Easystar niet standaard adviseren aan beginners

Discussie in 'Beginners' gestart door Henri Zikken, 5 apr 2011.

  1. The-Max

    The-Max

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    383
    Locatie:
    westervoort
    kunnen we niet gewoon zeggen, als je lekker rustig wil leren vliegen en het allemaal niet zo snel/stuntachtig(bestaat dit woord??) hoeft, kan je prima de easystar nemen. als het toch wat sneller moet en wat meer stunten, kan je beter iets nemen met rolroeren. bv calamato, minimag, funcub of cessna.
    ik heb laatst met een easystar gevlogen met een speed 300 zonder rolroeren, maar het vloog ook leuk, ook rollen en zo. kan er allemaal mee.

    zelf heb ik ook de funcub(1-2maanden), maar daar verveel ik mij ook echt mee. probeer er echt alles uit te halen wat d'r in zit, alleen zit niet zoveel in.
    voor de beginner leuke kist, ook voor de gevorderde vlieger, alleen voor mensen die er echt een leuke kist aan verwachten, DAT IS HET NIET!!!!!

    dus mijn advies. lekker rustig beginnen en lekker rustig blijven vliegen: kies easystar of iets dat er op lijkt

    sneller beginnen en stunten: kier kalamato of funcub of iet dergerlijks

    mvg max
     
  2. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Dat snap ik dus niet...dan zul je ieder vliegtuig volgens mij saai gaan vinden. Wat verwacht jij dan wat een vliegtuig kan?
    Probeer hem eens te gebruiken waar hij voor bedoelt is, bijvoorbeeld landen op de kleinst mogelijke (vooraf bepaalde!) plek, ga er mee slepen, ga er mee watervliegen....dan verveel je je voorlopig niet hoor. Ik heb al 5 jaar een Robbe Cardinal die ik op die manier gebruik. Blijft leuk, altijd. F3A kunstvlucht kan er niet mee - maar het is een hele uitdaging er mooi figuren mee te vliegen. Meer dan met een F3A kist!
     
  3. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Kijk eens naar zijn leeftijd. Op die leeftijd vinden veel mensen inderdaad nagenoeg alle kisten saai, dan ga je al snel richting '3D-kistjes', dingen als een acromaster of een Extra van Extreme Flight, enzovoort.

    Ik heb nu dan eindelijk de titel van het topic aangepast, om de nuance er aan te geven, misschien dat dat de pijn voor sommige mensen wat verzacht dat ik aan 'hun schatje' ben gekomen ;)
     
  4. The-Max

    The-Max

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    383
    Locatie:
    westervoort
    het is niet zo dat ik bijna geen enkele kist leuk vind vliegen. de funcub is de enige, misschien ook omdat ik er gewoon te veel van verwacht. alle andere kisten waar ik mee vlieg verveel ik mij echt niet mee, en het zijn ook niet allemaal 3D of stunt kistjes.

    max
     
  5. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Tja , generaliseren is ook een kunst...:halfrobot:

    "Aan hun schatje komen ?", denk eerder dat je dat verward met GOED en GEDEGEN advies, en dat zij wat minder vasthouden aan een ideaalbeeld, of koste wat het kost een mening door willen duwen.;)
     
  6. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Gistern hadden we een gastvlieger die een biglift en een easystar mee hat

    Voor de biglift was het een te lastige wind met veel turbulentie door de bomen rond het veld , hij is daarom maar 1x met de biglift gevlogen .

    En met de Easystar meerdere keren .

    Iemand die snel uit gekeken is op de Easystar moet maar eens met windsterkte 4 op ons veld komen vliegen. :D
    Daar ligt die van de beginner al snel in de bomen.:yes:

    Mvg Johan
     
  7. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Het is toch echt precies andersom hier, Psycho. Elke beginneling hier op het forum wordt een Easystar of kloon daarvan 'door z'n strot geduwd'. Je draait zaken nu om, ik ben juist diegene die zegt dat er meer opties zijn, meer keuzes, en dat een EZ* lang niet altijd juiste keuze is. 'jullie' zijn diegenen die blijven volhouden dat het zo'n beetje de enige juiste keuze is ;)

    En Johan: je punt bewijst precies wat ik zeg. Hij kan dus niet eens met een biglift vliegen bij windkracht 4.. dat zegt best veel. Dat ie dan met een Easystar wel kan vliegen, bewijst precies wat ik zeg, je leert met de Easystar wél met de Easystar vliegen, maar kunt dan niet met andere kisten vliegen. Hetgeen jouw posting heel precies aantoont.

    Als je mensen daadwerkelijk een goed en gedegen advies wilt geven, zal daar zelden de easystar uitkomen.

    De easyglider is dan beter als je zou willen zweven en bv. de mentor is beter als je wil doorgroeien naar motorkisten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2011
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ik moet je toegeven Henri, je kunt ook alles ombuigen zodat het in je straatje komt ;)
    Maar goed. Ik denk dat bijde kanten wel beschenen zijn,en men zelf wel een keus kan maken..

    Gelukkig hoef je het niet met alles eens te zijn ;)
    Ik heb erg veel schik met de ez, het is me 2e, de eerste heb ik geprakt..
     
