LIBRATO 2 m. zwever 4-kleppen vol glas + film

Die twee Graupners zou ik op de flaps zetten; bij een snelle afdaling kun je daar wel wat meer gebruiken als de Dymonds.

Daar heb je een punt. Remkleppen vol uit vraagt nog wel wat van de servo's
Moet er wel bij zeggen dat ik veel kisten van 1,5m tot 2m met alleen maar D60 in de vleugel zie zitten. Zal het eens in de groep gooien;)

Gerhard
 
Gerhard,

In mijn Sprite thermal E op de flaps 2x volz micormaxx servo's en op de ailerons
2x Vigor V-12M.
Miss heb je er iets aan, op de flaps zou ik geen D60 doen.
Zijn hele mooie servo's maar voor jou Librato denk ik niet helemaal geschikt. Zeker als je met wat snelheid binnenkomt

Grt Lyckele
 
Vandaag naar de beurs in Dortmund geweest.
Niet echt vlieg vriendelijk meer.:(

Wel servo's en klein materiaal gescoord.:p

Ben vanavond gelijk weer verder gegaan.

- Hardpoints gemaakt in de vleugels.
- Mylars gespoten voor het staartstuk
- Morgenavond gaan de laatste delen in het vacuüm.
- Zaterdag en zondag alles in elkaar bouwen.:rolleyes:

Gerhard
 
Vandaag naar de beurs in Dortmund geweest.
Niet echt vlieg vriendelijk meer.:(

Wel servo's en klein materiaal gescoord.:p

Ben vanavond gelijk weer verder gegaan.

- Hardpoints gemaakt in de vleugels.
- Mylars gespoten voor het staartstuk
- Morgenavond gaan de laatste delen in het vacuüm.
- Zaterdag en zondag alles in elkaar bouwen.:rolleyes:

Dan ziet het er naar uit dat je de Wasserkuppe deadline wel gaat halen. Ga je 'm nog op de club invliegen, of gooi je hem gelijk "in het diepe"?

Groet uit Heiloo, het andere Hengelo...
 
Dan ziet het er naar uit dat je de Wasserkuppe deadline wel gaat halen. Ga je 'm nog op de club invliegen, of gooi je hem gelijk "in het diepe"?

De Wasserkuppe deadline moet gehaald worden.
Anders bouw ik 's nachts door ;)

Het is de bedoeling om dinsdag of woensdag avond in te vliegen.:rolleyes:

Ik ben te druk om allemaal foto's erop te zetten. Die komen later wel

vandaag het staart stuk in elkaar gezet. Wat een piel werk.
Maar het is gelukt. Het werkt naar behoren.
de staartboom in de romp vastgelijmd.
vanmiddag naar een verjaardag
vanavond bevestiging van de vleugel op de romp
 
staartstuk in de vacuum

Vrijdag op zaterdag nacht heeft het staartstuk in de vacuüm gelegen.



Uploaded with ImageShack.us

Na wat snij en schuurwerk heb je een mooie achtervleugel :p
Het gewicht van dit staarstuk is 55 gram.



Uploaded with ImageShack.us

Hier is het geheel passend in elkaar.



Uploaded with ImageShack.us

Hier zie je de onderkant. De hevel is gemaakt van printplaat 1,5 mm dik.
Er is een carbon buisje aangebracht met twee vul ringen zodat het niet heen en weer kan wiebelen.



Uploaded with ImageShack.us

Dit staartstuk heb ik inmiddels aan de romp bevestigd. De gehele achterkant is met carbon vezel ingepakt en staat nu te drogen.

De aansturing voor het hoogte roer is een carbonstaaf van 2 mm dik
Deze loopt in een plastic buis naar voren.
 
Laatst bewerkt:
Servo's in de vleugels

Vleugels zijn bijna voorzien van servo's.

Op deze foto zie je het gat voor de servo. De sleuf waar het servodraad door moet kun je mooi zien zitten. Dit kwam mooi vrij toen ik het gat maakte.
Tevens zie je mooi de twee hard points waar de schroeven doorheen gaan.



Uploaded with ImageShack.us

Nu ben ik met de tweede vleugel begonnen en kwam tot ontdekking dat de sleuf waar het draad door moet iets verstopt zit. :bad-words:
Ben er maar mee gestopt. Morgen maar weer eens kijken of ik er draad door krijg.



