Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als een club zinvol bezig is dan hoeft iemand na een paar maanden vliegen op een EasyStar niet met een Extra te komen, op z'n minst wordt hij dan alsnog begeleid.
De grap is natuurlijk, dat, hoewel je als beginner relatief snel op een EasyStar uitgekeken kan zijn, je er wel relatief snel mee kan vliegen. Dus (even uitgaande van het brevetsysteem, dat ook niet zaligmakend is) met de ES kan je vrij snel zelfstandig vliegen, maar zal je wat langer door moeten voor je iets spannenders kan vliegen.
Aldert, lees mijn post nog eens, dat heb ik nergens gezegd en zou ook onverstandig zijn. Dat is echter niet waar het hier om gaat, een vervolg kiezen op de EZ is een ander topic.
zou ook onverstandig zijn
Ja, en dat is ook wat Henri woordelijk schreef in het begin; hij sloot niet uit dat het voor sommigen een prima ding is (hij noemde meer specifiek ouderen, dat weet ik nou ook weer niet, maar dat doet er niet toe.)m.a.w. een EZ* is zeker niet altijd de ideale beginnerskist. Daar gaat dit draadje over, toch?
Natuurlijk... maar Henri verzette zich juist tegen het rücksichtloos in alle gevallen een EasyStar adviseren. En werd daar vervolgens op aangevallen...Maar geld dit niet voor ALLE te kopen modelbouw gerelateerde dingen?
Precies. Bij ons worden mensen met een echte trainer zo opgeleid, dat ze daarna bij een nieuw toestel niet meteen weer aan de kabel moeten.
Ik zie het in dit forum bij nagenoeg elke beginner; koop een easystar.
Dat is naar mijn mening een slecht advies om als standaard te geven.
Voor ik verder ga: de easystar is een prima ding, vliegt goed, valt snel mee te vliegen voor een beginner, enzovoort.
Dat staat wat mij betreft buiten kijf, hoeven we wat mij betreft dus geen discussie over te hebben.
En dáár vallen mensen over. Als Henri bij "mening" was gebleven, was er weinig aan de hand geweest, denk ik. (mijn mening) De opmerking "ouder iemand" lijkt mij, als lid van die doelgroep, overigens een hele gevaarlijke, maar dat terzijde.Echter: zeker voor jonge mensen, is de easystar ook snel saai. Je moet er dan aan gaan verbouwen, andere motor, ailerons, enzovoort, maar het blijft 'net niet' dan.
Als advies voor een ouder iemand, of voor iemand die wil gaan zweven; prima.
Ik denk echter dat het gros der mensen die hier komt vragen, veel beter geholpen is met andere opties.
Een gewone hoogdekker trainer met rolroeren, is imo een veel beter advies dan de easystar waarmee je hiermee doodgegooid wordt.
In het echt heb ik meerdere mensen zien starten met een easystar, en het resultaat is onveranderd hetzelfde; na korte tijd komt men na het landen gapend teruglopen en gaat men op zoek naar een ander toestel..
Ik weet niet of die werkgroep veel goeds gedaan zou hebben. Ik heb de syllabi gezien die in ontwikkeling zijn, of eigenlijk wel klaar, en denk niet dat het veel toevoegt.
Het worden typisch van die boekjes die een club wel heeft liggen, maar niemand ooit leest.
De essentie van het verhaal was dacht ik dat een Easy te makkelijk is zodra een beginner kan vliegen?
De vraag is dan ook of het zo goed is om zwaar te investeren in een "echt" beginnersvliegtuig?
, de easystar zelf wordt vrij snel saai, voor iemand die nog leert vliegen en alles nog wil proberen.