Nine Eagles Solo Pro

• Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Ben nou toch aan het sleutelen aan de Solo Pro. Kan ik gelijk even kijken of ik hem meer bling kan maken :D

Ben nou toch aan het sleutelen aan de Solo Pro. Kan ik gelijk even kijken of ik hem meer bling kan maken :D

Dan zou ik de Xtreme metal swash nemen, die voegt naast gewicht ook wat precisie toe, en voor extra duurzaamheid de metal shaft retaining collar, dus dat ringetje met schroef wat net onder de swash zit. Vaak splijt het kunststof rond het schroefgat, en moet je hem of lijmen, of een nieuwe main shaft kopen, want die ring is niet los te koop. Een metalen versie zal zeker niet inscheuren.

Sorry voor de crosspost maar:
Ik kan nergens antwoord vinden dus dan maar zo:
Heb vandaag een Solo pro binnen gekregen maar 1 servo doet het niet, hij reageert ook niet op trims, verder doet alles het.
En hij maakt een "bzzzt"geluid
Iemand enig idee wat er mee mis zou kunnen zijn of is het gewoon een DOA geval?

Dat "bzzzt' geluid is misschien de servo die wel wil maar niet kan. Controleer of deze vrijuit kan bewegen. Check bijvoorbeeld of de canopy niet tegen de stang aanloopt of dat de swashplate niet uit zijn geleider is geschoten. Dat laatste had ik ooit bij een nieuwe Bravo III.

Maar het beste advies is misschien wel terug ermee, en niet teveel rommelen wil je je garantie bewaren.

Met de canopy eraf doet die het ook.
Maar ik had 'm ook in het ander topic gepost, heb wat meer zitten proberen en kwam dit uit:

servo kan dus wel bewegen(als de hoofdrotor beweegt), dat is maar 1 kant op en gaat ook niet meer terug. Hij reageert wel op de input want als ik het pookje verder dus gaat die ook harder naar beneden.
Als de rotor niet draait buzzt die dus niet als ik 'm probeer te bewegen met de TX

Nieuwe rx eidenlijk besteld.
Nog belangrijke dingen om te weten? of is het plug en play?

Als je een stekker tussen je huidige RX en onderstel hebt, dan in het inderdaad een kwestie van oude loshalen, en de nieuwe erin. En dan natuurlijk de zender aan de nieuwe ontvanger "binden" maar hoe dat moet staat in de handleiding en anders in de FAQ hier of op RC Groups.

Eindelijk de Solo Pro V2 binnen met 2 vervangings lipo's. Vliegt leuk. De zender heeft 4 x AA batterijen = 6V. Ik wil de zender uitrusten met oplaadbare batterijen dus 5 x 1,2 V. Heb ik ook gedaan met mijn Honeybee FP2 zender en dat bevalt mij uitstekend. Wie heeft daar ervaring mee, m.n. waar heb je de 5e batterij geplaatst en een eventuele aansluitplug voor opladen.

Eindelijk de Solo Pro V2 binnen met 2 vervangings lipo's. Vliegt leuk. De zender heeft 4 x AA batterijen = 6V. Ik wil de zender uitrusten met oplaadbare batterijen dus 5 x 1,2 V. Heb ik ook gedaan met mijn Honeybee FP2 zender en dat bevalt mij uitstekend. Wie heeft daar ervaring mee, m.n. waar heb je de 5e batterij geplaatst en een eventuele aansluitplug voor opladen.

Tenzij je de lipo's oplaadt met de zender, zou ik gewoon alkalines blijven gebruiken. Ik vlieg al bijna een jaar met dezelfde batterijen, maar ik gebruik dan ook de Nine Eagles lader voor het opladen.

Ik zie inderdaad ook niet de noodzaak om een ingewikkelde actie uit te halen.. Lipo lader kost je 25 euro en je bent klaar. Ze laden dan ook nog vlotter op. Ik heb in de zender duracell batterijen zitten (alkaline). Kost 5 euro voor 12 stuks. Doe ik de rest van m'n leven mee :)

Er bestaan ook oplaadbare 1,5 V alkaline AA batterijen van Pure Energy. Helemaal niet duur en lost dacht ik ook alles op. Alleen weet ik nog niet of ik deze batterijen met mijn gewone oude lader kan opladen. Laad ik al mijn nimh en lood accu's mee voor het vliegen.

