Watervliegmeeting "de Natte Vleugels" Zeumeren, 16 april 2011

Sh&"§t :smile: was mijn cameraatje vergeten ... Leuk filmpje trouwens met "bijna" een Mid-air
Volgende keer gaat hij in de zenderkoffer mee:yes:
 
Hallo Allemaal!

Weer een supermeeting achter de rug wederom prachtig weer...fantastisch!
Voor mij helaas kort maar krachtig wel weer echt gezellig!

Heb een poosje naar de M33 zitten kijken vliegt super zo te zien
kijken of ik er ook een in september kan maidenen..............

Pascal je hebt weer iets gemist!!

Organisatie........SUPERRRRRRRRRRRR!!!! Bedankt weer!!
 
Laatst bewerkt:
Was weer een prima dag met zo af en toe zelfs 9 modellen tegelijk in de lucht, gelukkig verliep dat allemaal prima.

Ook in de pits was het druk op een moment telde ik daar iets van 6 modellen wel grappig als je tussen zoveel modellen moet varen om op te kunnen stijgen.

Wel jammer dat alles zo langzamer hand schuim wordt en geen tot weinig leuke /mooie kisten bij komen .

Hier wat plaatsen

zeumerenapril2011.jpg


zeumerenapril20111.jpg


zeumerenapril20112.jpg


zeumerenapril20113.jpg



zeumerenapril20114.jpg

John had een beetje pech vandaag.


zeumerenapril20115.jpg


zeumerenapril20116.jpg


zeumerenapril20117.jpg


zeumerenapril20118.jpg


zeumerenapril20119.jpg


zeumerenapril201110.jpg


zeumerenapril201111.jpg


zeumerenapril201112.jpg


zeumerenapril201113.jpg


zeumerenapril201114.jpg


zeumerenapril201115.jpg


zeumerenapril201116.jpg


zeumerenapril201117.jpg


zeumerenapril201118.jpg


zeumerenapril201119.jpg


zeumerenapril201120.jpg


zeumerenapril201121.jpg


zeumerenapril201122.jpg


zeumerenapril201123.jpg


zeumerenapril201124.jpg


a>pg


zeumerenapril201126.jpg


zeumerenapril201127.jpg


zeumerenapril201128.jpg


zeumerenapril201129.jpg


zeumerenapril201131.jpg


zeumerenapril201132.jpg


zeumerenapril201133.jpg


En tot slot nog een buiging naar de organisatie:D heren wederom bedankt blijft een super gezellige meeting om aan deel te nemen.

Ton
 
Ik moet ook de organisatie bedanken voor dit fantastische evenement.
Gevlogen met 3 kisten, de Lazy Ace, de Coota en de Funcub.
En het belangrijkste, alle 3 schadevrij weer thuis.
Helaas weinig foto's gemaakt, was te druk bezig met vliegen en experimenteren.

De Coota voelde zich goed thuis bij dit windstille weer, met zijn 400 gram echt geen kistje voor golven.
Zelfs nu dook af en toe het neusje in een golf, gelukkig had ik de kap waterdicht gemaakt met plakband en bleef alles droog.

De Lazy Ace gedroeg zich bij windstil weer meer als een speedboot (vorig jaar bij windkracht 4 vloog hij prima).
De waterroeren werkte prima bij het taxien maar remden ook af in de start.
Veel adviezen gekregen van andere vliegers, de meeste adviseerden een zwaardere motor, maar dat vind ik wat te drastisch.
Al geef ik toe dat een 17Cc Saito op bijna 8 kilo niet overpowered is.
Een zeer bruikbaar advies was om de "instelhoek" van de drijvers wat negatief te maken.
Als ik in de start, als hij op de steps stond namelijk up trok raakte 1 van de drijvers met de achterzijde namelijk het water waarop dit zo afremde dat de kist een 90 graden bocht maakte.
Dit had na diverse aanpassingen het gewenste effect, nog niet perfect maar ik ben zeker op de juiste weg!

