Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
je hebt vast een rotostarter.. Een trekstarter is wat vriendelijker voor je oneway.

En even kijken of je een japanse/chinese/taiwanese versie hebt of een duitse. De duitse lichting schijnt sterker te zijn.
 
3.5cc geloof een van de eerste savage ss 25 een rotorstart vind ik toch fijner in gebruik maar je kunt ook een starterbox kopen iemand daar ervaring mee en wat zijn de voor en nadelen daarvan

gr pascal
 
een savage starten met een startbox kun je gewoon vergeten.
je komt nooit van je leven bij je vliegwiel.

maar bij een .25 is het lager heel makkelijk te demonteren.
waarschijnlijk is het gewoon een beetje te vet en dan doet even schoonmaken al heel veel.
gewoon het lager even losmaken en wat remreiniger of wd 40 er op spuiten
 
Hallo

Ik heb net mijn savage terug gebouwt naar de 3.5 versie, alleen nu past mijn motor er niet meer op ! heb een .28
Is dit enig zins pas te maken of moet ik nu een 3.5 motortje bestellen ?
Zo ja mijn buget is rond de 120 euro . Dus wat voor motor kan ik er dan het beste bij kopen. snelheid zegt me niets voorkeur gaat uit naar kracht .

Ik had al wel 1 gezien bij pk

FORCE FC25 PULL START ENGINE 4.16cc
 
Hoezo pas de motor er niet meer op??? het zijn de zelfde maten.
Waarschijnlijk moet je de vertanding aanpassen, dus kleinere spusgear en groter op de clutchbell.
Passen moet want de maten zijn allemaal gelijk op de X versie na dan, alles pre X is het zelfde.
 
Ja en nee , de motor kan ik er wel op monteren alleen past daarna de achterkant er niet meer op , zitten de veren in de weg (uitlaatbocht zit er dan tegen aan, en dan moet de motor nog een centimeter naar achter ) Ik zal kijken of ik er een foto van kan maken en posten .
 
Hpi Savage rijders, ik ben op zoek naar een gebruikte/nieuwe hpi outdrive, hetgene wat dus de dogbone verbindt met de wheelnut zittende in de knuckle.

Nu heb ik bijna alles reserve behalve dit onderdeel, heb eventueel veel andere savage onderdelen te ruil zoals een uitlaat, clutchbell, shocktowers etc!

Hoor graag van jullie want heb er zsm eentje nodig.
 
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met een STS .28 (D28M) motortje?
Ik heb er sinds kort een, maar niet naar volle tevredenheid. Ik heb een hoop air-leaks gehad en na sealen met siliconen sealer is het wel iets verbeterd. Maar naarmate het motortje op temperatuur komt moet ik hem steeds iets rijker zetten, maar bij een koude start verzuipt ie onmiddellijk.
 
Hoi Rc- Alcolist


Ik heb tot voor kort zo een motor gehad op een truggy en heb er eigenlijk nooit geen problemen mee gehad.

Misschien zou je een andere plug moeten proberen, want die van mij had wel altijd een rossi 3 plug, alleen als het meer als 30 graden buiten was wilde hij op een rossi 4 ook lopen.

Verder is het moeilijk om zo een antwoord op je probleem te vinden.
 
Ja ik weet dat het moeilijk is om zo 1,2,3 een antwoord te geven op een probleem dat ik beschrijf op internet. dat geeft ook niks.
Maar ik ga binnenkort het motortje weer een demonteren en dan mijn duim op het uitlaatgat, en dan blazen op de inlaat, en dan zal ik misschien wel merken waar er lucht verdwijnt. ik denk dat dit (nog steeds) de oorzaak is.
Mag ik vragen welke afstellen van de HSN en LSN jij had? niet dat dat dan meteen de oplossing is, maar dan heb ik een beetje vergelijkingsmateriaal.
 
Zet anders je motor terug op fabrieks instelling en ga van daar uit opnieuw afstellen.

Mag ik trouwens vragen waarom je hem steeds rijker moet zetten als ie warm is?

ff offtopic je heb wel een beetje je gebruikersnaam ongelukkig gekozen, RC rijden en alcohol gaan niet echt goed samen. Beetje verkeerde woord keuze, denk dat je RC-holic bedoelt8)
 
Zet anders je motor terug op fabrieks instelling en ga van daar uit opnieuw afstellen.

Mag ik trouwens vragen waarom je hem steeds rijker moet zetten als ie warm is?

ff offtopic je heb wel een beetje je gebruikersnaam ongelukkig gekozen, RC rijden en alcohol gaan niet echt goed samen. Beetje verkeerde woord keuze, denk dat je RC-holic bedoelt8)

Ik heb mijn naam prima gekozen. alcohol en RC rijden/varen gaan prima samen: zonnetje erbij, beetje rijden en een koud biertje! heerlijk! Alcohol en 1:1 rijden gaan niet samen :cool:

ik merk dat ik hem rijker moet zetten omdat het motortje steeds schraler gaat lopen, er komt geen rook meer uit de uitlaat en bij vol gas stop het verbranden zegmaar en dan bij minder gas pakt ie weer op.

Ik begin telkens weer op fabrieksinstellingen maar ik eindig weer steeds rijker.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer heb je de motor ingereden?
En hoeveel liter heeft ie nu gelopen?
Welke inloop methode heb je gebruikt?

Ik zou een nieuwe motor met airleaks terug gebracht hebben!
 
Wanneer heb je de motor ingereden?
En hoeveel liter heeft ie nu gelopen?
Welke inloop methode heb je gebruikt?

Ik zou een nieuwe motor met airleaks terug gebracht hebben!

haha ja, ik zal effe naar China gaan om hem terug te brengen :)
Ehm, inloopmethode, eerst 2 tankjes WOT, en daarna een paar tankjes rustig gereden.
ik denk dat als het motortje 1 liter heeft gelopen dat het veel is.
 
Back
Top