Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Gravedigger is mooi, die wil ik ook nog eens aanschaffen. mijn truck is 2ehands gekocht, dus ik weet niet waar mijn blauwe pickup kap vandaan komt.

Ik heb vanmiddag eindelijk weer eens een klein rondje gereden. De sproeier eerst nog een flinke slag open gedraaid, dan staat ie tenminste goed rijk (na mijn vorige keer).
De banden zijn gebalanceerd in de diffs zit nu lekkere dikke siliconenolie. Het sturen is misschien wel wat beter, maar met het gas voluit gaat ie nog maar moeizaam door de bocht. Omkieperen is er al helemaal niet bij.

Maar even verder kijken dus, ik heb de futaba S3305 (9kg torq bij 6V) en een 6V humppack met van die kleine celletjes. Welke servo's gebruiken jullie?
In de servosaver zit een beetje speling in de servo saver, deze saver heb ik vernieuwd, maar de speling blijft. Het is niet veel, maar toch. Hebben jullie daar ook speling zitten?

Ik heb ook wat speling zitten op mijn voorwielen, verder zit er momenteel volgens mij een mg995 in mn savage. Als je een nieuwe servo zoekt en wat geduld hebt zou ik even op hobbyking kijken, daar is aardig wat keus voor een lage prijs.

Laatst bewerkt:
Zo eentje heb ik er ook in gehad, van towerpro. Maakte niet veel verschil. Ik denk daarom eigenlijk ook niet dat ik het in de servo moet zoeken.
Als ie stilstaat, kan ik de voorwielen niet draaien, alleen bij optillen. Dat klopt toch wel?

ik heb ook een MG995. prima servo'tje voor 6 euro op ebay ongeveer.
alleen ik krijg hem niet werkend met mijn failsafe (modelletje van ebay van een paar posten eerder).
hebben jullie met een MG995 wel een failsafe werkend? en zo ja, welke failsafe?

Probleem met zwaar sturen heb ik opgelost. In de stuurhevels zaten glijlagers, die heb ik vervangen door kogellagertjes. Man wat een verschil! Ik kan nu gewoon vanuit stilstand naar links en rechts sturen.
die futaba s3305 is dus gewoon een prima servotje.

Ook heb ik op savage-central gevonden wat de oorzaak is van mijn grote draaicirkel. Heeft iets te maken met de servo saver, ik schijn het oude type te hebben met een C vormige veer erin. Er wordt geadviseerd om een monster pirate servo saver mod te doen.

Nou nee, niet alleen de MP mod, de X heeft inmiddels ook een dergelijke servo saver. HPI87197

Laatst bewerkt:
Nee joh, ik heb hem pas een paar maandjes. het ouwe type saver (die van de SS) zit bovenop de servo en werkt waarschijnlijk niet zo goed. Althans, dat denk ik nu.

die ouwe werd geleverd op de vorige serie en is totaal niet instelbaar.
deze wordt voor zover ik weet standaard geleverd op de x serie.

oach jaa, dat snap ik ook wel weer ;) maaruh zo zeg deze thread is al weer 6 dagen dood zeg :shock: Daar mot ik maar efkes wat aan doen.

Ik kan jullie melden dat die servo saver van de X versie stukken beter is! Een van mijn betere aankopen, en dat voor een tientje.
Er zit nu maar heel weinig speling op en volgens mij kan ik dit als ik alle schroefjes naloop nog wel verbeteren.
Hij stuurt strak en dankzij mijn halfups wide offset van (jconcepts geloof ik) valt hij bijna niet om.
Desondanks heb ik al een paar keer gehad dat ie bijna omkieperde en op 2 wielen door de bocht ging.
Het is nog steeds wel zo, dat bij volgas de bochten nog steeds ruim gaan, maar dan gaat de servo saver in werking (en dat is logisch).

Dus moraal van het verhaal, kogellagers zorgen voor een veel lichtere sturing, dan kun je stilstaand ook sturen, en die servo saver van de X versie haalt alle speling weg en daarmee stuurt ie veel strakker.

Ik zal binnenkort eens een paar foto's plaatsen, die rulux met de badlands ziet er best goed uit.

Laatst bewerkt:
En wat ook wonderen doet, een sway bar voor de savage. Dan valt ie nog minder snel om in een bocht. Wel even op letten of deze ook op de oude diffshuizen past. Op de X versie in ieder geval wel.

Ik heb mijn stalen spurgeer kapot gereden,terwijl ik ook een geharde clutchbell heb.
Waar kan dit aan liggen?
Volgens mij heb ik mijn motor goed gemonteerd en met een stuk papier ertussen getest.
Snap er niets van.

@Jizmac ik heb net je topic weer gelezen, heb ik een tijd terug ook al gelezen, maar was langzamerhand in de vergetelheid beland.
Ga ik ook eropzetten denk ik. Met wat voor banden rij jij nu eigenlijk? ook wide offsets?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, de standaard banden die bij de X zitten zonder deze te verbreden dmv offsets. Ik kijk nog wel eens voor een setje bonz of zoiets. Eens kijken of dat meer grip geeft op zand.

Back