F 16 spiderjets in aanbouw

reactie

Toch altijd even leuk he zo`n model in elkaar steken :lol:

Doen jullie eigenlijk de tailerons statisch balanceren?

hey berto eigenlijks ben ik er nog niet over uit hoe ik dit ga aanpakken.
maar zo ver is het nog niet.
omdat ik te weinig ervaring heb in deze dingen zal ik toch de expert moeten gaan raadplegen!!


hee hoi sander

goed bezig met je f-16 mooi hoor .
ik heb wat voor je gevonden .
het ontbrekende 2 de landings pootje gemaakt door mendeld ;)
stuur mij je ades maar stuur ik hem op

gr arjan kok:bye: [IMG=http://img192.imageshack.us/img192/1682/13022011245.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us

ik heb je mijn adres gestuurd (naar je hotmail)
 
aanpassing frame

full

Het originele spanten frame wordt aangepast ivm de retracs. Ben maar even aan het tekenen geslagen en dit is het resultaat.

full


Er word geen gebruik gemaakt van Air Magic retracs maar meer conventionele die ook in een Avonds kist zitten.​
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Struts

Als je nog main struts nodig hebt (de originele), contacteer me gerust, ik heb nog stock en voor een prikje te krijgen.
De nose strut heb ik niet meer op voorraad, dat waren de Robart #651L als ik me niet vergis.
Air Magic wordt niet meer gemaakt, maar ooit heeft Jet-1A uit Oostenrijk die (onbewust) gekopieerd op vraag van Michael Binder (die hen had verteld dat het zijn eigen design was). Ik sprak met Jet-1A op JetPower en de eigenaar van Jet-1A vertelde me dat hij nog wat sets heeft liggen maar uiteraard ze niet meer commercialiseert sedert hij het bedrog had vernomen.
De nose retract had een retract angle van 98°, dus niet de gewone roterende 90° retract. Ik geloof dat ze nu iets gelijkaardigs hebben met instelbare retract angle (hetgeen ze o.a. verkopen als nose gear voor de Savex L-39). De neuspoot staat immers 8° naar voor gericht.
Ik heb de passing van deze retract nog niet geprobeerd in het neusspant etc maar het zou zeker sterk genoeg moeten zijn en mits wat aanpassing ook kunnen om de oleo strut erop te monteren. Deze retract roteert wel niet het wiel plat bij het intrekken, maar dat geeft niet want er is toch genoeg plaats in de romp.
Dit is anders bij de main struts : je zal ongetwijfeld grote openingen moeten maken in de inlet duct en dat is volgens mij toch wel zonde en het zal ook "opvallen" dat ze "recht" intrekken...

Veel succes.

Nicolas.
 
Retracts

Hier is de link naar Jet-1A:
Home

De bewuste retracts staan op deze foto op zijn home page : de linkse kolom : middenste retract = mains (kopie van Air Magic) / en deze eronder = zou misschien kunnen passen op de neusspant

Groetjes,
Nicolas.
 
ventral finnen

zo hier maar weer eens even een upje.
de spanten liggen in de wachtrij bij de freesboer dus
ben met de ventral fin's aan de slag gegaan, op wat licht schuurwerk na
is het resultaat voor mij toch veel belovend.
het komt steeds dichter bij,het begint er nou op te lijken!
hier wat foto's hoe het ervoor staat.
full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
fuel tanks

