Leuke discussie en tijd om me ook eens te moeien...
En ik ben het eigenlijk volkomen met Henri eens......
Enkele jaren geleden (was de 40 al voorbij) ben ik begonnen met modelvliegen en omdat overal de easystar werd aangeprezen als beginnersmodel bij uitstek heb ik die maar aangeschaft.
Aangesloten bij de plaatselijke modelvliegklub en op zondagmiddag mijn eerste vluchtjes gemaakt.
Een week later weer naar het vliegveld en m'n eerste solovluchtje gedaan.
Liep helaas verkeerd af door storing en de easystar ging onbestuurbaar de struiken in.
Weinig schade aan de easystar maar eerst moest die storing opgelost voor ik er weer mee ging vliegen.
Nu had ik ook al de amica van Robbe gekocht en dat is een shockflyer-achtig ding van epp en vergelijkbaar met de parkmaster van Multiplex.
Daar heb ik toen m'n volgende lesvluchtjes mee gedaan en dat ding vloog als vanzelf.
De easystar heeft nadien nog één testvluchtje gedaan, is daarna op de kast beland en is er al die jaren blijven liggen.
Als ik toen wist wat ik nu weet dan had ik nooit een easystar gekocht.
Het is natuurlijk een goed toestel om te leren vliegen maar daar houd het dan ook op. Wil je meer dan moet je ofwel allerhande modificaties gaan doen ofwel een ander toestel kopen.
Dan vind ik (en dit is MIJN mening hé) een toestel zoals een parkmaster, amica, enz veel interessanter als eerste toestel.
Door de roeruitslagen te beperken wordt het toestel heel gemakkelijk, langzaam en rustig te vliegen.
Heb je na een tijdje al wat meer ervaring dan maak je de roeruitslagen terug groter en kan je er alles mee doen.