Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het is wel heel moeilijk om gewoon straight to the point te zijn en een duidelijk antwoord te geven....
Huhuh... dat is het leuke van een forum
Als je een auto wil produceren loop je tegen onkosten aan die op lage aantallen een stempel kunnen drukken op de totale prijs, denk hierbij bv aan spuit-giet-mallen en mogelijk andere specifieke materialen. Het is dan beter om materialen af te nemen as-is ipv alles opnieuw te maken / ontwerpen.
Voorbeeldje: check de front-body-mount van de Lab-08 en de V8.
Overigens vraag ik mij af als al het aluminium ook niet gewoon gietwerk is. De zeer ingewikkelde blokken van Serpent (als mooi voorbeeld) zijn inderdaad prima CNC te frezen maar gieten gaat vele malen sneller en makkelijker.
De 1/8 modellen hebben allemaal naar de Serpent gekeken en zijn recentelijk verder gegaan met eigen ontwerpers.![]()
Huhuh... dat is het leuke van een forum
Voorbeeldje: check de front-body-mount van de Lab-08 en de V8.
Overigens... een mooie van KM-Racing:
KM H-K1 aluminium & spring steel wishbones Red RC – RC Car News
Hoe dan ook, volgend jaar veel nieuwe modellen! Capricorn, Xray en wie weet iets van KM?
zeer amusant allemaal.
De huidige 1/10 modellen zijn veel op de NT1.
Overigens vraag ik mij af als al het aluminium ook niet gewoon gietwerk is. De zeer ingewikkelde blokken van Serpent (als mooi voorbeeld) zijn inderdaad prima CNC te frezen maar gieten gaat vele malen sneller en makkelijker.
laat maar zitten. Eerst dacht ik , koop die LAB08 erbij, voor de fun, maar nu ik weet dat er ook echt intensief met de Velox V8 is samengewerkt...
Dan hoef ik die auto niet meer, daar heb ik zoveel slechte verhalen over gehoord...
Als 1/10 rijder lijkt mij de afstelling van een 1/8 voor 80% af te hangen van de banden en de kap, maar nu zullen de opmerkingen wel losbarsten.
![]()
Wat vinden jullie van de snaar spanner trouwens?
Roy je maakt me nieuwsgierig. Kun je me vertellen wat je gehoord hebt?
Slecht remsysteem...![]()
Lolz... Hij heeft zijn broek nog niet gewassen. Onderdraagarmen van alu hebben alleen effect als ze echt lichter en stijver zijn Roy. Een onderdraagarm is onafgeveerd gewicht weet je.
Heeft KM racing een 1:8 dan? De LAB-08 is opgebouwd voor 60% uit onderdelen van een andere auto, zitten ook zeker eigen aspecten in.
Hi Everyone and happy Christmas
Car will be presented and sold with floating radio plate in the front with the new floating stabilized flexybility FSF
in this way the rear floating is controlled by 2 rod attached to carbon plate.
Choosing the different attaching point we have a more or less progressive responce.
For the Full floating radio plate will be available an optional radio plate
As capricorn tradition, the transmission will be the lighter available on market in this scale.
40% of parts of the 1/8 car will be compatible with 1/10 model.
Radio plate will have a high of 25,5mm (same as 1/10) as the servo mounts and receiver holder will be the same as 1/10
The mid shaft and eccentrical belt tensioner will be the same as 1/10 as well as the front shock (rear will be longer by 3mm)
front sway bar male and female will be same as 1/0 as also the brake level.
Will have a new camber adjustment system that can be set up with a 2mm hex screw directy on the pitlane for a fast tuning.
As for the most of the plastic parts and alluminium, they are mirrored so the end user will need to buy just 1 piece of all instead of 2...
except the front lower arms.
