Capricorn LAB08

Als je alu in die kwaliteit wil gieten moet je volgens mij ook spuitgieten of vacuümgieten oid. Dus dan zit je weer vast aan een hele dure mal (al is die goedkoper voor alu dan voor kunstof). En daar wilden ze volgens mij juist vanaf.

Ik heb net even gekeken naar m'n 733. De bodemplaat is sowieso freeswerk, de banen zijn duidelijk te zien. De rest is redelijk grof geanodiseerd, dus daar kun je aan de buitenkant niet al teveel aan zien. Alsnog dacht ik wel op sommige onderdelen freesbanen te zien.

Ik zal hem morgen meenemen Daan.
 
Bij aluminium spuitgieten, moet het ontwerp lossend zijn, 90 graden hoeken bestaan dus niet.
en zou je dan niet bij elk onderdeel een deling van de mal moeten kunnen zien, of zouden ze die onderdeel voor onderdeel weg polijsten voor het anodiseren.
 
Laatst bewerkt:
Het is vrij simpel om de onderdelen in een mal te stoppen de nog wat nabewerkingen doet, hetzelfde proces kent ook de carters van onze motoren, die worden gegoten en via een mal wordt de rest nabewerkt.
 
Lijkt me zo omslachtig, na de tijdwinst van het gieten moet je daarna de boel weer gaan inspannen op een machine om daar nog een bewerking te doen, kan je volgens mij beter het in 1 keer frezen.
 
Je bedoelt een draaibankkundige opleiding (geintje)

Het blijft zo op die afbeelding een hele mooie auto.;)

Wat afstellen betreft van een 1/8 doe je in principe niets aan de diffs want die heb je niet en wat ik verder gezien heb zijn het verder alleen de goede banden erop. Je ziet op de trainingsdagen weinig gesleutel aan de 1/8 auto`s qua setup of vergis ik me. De 1/10 zitten aan de diffs , stabi, schokbrekere olie en positie, schokbreker veren , toe in achter zo minder mogelijk, stand van de armen naar boven of beneden (rollcenter bedoel ik)
en ik heb dat bij de 1/8 niet zo ervaren. Ik heb dat ook aan de heren gevraagd en die veranderden eigenlijk weinig werd mij verteld.

Volgend seizoen beter opletten want schijnbaar is er wel veel aan te doen.:D
 
nou het toch een beetje een chat is geworden. Roy volgens mij heb je wel tijd om morgen kennis te komen maken met de indoor 1/12. Ik ben daar morgen om lekker te rijden. Is het niet wat voor je ipv die lab08 kopen:D
Werkt goed om je scherp te houden voordat het outdoor seizoen begint. Je bent welkom want je bent door de gezelligheids ballantage commissie geschikt bevonden.:mrgreen:

ontopic again
 
nou het toch een beetje een chat is geworden. Roy volgens mij heb je wel tijd om morgen kennis te komen maken met de indoor 1/12. Ik ben daar morgen om lekker te rijden. Is het niet wat voor je ipv die lab08 kopen:D
Werkt goed om je scherp te houden voordat het outdoor seizoen begint. Je bent welkom want je bent door de gezelligheids ballantage commissie geschikt bevonden.:mrgreen:

ontopic again

Hey, hey scheer je weg met je 1/12, zo'n Lab C801 is vele malen leuker. :banana: :wink:

Zie je morgen, ga voor het eerst met de buggy aan de gang samen met I R Bart. :D
 
Ben ook van de partij, moet alleen nog even kijken hoe laat,
Kunnen we het gelijk even over de bandenslijper uit me plaatje hebben, misschien is het wel interessant om er een paar te maken, dan hebben we volgens mij voor een paar tientjes allemaal een mooie slijper...
 
Wel grappig om te zien dat Shepherd in zijn nieuwe auto het flexsysteem gekopieerd heeft?

Het Flex systeem van de V8-11 is volledig anders dan de LAB, lijkt eerder op Mugen :D. Van de Flex-oplossing aan de voorkant kan / mag ik nog geen foto's posten.
 
Tijd voor nieuwe plaatjes. :cool: :D

lab-c801-01.jpg

lab-c801-02.jpg

lab-c801-03.jpg

lab-c801-04.jpg

lab-c801-05.jpg

lab-c801-06.jpg

lab-c801-07.jpg

lab-c801-08.jpg


Mogelijkheid tot het plaatsen van een draad stabi:

demostudioavantrenobarrawire.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wel jammer van die motorsteun Daan ;)

Wat was eigenlijk het probleem met de draadstabi bij de Excel?

Bij de 1/10 is het betrouwbaarder gebleken, dus het lijkt me dat dat ook bij de 1/8 zo zou moeten kunnen zijn.
 
Back
Top