Ook gevlogen met de Funcub.
Wat vliegt dat makkelijk!
Wel even spannend toen er op een gegeven moment 4 Funcubs in de lucht waren en ik niet meer wist welke van mij was!
Gelukkig kan dit kistje wel een paar seconden zelfstandig vliegen.
OOk een keer proberen te starten met de Funcub zoals de lazy ace, dus heel langzaam tempo maken en eerst op de steps snelheid maken.
Wat bleek, de Funcub had dezelfde problemen als de Lazy Ace (proberen te starten met 1/4 gas)
Hier zijn de drijvers dus ook niet perfect geplaatst maar dat is geen enkel probleem omdat hij zwaar overpowered is!

Al met al dus een zeer leerzame dag.

Groeten Willem
 
De waterroeren werkte prima bij het taxien maar remden ook af in de start.
Veel adviezen gekregen van andere vliegers, de meeste adviseerden een zwaardere motor, maar dat vind ik wat te drastisch.
Al geef ik toe dat een 17Cc Saito op bijna 8 kilo niet overpowered is.
Een zeer bruikbaar advies was om de "instelhoek" van de drijvers wat negatief te maken.
Als ik in de start, als hij op de steps stond namelijk up trok raakte 1 van de drijvers met de achterzijde namelijk het water waarop dit zo afremde dat de kist een 90 graden bocht maakte.
Dit had na diverse aanpassingen het gewenste effect, nog niet perfect maar ik ben zeker op de juiste weg!



Groeten Willem

Vantijd helpt "iets" rolroer sturen ook bij het starten. Als hij op snelheid is een beetje rolroer geven, dan trekt er één drijver uit het water en gaan met die banaan :smile:
Heb er ergens nog wel een foto van liggen...
 
In september 2 Corby Starlets op drijvers? Als we het nu allebei beloven zitten we eraan vast...

Nee denk niet dat de Corby ooit op drijvers zal gaan heb nog te veel andere leuke watervliegtuigen in gedachten om te bouwen.

Eerst maar een nieuwe vleugel bouwen voor de Nieuport kan ik daar eens mee stoeien.
Op zoek naar een leuke locatie rond Dordt kunnen we daar wat vaker fladderen ook goed voor de motivatie een volgend waterkist te bouwen,
2 keer watervliegen in het jaar is te weinig.

Ton
 
Het is géén foto , wel een klein filmpje . Hier zie je duidelijk dat ik een beetje rechts rolroer geef , en hup daar gaat hij :smile:



 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee denk niet dat de Corby ooit op drijvers zal gaan heb nog te veel andere leuke watervliegtuigen in gedachten om te bouwen.

Ton
:help: en ik dan? :nosmile:

Gisteren op de terugweg kreeg ik erg veel zin om de Porter af te maken en die dan op drijvers te zetten. Mooi maatje om met alle weerstomstandigheden te vliegen...

Maar eerst even de Corby afmaken.
 
jitze;2088492 zei:
Gisteren op de terugweg kreeg ik erg veel zin om de Porter af te maken en die dan op drijvers te zetten. Mooi maatje om met alle weerstomstandigheden te vliegen...

Dat zou ook mooi zijn natuurlijk . Wil het bij die van mij ook wel , maar dan moet ik eerst twee kano's zoeken die als drijvers kunnen dienen :cool:
 
Ik wil ook graag de organisatie bedanken, heb een topdag gehad! Wel een hoop lopen klooien met mijn drijvers (eerst was ik er een verloren, toen dat gerepareerd was bleek die ook lek te zijn geworden. Had toen een speedboat ipv een watervliegtuig...) Maar uiteindelijk toch nog een paar keer goed kunnen vliegen!
Tot September dus maar, dan met betere drijvers...
 
en nu nog een mooie foto van de Multiplex Mentor .... :-)

jammer dat ik er niet bij kon zijn....
ik hoop dat ik volgend jaar met mijn Mentor er ben..
 
Laatst bewerkt:
Organisatie bedankt!
Was echt top, het weer, de mensen en de vliegtuigen.

Helaas was mijn Wave te zwaar, dus die kwam niet uit het water.
en de Trainer had na de botsing met een motor kist zeer slechte momenten.

Anywayz, wel lekker gevlogen...
:yes:
 
Ja de meeste mensen zaten zich niet te vervelen maar sommige hielden de zit van de gehele dag niet vol.:yes::yes:

IMAG0061.jpg

Maar ja er waren er ook waar de vleugels te nat van waren.

DSC04078.jpg
 
Laatst bewerkt:
Back
Top