A
aKra
Guest
Ik zie jullie accu's uitkiezen met de stroomdraden van de zijkant zeg maar en niet er bovenop. Kan dat wel makkelijk in de Rustler? Het lijkt mij dan namelijk dat hij niet goed in het batterij bakje past!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat is waar, maar vrijwel alle accu's hebben dat. Daarom heb ik ( en veel anderen ) een vakje open geschuurd/gezaagd met een dremel. Daar komen de draden door.Ik zie jullie accu's uitkiezen met de stroomdraden van de zijkant zeg maar en niet er bovenop. Kan dat wel makkelijk in de Rustler? Het lijkt mij dan namelijk dat hij niet goed in het batterij bakje past!
Ah welkom!
Het is inderdaad een groot forum , maar het is goed onderverdeeld dus alles is wel makkelijk te vinden, zoniet, dan hebben wel altijd de zoek-knop nog
Even een vraagje uit nieuwschierigheid, heb je zelf een traxxas rustler?
Ik lees hier en daar dat je tot wel 40 minuten met een accu moet kunnen rijden dus nou is mijn vraag welke accu ik het beste aan kan schaffen als ik het volgende in acht neem:
- Ik hoef absoluut niet superhard te gaan. Ben het merendeel toch maar een beetje in los zand en op gras aan 't rondknorren en de snelheid die ik nu met de meegeleverde accu's heb is meer als genoeg. Wheelies trekken lukt er ook aardig goed mee dus meer power hoeft ook niet. Gaat me puur om langere rijtijd.
- Eigenlijk ben ik niet van plan zaken aan m'n Rustler te gaan verzagen om een accu pas te maken.
- Wil graag een accu die wel flink warm, maar niet gloeiend heet wordt.
- Wil er, als het mogelijk is graag een laadapparaat bij waarbij alles zo'n beetje automatisch en veilig gaat. Zijn die (voor Lipo's) te krijgen en wat is een goeie?
Is het voor langere rijtijd daadwerkelijk noodzakelijk om over te stappen op Lipo's? Ik heb al een een hoop zaken gelezen, maar tussen alle mah's, Ohm's, Volts en het risico dat je zo'n ding kunt slopen met verkeerd laden of dat ze zelfs in de fik kunnen vliegen (daar had je toch één of ander zakje voor?) raak ik de draad een beetje kwijt en begin ik zelfs een beetje te huiveren voor Lipo's. Kan iemand hier me een eenduidig antwoord geven of is het 't beste dat ik weer 's naar Hobma ga om me daar te laten voorlichten?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt,
Bob.
Dat is waar, maar vrijwel alle accu's hebben dat. Daarom heb ik ( en veel anderen ) een vakje open geschuurd/gezaagd met een dremel. Daar komen de draden door. Het is lastig uit te leggen.
Maar je kan de verloopstekker toch aan de lipo zetten?Niet mee lopen kloten, gewoon (leren) solderen.
Ik raad deze van hobbyking aan. Is vele malen goedkoper. Scheelt zeker wel 30 euro. Deze heeft jammergenoeg geen traxxas stekker maar daar hebben ze al dit verleng stukje voor, dus je hoeft niet te solderen.
EDIT:
Ik zie dat Hackroader net iets eerder was.
Past HobbyKing Online R/C Hobby Store : Traxxas plug Harness for 2S Hardcase Lipo (1pc) in deze lipo: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S 20C Lipo Pack
Er staat op dat de Traxxas plug alleen voor een hardcase lipo is maar een hardcase lipo heeft dezelfde stekker als deze softcase.
Als je echt niet kan of wilt solderen is dit een 2e optie, maar het is wel modelbouw he@Nard Cox, volgens Indigo hoef je helemaal niet te solderen.
Als je er een verleng stukje in zet, dan heeft dat toch hetzelfde effect voor de stroom?
Dan is toch niet lopen kloten?
Of zie ik dat nou verkeerd?
Even over de maten: het dremelen zal wel lukken, mijn vader gaat kijken hoe hij dat gaat doen.Hier een tabelletje van de maten van de accu :
Length-A(mm) 141 (makkelijk te verlengen door het schotje in je tray weg te dremelen).
Height-B(mm) 48 (te verhogen met de traxxas expansion kit TRX3725X )
Width-C(mm) 25 (met 1/3mm aan te passen door met 80 grid op te schuren)
Je kunt dat veleng stukje gebruiken maar de kabels zijn dan wel lang, het staat natuurlijk netter als je het zelf soldeert. En dan heb je niet overdreven veel kabels in je auto.
Ik ga dan nog even bedenken of ik ga solderen.Als je echt niet kan of wilt solderen is dit een 2e optie, maar het is wel modelbouw he
Het zal wel hetzelfde werken ja.
Even over de maten: het dremelen zal wel lukken, mijn vader gaat kijken hoe hij dat gaat doen.
Ik zal de kunst dan bij hem afkijken zodat ik het ook zelf kan doen (in de toekomst, bij andere auto's).
Moet ik de batterij echt verhogen of is dat niet nodig?
Het schuren moet zeker tegen de wanden van het batterij slot gebeuren, wat is een 80 grid precies?
Schuurpapier of moet dan met een schuurmachine?
Je bedoelt de metalen houders waar die kleine metalen clipjes aan vast zitten, waar je dat plastic plankje losdraait om het batterij slot open te halen?Het dremelen is mij zelf ook gelukt, het was voor mij de 1e keer. Zo moeilijk is het gelukkig niet. De battery tray hoef je niet te verhogen met zo'n verhogings kit, je kan ook de metalen houders wat losser draaien, dan draaien ze omhoog en dan moet het ook lukken.
Dat 80 grid is schuurpapier ja, maar met een dremel is het mij ook gelukt.
Precies, die jaJe bedoelt de metalen houders waar die kleine metalen clipjes aan vast zitten, waar je dat plastic plankje losdraait om het batterij slot open te halen?
Ik probeerde net te draaien maar het gaat wel stroef.Precies, die ja
je zult zien als je het draait dat ze dan wat omhoog komen.
Dat is goed, dan zal het ook niet zo snel los gaan tijdens het rijden. met een pinnetje er tussen zal het wel lukken. Bijv met een kleijne imbus.Ik probeerde net te draaien maar het gaat wel stroef.
Maar als ik de lipo heb zal ik ze wel echt proberen op te draaien (is nu nog niet nodig).
Elke verbinding betekend verlies. Meer verlies betekend dat er meer stroom van de accu wordt genomen wat betekend hogere temps en kortere rijtijd.@Nard Cox, volgens Indigo hoef je helemaal niet te solderen.
Als je er een verleng stukje in zet, dan heeft dat toch hetzelfde effect voor de stroom?
Dan is toch niet lopen kloten?
Of zie ik dat nou verkeerd?
Oke.Elke verbinding betekend verlies. Meer verlies betekend dat er meer stroom van de accu wordt genomen wat betekend hogere temps en kortere rijtijd.
Nogmaals: Koop een soldeerbout en wat tin en ga solderen.
Nee, je hebt de " female " plug nodig.Oke.
Moet je dan dit kopen: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Traxxas plug Male 14awg 10cm