Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heel erg gaaf Gerhard! Dank voor de duidelijke uitleg en veel foto's. Ik zat alleen met een vraagje over die Mylars: dienen deze nu eigenlijk alleen als mal (uitsnijden glavezel) en om de lagen glas en carbon op hun plek te houden bij het plaatsen op de schuimkern?
En trek je deze na het drogen in de zak gewoon weer van de kern af?
Erg benieuwd naar het volgende deel.
Succes!
Hallo
Zie ik het goed dat je het glas er gewoon recht, 0/90 gr, opgezet hebt en niet onder 45 gr ....?
(meen te zien dat je het glas gewoon recht uit het doek snijdt)
(Hardpoint maken) Wie kan mij hierin adviseren?
Ik zit zelf te denken om er van onderen een groot gat te boren tot aan de boven huid en dat vol te gieten met epoxy met micro glas bubbels. Dan een 3 mm gat voor de schroef er geheel doorheen.
Zit ik goed te denken?
Gerhard
Tja, ik maak het hardpoint altijd vooraf. Gaatje boren in het schuim (15 mm of zo) dan een 15 mm dik stuk deuvelhout op maat maken (dikte van de vleugel) en erin lijmen.Ik weet echt niet zoveel over het maken van hardpoints, maar ik heb ooit eens gelezen dat je na het boren van het gat ook wat schuim rondom het gat moet weg purken. Hierdoor maakt de epoxy beter contact met het omliggende schuim. Ik weet natuurlijk niet of je wel een purker hebt.
deel 7
veel info te vinden op die site over het baggen van vleugels, dus ook over het maken van hardpoints. Op de manier van de site heb ik ook de hardpoints gemaakt van mijn tantalus fullsize dlg. Werkt prima.
welke roofings heb je nu gebruikt? ik gebruik op het moment 67tex van R&G wat me prima bevalt.
ziet er verder goed strak uit! je zou evt nog wat zuiniger met de carbon om kunnen gaan (voorlijst ed)
WOW....
echt gaaf gerard, mooi kleurenschema.
ook gebruiken bij de libeato GR. dlg?
grt jasper