Wat ook zou kunnen is de NE lipo's laden met een verloopkabeltje naar mijn balance lader van HB FP2. Als dat bestaat.

En ja, als dat allemaal geen goed alternatief blijkt te zijn dan de zoveelste lader kopen speciaal voor NE.

Laatst bewerkt:
Er bestaan ook 1,5 V lithium AA batterijen van Pure Energy. Helemaal niet duur en lost dacht ik ook alles op. Alleen weet ik nog niet of ik deze batterijen met mijn gewone oude lader kan opladen. Laad ik al mijn nimh en lood accu's mee voor het vliegen.

Wat ook zou kunnen is de NE lipo's laden met een verloopkabeltje naar mijn balance lader van HB FP2. Als dat bestaat.

En ja, als dat allemaal geen goed alternatief blijkt te zijn dan de zoveelste lader kopen speciaal voor NE.

Je kan ook een los landingsgestel gebruiken om de lipo aan te sluiten op een losse lader. Enige voorwaarde is dat die lader ook 1S lipo's kan laden, en je de laadstroom kan aanpassen. De HB zal met meer stroom worden geladen dan de mini lipo's van de SP, denk ik.

Dan zou ik de Xtreme metal swash nemen, die voegt naast gewicht ook wat precisie toe, en voor extra duurzaamheid de metal shaft retaining collar, dus dat ringetje met schroef wat net onder de swash zit. Vaak splijt het kunststof rond het schroefgat, en moet je hem of lijmen, of een nieuwe main shaft kopen, want die ring is niet los te koop. Een metalen versie zal zeker niet inscheuren.

Waar zou je deze metalen main shaft kunnen bestellen?
Is de pro relatief goed te vliegen met de originele motor maar met de metalen main shaft? Zit nu zelf ook met een scheurtje in de shaft

Waar zou je deze metalen main shaft kunnen bestellen?
Is de pro relatief goed te vliegen met de originele motor maar met de metalen main shaft? Zit nu zelf ook met een scheurtje in de shaft

Ik heb nog geen metalen shaft los gezien, wel als onderdeel van een complete "heavy metal" kit zeg maar. Als je meer metaal op je heli wil, zou ik je aanraden een Bravo SX main motor erin te zetten, die past 1 op 1. Je vliegt dan iets korter, maar als je vervolgens de 150 mAh OEM lipo's van Hobby King neemt, compenseer je dat ook weer.

Je kan ook een los landingsgestel gebruiken om de lipo aan te sluiten op een losse lader. Enige voorwaarde is dat die lader ook 1S lipo's kan laden, en je de laadstroom kan aanpassen. De HB zal met meer stroom worden geladen dan de mini lipo's van de SP, denk ik.

Het opladen van de lipo's op de zender vreet inderdaad batterijen, dus oplaadbare batterijen in de zender zullen ook om de haverklap moeten worden opgeladen. Dat schiet niet op en het is dus toch een NE oplader geworden voor ca. 15 euro excl verzenden.

Het opladen van de lipo's op de zender vreet inderdaad batterijen, dus oplaadbare batterijen in de zender zullen ook om de haverklap moeten worden opgeladen. Dat schiet niet op en het is dus toch een NE oplader geworden voor ca. 15 euro excl verzenden.

Daar ga je geen spijt van krijgen, de lader is een must have.

Ik heb nog geen metalen shaft los gezien, wel als onderdeel van een complete "heavy metal" kit zeg maar. Als je meer metaal op je heli wil, zou ik je aanraden een Bravo SX main motor erin te zetten, die past 1 op 1. Je vliegt dan iets korter, maar als je vervolgens de 150 mAh OEM lipo's van Hobby King neemt, compenseer je dat ook weer.

Ga nog maar niet lopen knutselen aan de pro, denk dat ik daar spijt van krijg en deze niet meer goed krijg;) Dan zal ik mij toch moeten houden aan de beschikbare shafts.

Back