Capricorn LAB08

Wel jammer van die motorsteun Daan ;)

Wat was eigenlijk het probleem met de draadstabi bij de Excel?

Bij de 1/10 is het betrouwbaarder gebleken, dus het lijkt me dat dat ook bij de 1/8 zo zou moeten kunnen zijn.

Toen zei iedereen nog:
nee man, zo`n draad stabie is klote, je moet blades hebben...;)
(was trouwens na de tijd dat we kuilen hadden, maar nog voor de drempels..)

Laatst bewerkt:
De draadstabi bij een Excel had te veel speling (4 kogelinks en 2 schroeven) wat met een te korte U vorm een juiste werking niet ten goede kwam. Uiteindelijk boorden we gaten in de onderdraagarmen en monteerden de oude Sprint stabi. Serpent kwam later met een opschroefbare aluminium steun voor 139 gulden die een Sprint stabi kon gebruiken, het gaatje boren koste niets....

De Excel was op zich een agresief sturende auto en was een goed werkende voorstabi heel erg belangrijk om een beetje stabiliteit erin ye houden.

Ziet er leuk uit de auto . Maar zie niet echt dingen die nieuw zijn . Vind het meer een copy van andere auto's . En daar komt deze auto uit

Ziet er leuk uit de auto . Maar zie niet echt dingen die nieuw zijn . Vind het meer een copy van andere auto's . En daar komt deze auto uit

Als het een samenstelling is van de beste combinatie van ideeën van alle andere merken en vervolgens is uitgevoerd met een hogere nauwkeurigheid en de beste materialen dan is de auto als vanzelf superieur aan alle andere auto's.

In die zin is het dus veel beter om een kopie (verbeterde versie) te maken dan een nieuw ontwerp, beter goed kopiëren dan slecht zelf bedenken.

:rolling:

Ehm De 4 huidige topmerken voldoen daar allemaal aan[...]

Ze zitten allemaal op hoog niveau dat ben ik met je eens. Wat ik bedoel is dat er alsnog verschillen zijn. Hoe vaak worden er niet draagarmen in verschillende materialen uitgebracht. En daarnaast zijn nog steeds niet alle onderdelen tussen alle merken uitwisselbaar. Zolang die verschillen er zijn is er altijd ergens een optimum. En dus is er altijd theoretisch een betere auto mogelijk op basis van de gecombineerde ontwerpen. Tenzij je er vanuit gaat dat er al een auto is die op het optimum zit, maar die kans is vrij klein.

4 topmerken? Ik ben benieuwd welke merken je daartoe rekent en op basis waarvan.
Lijkt me leuk om dat over een jaar nog eens te evalueren.

Als het een samenstelling is van de beste combinatie van ideeën van alle andere merken en vervolgens is uitgevoerd met een hogere nauwkeurigheid en de beste materialen dan is de auto als vanzelf superieur aan alle andere auto's.

In die zin is het dus veel beter om een kopie (verbeterde versie) te maken dan een nieuw ontwerp, beter goed kopiëren dan slecht zelf bedenken.

En laten ze daar nou eens heel goed in zijn bij Capricorn. Ik zou zeggen kijk maar is naar de 1/10, toen deze uitkwam werd er van alle kanten geroepen dat het een schaamteloze kopie van de NT1 was, of een NT1 met een heleboel opties.
Vervolgens heeft deze auto de Winternats, EK-A en EK-B gewonnen (in de tussentijd nog even wereldkampioen geworden met de 1/10 banden).
Als je de auto ziet en in je handen hebt besef je vrijwel meteen dat de Lab toch wel iets anders is dan de auto's die aan de basis ervan hebben gestaan.

Ze zitten allemaal op hoog niveau dat ben ik met je eens. Wat ik bedoel is dat er alsnog verschillen zijn. Hoe vaak worden er niet draagarmen in verschillende materialen uitgebracht. En daarnaast zijn nog steeds niet alle onderdelen tussen alle merken uitwisselbaar. Zolang die verschillen er zijn is er altijd ergens een optimum. En dus is er altijd theoretisch een betere auto mogelijk op basis van de gecombineerde ontwerpen. Tenzij je er vanuit gaat dat er al een auto is die op het optimum zit, maar die kans is vrij klein.

4 topmerken? Ik ben benieuwd welke merken je daartoe rekent en op basis waarvan.
Lijkt me leuk om dat over een jaar nog eens te evalueren.

Couldn't agree more. :D

Doet de LAB08 trouwens mee aan het WK? Of is het alleen nog een CAD-tekening?

De pre-productie modellen zijn bijna compleet, een dezer dagen zullen ze compleet zijn en dan asap naar de rijders verstuurd worden.
De bedoeling is dat DJ Apolaro er de Winternats mee rijdt.

Bij het WK zullen in ieder geval DJ en Balestri er mee rijden, dus wie weet... :cool:

De productie kits zullen eind februari beschikbaar zijn.

Laatst bewerkt:
De pre-productie modellen zijn bijna compleet, een dezer dagen zullen ze compleet zijn en dan asap naar de rijders verstuurd worden.
De bedoeling is dat DJ Apolaro er de Winternats mee rijdt.

Bij het WK zullen in ieder geval DJ en Balestri er mee rijden, dus wie weet... :cool:

De productie kits zullen eind februari beschikbaar zijn.

Zowww... daar doen bedrijven als Mugen, Serpent, Shepherd maanden over (van pre-prod tot productie). De opdracht tot productie wordt nl alleen gegeven als de pre-prod volledig geaccepteerd is.

Petje af als dat lukt!

Zowww... daar doen bedrijven als Mugen, Serpent, Shepherd maanden over (van pre-prod tot productie). De opdracht tot productie wordt nl alleen gegeven als de pre-prod volledig geaccepteerd is.

Petje af als dat lukt!

We zullen zien. ;)

Vorige keer duurde het vier weken vanaf de dag dat ik begon met tekenen tot dat het daadwerkelijke onderdeel op redrc stond. :cool:

Nieuwe afbeeldingen van de Lab-C801:

frontrendering.jpg

frontlatsx.jpg

frontdownrendering.jpg

uprendering.jpg

rearrendering.jpg

rearlatSX.jpg

rearlatDX.jpg

foto.jpg

Back