaal voor Durango de regel over minimum gewicht bij competities niet gelden dan, of kan de rest gewoon alleen maar te zware misbaksels maken?
In Nederland of Belgie gelden er maar weinig regels, er is niet echt 1 grote organisatie in wedstrijden, wel moet je meestal een shortcourse kap hebben (wielen binnen de body) en orginele shortcourse wielen/banden (2.2-3.0) en op 2 cellen lipo rijden.
 
Ja dat was o.a. 1 van de makementen (ik was RC nog aan het leren).
Maar jij had niet al te beste schokdempers kan ik me herinneren Koen!!!
Ik was ook de baan uitgevlogen bij de start in Bergschenhoek (1e bocht) omdat mn Slash nogal uit balans was (oftewel en beetje krom).
Daar is nog een filmpje van gemaakt (staat ergens op youtube)

Kon me het niet meer herinneren ik wist wel dat ik die dag wat filmpjes had gemaakt dus ben even me youtube kanaal in gegaan, de meeste SC10 rijders bij MVB hebben het hek ook wel eens mogen bewonderen wat achter de kom bocht staat waaronder me zelf... Gelukkig kunnen de SC10's veel hebben!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
In Nederland of Belgie gelden er maar weinig regels, er is niet echt 1 grote organisatie in wedstrijden, wel moet je meestal een shortcourse kap hebben (wielen binnen de body) en orginele shortcourse wielen/banden (2.2-3.0) en op 2 cellen lipo rijden.

En twee landjes zonder serieuze competitie in die klasse zullen relevant zijn tijdens de ontwikkeling van een competitie auto?
 
Back
Top