Goh.... alle auto's hebben 4 wielen, dubble wishbone suspension, 4 dempers op dezelfde manier bevestigd, de radioplaat op een dezelfde manier bevestigd, dezelfde look-a-like dempers en bodymounts, snaar-locaties etc. Tja... en dan kan ik het mij wel voorstellen dat de Velox (want daar doel je op) als merk/model van net 3 jaar oud een voorbeeld heeft gestaan voor alle aluminium modellen zoals de SMP slide......
Als we dan toch lekker bezig zijn. Pietsch heeft gewoon van al zijn fouten van de Velox geleerd en heeft daaruit de MRX5 laten komen
zeer amusant allemaal.
natuurlijk wordt er gekopieerd, waar de chinezen een waar ambacht van gemaakt hebben. Overigens is serpent in mijn ogen de moeder van de huidige aantallen ontwerpen. Ron Ton en Pieter Bervoets waren heel goed bezig vroeger. Laats heb ik overigens gelezen dat Hudy onderdelen aan Serpent leverde wat mij de indruk geeft dat Hudy ook een eigen ontwerper is en geen kopieerder. De huidige 1/10 modellen zijn veel op de NT1 gebaseerd waarbij de Mugen op zich zelf staat denk ik?
De 1/8 modellen hebben allemaal naar de Serpent gekeken en zijn recentelijk verder gegaan met eigen ontwerpers.
De Sheperd staat los van de bestaande 1/8 modellen met hun achteras rem oplossing, welke nu door Pietsch is gekopieerd en in mijn ogen verbeterd. Als 1/10 rijder lijkt mij de afstelling van een 1/8 voor 80% af te hangen van de banden en de kap, maar nu zullen de opmerkingen wel losbarsten.
Nu ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig hoe hudy die 1/8 gemaakt heeft, waarvan heeft die gekopieerd? of heeft die de NT1 op een 1/8 schaal gemaakt met alleen een starre achteras met een vrijloop voor.
ben benieuwd.
Kijk, dit spreekt mij nou aan, hier is over nagedacht. Dit zijn gewoon prestatie verhogende onderdelen, ze zetten het er ook duidelijk bij:
Punt 1: het verlaagd het zwaartepunt, dat is natuurlijk altijd Ok.
Punt 2: Het zorgt ook nog eens voor meer wieldruk, dus met een gelijkblijvende wrijvingscoëfficiënt van de band en aannemende dat er op dezelfde graad in de cirkel van Kamm gebleven wordt, zal de laterale component meer kunnen opnemen, dit resulteert gewoon in hogere bocht snelheid.
Persoonlijk vind ik de onderdelen nog wel erg aan de prijs en wacht dan ook tot bv. 3Racing ze even namaakt.
[LOSBARST MODUS TEGEN JW ;-)] Dat is natuurlijk niet waar!. En dat mag ik nu zeggen aangezien ik ook een jaartje gespeeld heb met de 1:8[/LOSBAST MODUS TEGEN JW;-)] Geintje ;-) JW
Waar is de spanner? ik zie hier alleen maar een gelijder? Ik zie niet hoe de snaar daadwerkelijk gespannen kan worden? Of kunnen de lagers opzich zelf nog op en neer bewegen, en zijn ze door een schroef vast te zetten?
Het is wel mooier dan "één lager". Wanneer je snaar wat ouder was moest je deze soms dusdanig diep zetten dat de tanden onder het klapperen van de snaren bij het gas geven, angstvallig dicht bij elkaar kwamen.
Overigens vind ik de Capricorn een mooie auto, ziet er goed doordact uit. Afgelopen jaar heb ik ook getest met een flexend topdeck op de 1:8 en dat beviel me goed. Ik kan ook wel begrijpen dat hier voor gekozen wordt. Ben benieuwd.
Groet Robert
Voor zover ik weet is al het huidige Serpent aluminium een knap staaltje gietwerk.
Daar geloof ik echt helemaal niks van.
Heb je het wel is gezien, of in je handen gehad?.
In het begin waren er ook problemen met brekende motorsteunen, en de speling na gebruik op de lager/ARB boringen.