Als je nog main struts nodig hebt (de originele), contacteer me gerust, ik heb nog stock en voor een prikje te krijgen.
De nose strut heb ik niet meer op voorraad, dat waren de Robart #651L als ik me niet vergis.
Air Magic wordt niet meer gemaakt, maar ooit heeft Jet-1A uit Oostenrijk die (onbewust) gekopieerd op vraag van Michael Binder (die hen had verteld dat het zijn eigen design was). Ik sprak met Jet-1A op JetPower en de eigenaar van Jet-1A vertelde me dat hij nog wat sets heeft liggen maar uiteraard ze niet meer commercialiseert sedert hij het bedrog had vernomen.
De nose retract had een retract angle van 98°, dus niet de gewone roterende 90° retract. Ik geloof dat ze nu iets gelijkaardigs hebben met instelbare retract angle (hetgeen ze o.a. verkopen als nose gear voor de Savex L-39). De neuspoot staat immers 8° naar voor gericht.
Ik heb de passing van deze retract nog niet geprobeerd in het neusspant etc maar het zou zeker sterk genoeg moeten zijn en mits wat aanpassing ook kunnen om de oleo strut erop te monteren. Deze retract roteert wel niet het wiel plat bij het intrekken, maar dat geeft niet want er is toch genoeg plaats in de romp.
Dit is anders bij de main struts : je zal ongetwijfeld grote openingen moeten maken in de inlet duct en dat is volgens mij toch wel zonde en het zal ook "opvallen" dat ze "recht" intrekken...

Veel succes.

Nicolas.

hey nicolas ik weet niet of je dit leest maar weet jij ook nog of deze fueltanks te krijgen zijn?
laat het maar even weten m.v.g sander
 
wieldeuren

het is alweer lang geleden dus weer eens tijd om wat te plaatsen.
toch moet het allemaal er wel een beetje op gaan lijken.
helaas kan ik de wieldeur niet helemaal schaal maken i.v.m avond's landings gestel de wielen komen haast tegen de deuren.
dus hier de echte.
full

en hier de aangepaste versie.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi gemaakt hoor, word jij straks ook een dark horse? :rolleyes:

Ik heb hem eens voor Jolmer gemaakt maar die komt er maar niet aan toe, ik vermoed dat jou kist sneller klaar is als die van hem.

Waar blijft het plaatje van de dragshute????
 
gear

weet niet of er nog kijkers zijn maar voor de F16 liefhebbers die even voorbij schieten hier weer even een foto van de vooruitgang.
het gaat niet erg snel maar beetje bij beetje ga ik verder.
moet binnenkort maar weer even bij de baan (lwd) gaan staan.
even wat inspiratie en moed opbouwen.
hier de pic.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
echt gaaf hoor mooi vliegtuig en een mooi model. Ik zou zelf ooit nog eens zo iets willen bouwen. Respect hoor!

gr Geert
 
Kan het nu beter zien dan op de mobiel, mooi gemaakt hoor en dat zonder enige bouw ervaring.
Een tip je, in het midden van de deuren moet ook nog een schaniertje voor de stevigheid. Heeft de grote ook.

Bewonder em zondag wel ff.
 
hey nicolas ik weet niet of je dit leest maar weet jij ook nog of deze fueltanks te krijgen zijn?
laat het maar even weten m.v.g sander


Dag Sander,

Sorry, heb tijdlang niet gevolgd.
De tanks zijn : main tank : Sullivan #395 (946cc) en zijtanks : Sullivan #390 (480cc)
Voor de main doors gebruik je absoluut best de metalen scharnieren van Robart : Robart Large Metal Hinges #350. Bij andere in plastic loop je de kans dat ze eraf vliegen in volle vlucht (ask me how I know). Deze deuren zijn groot ! Ook de luchtcylinders moeten voor dit formaat geschikt zijn (Robart #165 : 3/8" cylinders) Voor het neusdeurtje kan dan wél de kleine BVM #5751 air cylinder en dergelijke plastic offset scharnieren.

Ik heb nog wel het e.e.a. van de meeste dingen liggen.

Groetjes,
Nicolas.
 
nieuwe update met foto

zo weer een kleine update.
na een bezoekje aan de grote broer (J066 1/5 peter coers :D:D)
ben ook in het alu terecht gekomen.
na een paar tips is het resultaat toch erg mooi.
het is wel even pielen maar heb de turkey feathers er voor de helft nu op zitten.

full

full


hopelijk van de week weer wat tijd om helemaal rond te gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nozzle

de turkey feathers zijn allemaal klaar.
ga nou met de ringen aan de slag.
even nog een plaatje ter vergelijking.
full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top