Chow
Forum veteraan
Wil je toch voor bling gaan, zet dan een Bravo SX motor in je Solo Pro, dan heb je wat meer vermogen om het extra gewicht te compenseren.
Die past er standaard in?? Of moet je dan gekke dingen doen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wil je toch voor bling gaan, zet dan een Bravo SX motor in je Solo Pro, dan heb je wat meer vermogen om het extra gewicht te compenseren.
Die past er standaard in?? Of moet je dan gekke dingen doen?
Ben nou toch aan het sleutelen aan de Solo Pro. Kan ik gelijk even kijken of ik hem meer bling kan maken![]()
Nieuwe rx eidenlijk besteld.
Nog belangrijke dingen om te weten? of is het plug en play?
Eindelijk de Solo Pro V2 binnen met 2 vervangings lipo's. Vliegt leuk. De zender heeft 4 x AA batterijen = 6V. Ik wil de zender uitrusten met oplaadbare batterijen dus 5 x 1,2 V. Heb ik ook gedaan met mijn Honeybee FP2 zender en dat bevalt mij uitstekend. Wie heeft daar ervaring mee, m.n. waar heb je de 5e batterij geplaatst en een eventuele aansluitplug voor opladen.
Er bestaan ook 1,5 V lithium AA batterijen van Pure Energy. Helemaal niet duur en lost dacht ik ook alles op. Alleen weet ik nog niet of ik deze batterijen met mijn gewone oude lader kan opladen. Laad ik al mijn nimh en lood accu's mee voor het vliegen.
Wat ook zou kunnen is de NE lipo's laden met een verloopkabeltje naar mijn balance lader van HB FP2. Als dat bestaat.
En ja, als dat allemaal geen goed alternatief blijkt te zijn dan de zoveelste lader kopen speciaal voor NE.
Dan zou ik de Xtreme metal swash nemen, die voegt naast gewicht ook wat precisie toe, en voor extra duurzaamheid de metal shaft retaining collar, dus dat ringetje met schroef wat net onder de swash zit. Vaak splijt het kunststof rond het schroefgat, en moet je hem of lijmen, of een nieuwe main shaft kopen, want die ring is niet los te koop. Een metalen versie zal zeker niet inscheuren.
Waar zou je deze metalen main shaft kunnen bestellen?
Is de pro relatief goed te vliegen met de originele motor maar met de metalen main shaft? Zit nu zelf ook met een scheurtje in de shaft
Je kan ook een los landingsgestel gebruiken om de lipo aan te sluiten op een losse lader. Enige voorwaarde is dat die lader ook 1S lipo's kan laden, en je de laadstroom kan aanpassen. De HB zal met meer stroom worden geladen dan de mini lipo's van de SP, denk ik.
Het opladen van de lipo's op de zender vreet inderdaad batterijen, dus oplaadbare batterijen in de zender zullen ook om de haverklap moeten worden opgeladen. Dat schiet niet op en het is dus toch een NE oplader geworden voor ca. 15 euro excl verzenden.
Ik heb nog geen metalen shaft los gezien, wel als onderdeel van een complete "heavy metal" kit zeg maar. Als je meer metaal op je heli wil, zou ik je aanraden een Bravo SX main motor erin te zetten, die past 1 op 1. Je vliegt dan iets korter, maar als je vervolgens de 150 mAh OEM lipo's van Hobby King neemt, compenseer je dat ook weer.