Castle Creations Mamba Monster topic

Hoe warm psies kan ik je niet vertellen, doordat ik geen tempgun heb.
Maar de ventilator van de ESC gaat toch pas bij 50 graden aan?
Het is dus zowiezo stuk hoger en ik moet soms 1 min pause houden voordat die stopt met draaien, dus naar mijn verwachting is het een stuk hoger dan 50 graden. Ik dacht dat die bij 80 graden automatisch uitgaat, dat is gelukkig nog nooit gebeurd bij mij.
 
Dit zijn de stock verstandingen die ik gebruik, dus verwacht ik eigenlijk dat het niet al te warm zal worden? De wielen op de savage heb ik de dirtbonz van HPI genomen, die zijn kleiner dan de stock wielen.
Zal het iets met de ESC zijn of toch nog wat lichter vertanden?
 
Als de ventilator aangaat wil niet zeggen dat alles te warm wordt. Volgens mij gebeurd dit bij 55c wat een aanvaardbare temperatuur is.
 
maar wat is dan de reden dat die bij een e-revo dat niet doet en bij een flux wel?
Het zijn de zelfde esc en motor combo. Allebei op stock gear en bij de flux gaat dat ventilatortje na 2 min rijden al aan, terwijl bij e-revo dat zelfden gebeurd.
 
Haha over het hoofd gelezen dus...
Nog tips welke verstanding ik het beste voor de savage kan gebruiken?
 
No problem. Ik gebruikte op 4S altijd 20/44, standaard dus. Toen heb ik eens HPI Terrapins gekocht (hele grote banden) en toen merkte ik dat de setup sneller warm en ook warmer werd. Heb toen een 18T erop gezet en de temps waren weer goed, sindsdien altijd met 18/44 gereden.

Nu met een 1520 en 5S rij ik echter 25/44 :D
 
Probleem

Hallo mensen,

Ik weet niet zeker, maar mij leek het wel gepast om mijn probleem over mijn mmm in dit topic te doen dus hier mijn probleem:

Ik kan mijn esc niet meer calibreren.
Als de esc gewoon aansluit op het 2e kanaal kan ik niks doen, dus ook niet calibreren. Als ik hem in het 1e kanaal doe (om te kijken of ie het dan wel doet) lukt het mij wel om het te calibreren.

Eerst heeft hij het wel altijd gedaan, maar laatst kreeg ik problemen met de zender van mijn nitro dus even omgewisseld. Daarna heb ik hem terug gedaan in mijn nitro auto kreeg ik hem niet meer gecalibreert.

Dus: Wie kan mij helpen hiermee?

Gr. Nard
 
Ow sorry was vergeten te zeggen welke zender ik had, ik heb een Hk gt2:wink:.
De zender lijkt ook gewoon geen contact te hebben met mijn 2e kanaal (1e wel). Ik zal morgen eens proberen met mijn andere zender.

Gr. Nard
 
Laatst bewerkt:
No problem. Ik gebruikte op 4S altijd 20/44, standaard dus. Toen heb ik eens HPI Terrapins gekocht (hele grote banden) en toen merkte ik dat de setup sneller warm en ook warmer werd. Heb toen een 18T erop gezet en de temps waren weer goed, sindsdien altijd met 18/44 gereden.

Nu met een 1520 en 5S rij ik echter 25/44 :D

Ik rij op 4s en 6s met hetzelfde vertanding. De ventilator op de ESC gaat net zo snel aan bij mij...
Ik zal maar es eerst ff lichter vertanden..
 
Ok, zit hier nu met een klein probleempje.
Heb nu 3 MMM regelaars liggen. 1 is een wat oudere, welke al bijna 2 jaar zijn trouwe dienst doet in m'n E-Revo brushless edition.
de andere 2 zijn niet al te lang geleden gekocht (1 voor de Rally ombouw, en een voor de LST electro conversie.)
Nu werkt de regelaar in beide deze auto's goed. alleen lijkt de BEC een heel stuk minder te zijn. bij de kleinste beweging van de stuurservo (ook met de wielen van de grond) valt de spanning even weg van de ontvanger. ook als ik de 20kg savox servo op deze nieuwe regelaars aansluit gebeurt dit.
(terwijl ik met de oudere MMMv3 uit de Revo dus al meer dan 1,5 jaar rondrijdt met deze savox servo en op de BEC van die regelaar.

dus m'n vraag is, is de BEC van de nieuwere MMM's nu zo bagger, of is er nog iets wat je er aan kunt doen? bij de MMP kan ik de spanning instellen van de BEC, dit kan ik bij de MMM niet vinden.
Een externe BEC plaatsen zou een optie kunnen zijn. maar uiteraard gaat de voorkeur uit van de BEC uit de ESC te gebruiken. (gewoon makkelijker/handiger)
 
hebben het er net in het Slash4x4 topic over gehad... Je kan alleen een externe BEC plaatsen. Heb Castle er een keer over gesproken. De MMM heeft alleen maar 5.1 Volt. Met externe BEC is het probleem wel gelijk helemaal opgelost. Alleen jammer dat de schakelaar ide de ESC aan/uitzet niet meer voor de servo geldt waardoor het ding een beetje z'n nut verliest.
Zo'n BEC is best weg te werken als je de draadjes verlengt.
Hij zit op de foto in het stuk kabelgaas. (eerst heatshrink, dan het hele stuk omwikkeld met electrotape en dan draadgaas)

dsc5884s.jpg
 
Laatst bewerkt:
De BEC heb ik op de MMM V3 doorgemeten op 5.75V. Idem voor de Tekin RX8.
De MMM V3 BEC is wel maar max 3A. Die van Tekin 5A.

Ikzelf heb nooit problemen gehad met m'n Hitec 7954SH op de BEC van de MMM.
 
Da's ook een mooie servo zeg.
Maar het gaat niet zozeer om problemen. op 5V reageert die servo gewoon beduidend langzamer en het bereik van je ontvanger wordt een stuk minder. Op een baantje zal dat niet zo snel een probleem zijn.
Wel vreemd dat jij 5.7V meet. Misschien hebben ze het aangepast. Krijg binnekort weer een MMM binnen. Ik zal ook eens meten.
 
Dat is raar inderdaad. Ik merk geen verschil in snelheid servo met de Tekin en de MMM. Maar de BEC geeft hetzelfde voltage dusja...
De voltage heb ik gemeten met de ESC in de ontvanger en 1 servo aangesloten in rust.
 
Heb een Hitec 25kg servo (weet 't nummer zo niet meer). die trekt die niet onbelast. en de 2 Graupner servotjes (die standaard in de LST zitten) trekt de nieuwe MMM ook niet. (beide nieuw niet trouwens)
de oude regelaar heeft hier helemaal geen problemen mee.
 
Back
Top