Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Koop gewoon enkel de plugs zonder die draad ... Zo'n extra draad maakt het alleen maar lastiger.

Nog beter: stap over op EC5 ;)
 
Beste Bob,

Even over hetgeen dat ik blauw heb gemarkeerd.
-Waarom moet de accu warm worden?
-Een goede lipo & nimh lader is de imax B6 , veel mensen op dit forum hebben hem heb ik wel gemerkt en hij valt in de smaak. De lipo zal niet zomaar in de fik vliegen want de lader zoekt wat voor een lipo het is en als je de laad capaciteiten hoger hebt ingesteld dan wat de lipo aan kan geeft hij een error aan.
-Het zakje waar je het over had is een LiPo safe bag, die is te kopen bij PK racing.
-Het is natuurlijk makkelijker om lekker thuis te blijven en het hier op het forum te vragen, dan hoor je verschillende ervaringen van verschillende mensen en dat is wel makkelijker dan van 1 persoon.

Oh en nog over de accu waarmee je 40min mee wilt rijden. Een 2S 4500 mAh 30C accu zal daar perfect voor zijn :)
Je zal wel wat sneller gaan dan met een 8,4 NiMh.

De accu hoeft niet persé warm te worden, maar ik las dat dat wel vaak gebeurt en bedoelde eigenlijk dat dat niet erg is, maar dat ik liever geen enorm gloeiend hete accu in m'n auto heb. Had ik wat beter moeten verwoorden.

Verder bedankt voor je info Indigo. Zal aan de hand hiervan 's wat specifieker gaan zoeken en 't ook 's voorleggen bij Hobma.

Gaat trouwens hard hier met de posts. Geen wonder dat jullie al aan de 350 pagina's zitten...
 
De accu hoeft niet persé warm te worden, maar ik las dat dat wel vaak gebeurt en bedoelde eigenlijk dat dat niet erg is, maar dat ik liever geen enorm gloeiend hete accu in m'n auto heb. Had ik wat beter moeten verwoorden.

Verder bedankt voor je info Indigo. Zal aan de hand hiervan 's wat specifieker gaan zoeken en 't ook 's voorleggen bij Hobma.

Gaat trouwens hard hier met de posts. Geen wonder dat jullie al aan de 350 pagina's zitten...
Ah oke, ik snap het :p
Ik hoop dat je zoekt wat je vind, en de laatste tijd gaat het idd heel hard, maar soms zijn er ook dagen bij dat er helemaal niks gezegd word, en soms ineens 30 posts net als nu bijv.
 
Vandaag nog met de Rustler gereden.
Kreeg de steering trim niet op orde, ook vanwege de ruige wind aan de linkerkant.
Daardoor had de auto een lichte afwijking naar rechts als je rechtdoor reedt.
De wind sloeg ook nog een keer onder de auto (waar ik reed waren er windstoten) maar er is niets geschadigt en de auto is 0 keer omgeslagen.

Ben ook nog bij MVB (Bergschenhoek) geweest waar ze met 1/10 buggy's reden.
Verder zag ik nog een paar Slash's staan maar verder niets bijzonders.
 
Vandaag nog met de Rustler gereden.
Kreeg de steering trim niet op orde, ook vanwege de ruige wind aan de linkerkant.
Daardoor had de auto een lichte afwijking naar rechts als je rechtdoor reedt.
De wind sloeg ook nog een keer onder de auto (waar ik reed waren er windstoten) maar er is niets geschadigt en de auto is 0 keer omgeslagen.

Ben ook nog bij MVB (Bergschenhoek) geweest waar ze met 1/10 buggy's reden.
Verder zag ik nog een paar Slash's staan maar verder niets bijzonders.
Oh, de wind is wel irri ja :O
en heb je zelf ook gereden bij MVB?
 
jup , solderen moet je ff onder de knie hebben en dan gaat het goed komenn en als je toch nog twijfelt of je het daarna nog niet kan , kijk dan wat tutorials op youtube of koop wat extra van wat je moet solderen zodat je het altijd over kan doen (of oefenen van tevoren).
 
jup , solderen moet je ff onder de knie hebben en dan gaat het goed komenn en als je toch nog twijfelt of je het daarna nog niet kan , kijk dan wat tutorials op youtube of koop wat extra van wat je moet solderen zodat je het altijd over kan doen (of oefenen van tevoren).
Mijn vader wil wel solderen, ik zal de kunst afkijken en hij gaat vertellen hoe het moet.
Maar voorlopig ga ik nog even geen lipo kopen, ik moet de één van mijn speelgoed wagens nog verkopen (bod is al uitgebracht maar diegene reageert nog niet).
Intussen kan ik de auto al wat onder de knie krijgen.

Ik zie in de manual ook staan waar je de camber en toe-in kan instellen om de wagen meer rechtuit te laten gaan.
Het gereedschap waarmee je de moeren moet aandraaien, dat is toch één van die platte sleuteltjes die bijgeleverd worden?
Is het raadzaam dit uit te proberen of moet ik dan eerst nog iets meer weten over deze zaken?
 
Ik zie in de manual ook staan waar je de camber en toe-in kan instellen om de wagen meer rechtuit te laten gaan.
Het gereedschap waarmee je de moeren moet aandraaien, dat is toch één van die platte sleuteltjes die bijgeleverd worden?
Is het raadzaam dit uit te proberen of moet ik dan eerst nog iets meer weten over deze zaken?

het solderen zal dan wel lukken ;)
de camber en toe-in die kan je idd instellen met een bijgeleverd sleuteltje (degene die aan de ene kant rond is en 3 ''inhammetjes'' heeft , 2 aan de ronde kant en 1 aan de andere) las ik jou was zou ik gewoon wat gaan proberen , misschien kan iemand je het wel mooi uitleggen maar gewoon proberen kan makkelijk.

EDIT : je kan gewoon laden met een TRX stekker.
 
het solderen zal dan wel lukken ;)
de camber en toe-in die kan je idd instellen met een bijgeleverd sleuteltje (degene die aan de ene kant rond is en 3 ''inhammetjes'' heeft , 2 aan de ronde kant en 1 aan de andere) las ik jou was zou ik gewoon wat gaan proberen , misschien kan iemand je het wel mooi uitleggen maar gewoon proberen kan makkelijk.

EDIT : je kan gewoon laden met een TRX stekker.
Bedankt voor je reactie.
 
meer mensen problemen met het beroerd remmen van die velineon setjes? is dat met de castle sidewinder setjes net zo erg?
 
Het vreemde is dat hij achteruit vele malen beter remt en vooruit echt belabberd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top