Uploaded with ImageShack.us

Zondag flink door bouwen, dan komt ik een heel eind.:yes:

Gerhard
 
Jammer om te zien dat je niets gedaan hebt met de eerdere adviezen voor wat betreft de servo's...............
 
Laatst bewerkt:
Jammer om te zien dat je niets gedaan hebt met de eerdere adviezen voor wat betreft de servo's...............

Dag Arno,
jou advies heb ik zeker overwogen. Maar bij het zien van wat kleine glasbakken bij ons op de club, die met de katapult weggeschoten worden functioneert het met de D60 servo's prima. Ook op remkleppen.
Mochten ze nou niet werken dan gooi ik de Des 488 servo's erin.:yes:

Op hoogte en richting heb ik digitaal servo's DS 1505

Gerhard
 
Librato vliegt

Vanavond was het zo ver.

De Librato heeft zijn maiden gehad.:p

Met 150 gram lood in de neus, weegt de zwever vlieg klaar 970 gram.
Dat is meer dan de 700 gram waar ik naar toe wou, maar denk dat het nog steeds netjes is voor een 2 m glas bak.;)

Met een flinke worp vloog ik bijna het hele weiland over.
Daar drinken we vanavond een borrel op.:proost:

Wat me wel op viel is een iets scheef staand achtervleugel.
Dit zal gekomen zijn door het boren van het gat voor de buis van de achtervleugel. Dit zou ik weer los kunnen halen en wat meer recht zetten.
Maar denk dat ik hem eerst zo mee neem naar de Wasserkuppe.:yes:

Morgenavond komt een clubgenoot om te kijken of die ook met de katapult gaat.:rolleyes:
Weer een spannend moment. Moet vanavond nog een haak inbouwen.;)

Ik wil iedereen bedanken voor zijn ideeën, waardoor dit mede tot stand is gekomen. :thumbsup:

Groet, Gerhard
 
Gefeliciteerd! Heb in stilte meegelezen maar wil nu mijn bewondering even uitspreken. En vooral ook voor het bouwtempo, 13 maart eerste post en nu de maiden, klasse!

Groet,

Jacob Bos
 
Gefeliciteerd! Heb in stilte meegelezen maar wil nu mijn bewondering even uitspreken. En vooral ook voor het bouwtempo, 13 maart eerste post en nu de maiden, klasse!
Groet, Jacob Bos

Is het zo snel gegaan.;)
Daar heb ik eigenlijk niet eens op gelet. Wel leuk om te horen dat mensen het leuk vinden dat er een bouw draadje loopt.

Ik moet wel zeggen dat je dit niet te vaak moet doen. Dan gaat je gezinsleven er onder lijden. Maar ze hadden begrip voor de situatie dat de Librato ook mee moest naar de Wasserkuppe.:p

Gerhard
 
Gerhard, proficiat met de maiden!

Ook ik heb op de achtergrond dit draadje gevolgd en moet zeggen, petje af voor de bouwwijze en snelheid!:yes:

Laat op de kuppe nog wat luchtbelletjes over voor ons, wij zitten er vanaf 23 mei!:D

Grt, Louis
 
Gerhard, proficiat met de maiden!

Ook ik heb op de achtergrond dit draadje gevolgd en moet zeggen, petje af voor de bouwwijze en snelheid!:yes:

Je snapt dat ik geen hout en spanfolie meer aan raak voorlopig.
Deze bouwwijze is me zeer goed bevallen. Het koste enige voorbereiding en investering, maar dat verdient zich zelf weer terug. Koop maar eens zo'n kist van twee meer vol glas.;)

Laat op de kuppe nog wat luchtbelletjes over voor ons, wij zitten er vanaf 23 mei!:grin:
Grt, Louis

Hier gaan we deze kist eens lekker vier dagen vliegen. Dan krijg ik een goede indruk van de prestatie. Ben heel benieuwd hoe hij thermiek en zo.
Denk dat de belletjes na vier dagen wel op zijn.:cool:
 
gefeliciteerd! Het was leuk om te volgen. En ik begrijp heel goed dat je niet meer terug wilt naar "hout en folie" ;)

Laat je ons nog wat meer weten als je meer gevlogen hebt met je kunstwerk!!?!
 
Back
Top