Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gerben,
er komt toch ook wel een antieke motor in toch? Of wil je hiermee gaan combatten?
Ik vind het een bijzonder leuk ding, alleen die naam al, waar is de originaliteit gebleven tegenwoordig.
Ik zie hem graag vliegen in Stadskanaal.
Frits(K)
Gerben,
je bedoelt een Ohlson & Rice .23? Daar zit in ieder geval een set kontaktpunten op.
Een spoeltje en condensator zijn volgens mij niet moeilijk te vinden. Als je weet op welke spanning dat werkt, is een kleine passende stroombron geen probleem. Ik hoop dat deze .23 voldoende vermogen heeft voor de 'Snorry'.
Frits.
castrol A747
Willi, heel erg bedankt voor je advies!
Een paar vragen:
1. Er bestaat nog steeds SAE 70 olie , maar dan als transmissie olie. Kan dat volgens jou ook gebruikt worden?
2. Is "wasbenzine" van de drogist een optie?Daar zit meer benzeen in.
Ik heb geen idee wat de octaanbehoefte is van de O&R .23. Ik weet daarom niet of je wel superbenzine nodig hebt. De amerikanen gewbruiken luchtvaartbenzine. Dat is gebaseerd op het geloof dat die benzine meer power geeft.
3. De man van mijn transistor ontsteking is bang voor problemen met een lipo cel.Daarom eerst de NiMH cellen.Heb jij ervaring?
vliegtuig benzine is loodhoudend in tegenstelling tot wat je tegenwoordig aan de pomp haalt, dus misschien wel interessant.
wasbenzine moet je zeker niet doen, zoals post boven mij al zegt, is geen smeermiddel, maar oplosmiddel. en zelfde probleem met transmissie olie echter wel smeermiddel, maar geen verbrandingsmiddel.
net als 4tact motorolie, niet geschikt om benzine mee aan te lengen.
misschien dan toch 2tact olie voor bbm?