  9. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    En met wat voor kisten vlieg je nog meer? Hoeveel andere trainers heb je door de jaren heen mee gevlogen inmiddels?

    Let op dat ik nooit gezegd heb dat je geen lol kunt hebben met een EZ*, of dat het een slechte kist zou zijn ;)

    En idd, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, gelukkig :)
     
  10. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Niet, ik HAD een funjet...
    Was wel fun, maa rook snel, en klein... Te klein achteraf, heb hem verkocht, maar vloog lekker direct, kon snel en langzaam, en rolde als een gekke...
     
  11. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Dus.. hoe gedegen is dan jouw advies als het om een trainer gaat? ;)

    Flauw, ik weet het, maar ja.. kon het niet laten, sorry.. en ja, ik weet het, er zijn ook mensen in dit draadje, zoals bv. Johan, die nog veeeeeel meer ervaring hebben.

    Recentelijk iemand z'n Sebart Shark zien invliegen en was erg onder de indruk van die trainer.. echt heel goedmoedig, stabiel, een schatje, maar, met wat meer power, tot basis 3D in staat.. dan heb je echt een trainer waar je verder mee komt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2011
  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Mijn advies voor een trainer, niet..
    Lees mijn antwoorden nog eens GOED na, ;)
     
  13. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Waar staat dat dan ?

    Je kan ook alles zo vertellen dat het in jouw richting past .

    Bij windsterkte 4 zijn er niet veel gastvlieges die dan nog durfen vliegen bij ons .

    Omdat wij in de bossen ons veld hebben is het verradelijk als je het veld niet kent , om dan er van te maken dat ze dan niet kunnen vliegen is wel heel kras.

    En als ze dan een Easystar pakken betekent dat je er ook goed mee kan vliegen bij turbulente wind , en er niet veel gebeurt als hij in de bomen zo landen.

    Mvg Johan
     
  14. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Misschien even ter aanvulling (kan dat nog na al die posts? :))

    Als je een trainer koopt, om het even welke, is iemand dan niet net zo snel uitgekeken op de kist als met een EZ het geval zou zijn?

    Jeugd wil meer 3D vliegen, prima maar dat leer je ook niet met een trainer. Dan is de trainer net zo snel "saai" als een EZ.....

    Starten en landen met een 3D kist gaat bijna net als een EZ, die plof je vlak voor je neus neer ipv het hele veld nodig hebben.

    Ik heb mezelf leren vliegen met een EZ en heb daarna een Funjet gekocht en een Twinstar II. Daarna een 3D kistje en tussendoor een hoop Depron spul. Nu ben ik meer en meer overgestapt naar schaalkisten als de pipercup en een 1.82 P51 Mustang en een in aanbouw zijnde TF Spitfire.

    En ik ga je wat vertellen, deze week ga ik weer een EZ klaar maken voor de strijd.

    Ergo, als je stap voor stap wilt vliegen en niet meteen een warbird wil na je trainer, kun je best met een EZ beginnen. En het argument dat je "alles moet aanpassen" veeg ik meteen van de tafel, rolroeren maken is in een half uurtje klaar en verhoogd juist het plezier en begrip van deze kist. Vele klonen hebben de ailerons er al standaard op zitten.

    Weet je van tevoren dat je wilt 3D vliegen vraag ik me af welke "trainer" het meest geschikt is, een calmato of een EZ ligt beide ver van het doel af.
     
  15. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Een Calmato kan veel meer dan jij denkt, blijkbaar.. je kunt er bv. rollende cirkels mee vliegen, of meskant. Prophangen kan een Calmato ook.

    Het hoeft niet meteen de 3D kant op te gaan, maar als je interesse hebt in motor- of schaalkisten, is een Calmato een veel betere keuze. Sowieso is het natuurlijk een betere keuze omdat ie groter en zwaarder is. Als motor- of schaal de interesse is, ligt een Calmato veel dichter bij het vlieggedrag van datgene waar je uiteindelijk mee wilt vliegen. Wil je klein en schuim, de Minimag. Mag het groter en schuim, de Mentor.

    En je veegt dus helemaal niets van tafel. Of het nu 5 minuten of 10 uur kost, feit is dat je gaat zitten verbouwen aan een kist. Dan kun je dus beter een kist kopen waaraan je niet hoeft te verbouwen (bv. een kloon waar de rolroeren al op zitten).

    Qua trainers heb ik gevlogen met een minimag, een easystar, een mentor, calmato's (hoog- en laagdekkers), calmato EP (hoog- en laagdekker), WOT trainer, easyglider, een Nextstar, een Avistar, een protech Ibis, een Taxi II, een 'trainer-40-achtig-kistje' en nog een paar waar ik de namen niet meer van weet.

    Van die toestellen zou ik de WOT of een laagdekker Calmato aanraden aan de meeste mensen.

    Recentelijk heb ik een Sebart Shark zien vliegen, het zou nog wel eens kunnen dat ik die nog fijner/beter zou vinden dan de WOT of de laagdekker Calmato. Jammer alleen dat ie relatief zo duur is. Als goedkope goede trainer, zou je bv. de Boomerang kunnen pakken.

    Uiteindelijk kun je natuurlijk met al deze kisten, inclusief de easystar, leren vliegen. Met de één alleen wat beter dan met de ander ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2011

Deel Deze Pagina