Bouw Hercules C-130 (Willem Bravenboer kit)

Hoe bedoel je bijgebouwd? Er zit niets aan of in de flesjes gemaakt, ze zitten met twee schroefjes aan de motormount bevestigd, verder zitten ze er gewoon los op. Ik heb de gaten rond de spinners wat groter gemaakt zodat ze niet aanlopen; de spinners lopen nog bijna een centimeter door binnen de kap maar anders zaten de spinners/adapters maar goed 4mm vast aan de motoras.

Morgenochtend zal ik een paar extra foto's voor je maken in beter licht :)
 
Waar heb je die spinners vandaan ( misschien domme vraag ... ) zeker uit China :smile:

Moest ( waarschijnlijk ga ik het toch doen als ik deze week een nieuwe vleugel zou kunnen snijden als ik de profielen heb :wink: ) ik de Brushless motortjes erop zetten, zou ik dan de twee lipo's die ik heb ( 2S 3600 30/40 C ) in serie kunnen/mogen plaatsen ,of is dit teveel van het goede voor de motortjes.

mvg

Dirk
 
Laatst bewerkt:
Als je de motortjes gebruikt die ik heb kun je prima 4S gebruiken; alleen moet je dan wel zorgen dat je ook regelaars hebt die 4S aankunnen! Wat voor props je dan het best kunt gebruiken durf ik niet te zeggen, misschien 7x3 ofzo om de Amperes enigzins laag te houden?

Mijn motoren:HobbyKing Online R/C Hobby Store : FC 28-12 Brushless Outrunner 1534kv
props: HobbyKing Online R/C Hobby Store : SF E-Prop 7x4 / 178x102mm w/ Adapters Black (5pcs/bag)
spinners: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Spinner 30diam / 3mm shaft
4S regelaars (voorbeeldje): HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 30amp Speed Controller

Als je toch een nieuwe vleugel maakt, gebruik dan mijn manier om de bedrading erdoor te trekken, scheelt een hoop lelijke plekken op je vleugel :) om het jezelf makkelijk te maken kun je 10mm alu buis gebruiken ipv de 8 die ik heb. Geeft net iets meer ruimte. En je kunt eventueel gelijk flap bedrading trekken..

Tip: laat de ailerons niet doorlopen tot aan de vleugeltips maar maak uit balsa tips. Beschermt je ailerons tegen stoten en raakt een vleugel een keer de grond schuurt het niet gelijk helemaal af.
 
Klopt, vrijwel nooit. Wat het voordeel is van zwaardere regelaars is dat ze veel minder warm worden in dit toestel en eventueel later nog makkelijk in een ander toestel te gebruiken zijn. Ze kosten practisch hetzelfde als de 18A dus waarom dan niet ;)

Mocht je de GWS 8x4 propjes nodig hebben, ik heb er daar vier van liggen (twee normaal, twee counter roterend), deze mag je voor 3 euro plus verzenden hebben :) ze passen niet op mijn nieuwe spinners.

Ik heb ooit geleerd, met zo zwaar mogelijke electronica vliegen kan nooit kwaad (tenzij gewicht een issue is zoals in een DLG ofzo), daarom gebruik ik in mijn meeste toestellen gewoon HTX900 servo's of dat nu nodig is of niet.
 
even :offtopic:

daarom gebruik ik in mijn meeste toestellen gewoon HTX900 servo's of dat nu nodig is of niet.

Ik heb zelf in mijn Electrojet Vampire ( Aeronaut ) gevlogen met 9 grams servootjes op de rolroeren en die ging snel hoor ( ook praktisch géén uitslag nodig, slechts enkele millimeters )Waren multiplexjes Msx2 of zoiets ??
 
Laatst bewerkt:
Nou dan een 3S 4Amp lipo gebruiken en de Gunther props.....je zult tevreden zijn over de prestaties

Er zijn 6 Güntherpropjes onderweg van 125 x 110 ( heb ik er toch een paar reserve )
De lipo ( 3S4000 ) is inmiddels ook reeds besteld...
 
Laatst bewerkt:
Zo een Herky uitsnijden in tempex stelt eigenlijk ook niet veel voor...
De romp is een holle buis van 17 cm. doormeter, de stabilo en rudder zijn ook maar gewoon platte platen tempex en een vleugel snijden kan ook wel iedereen, denk ik.
De rest is een hoop schuurwerk/paswerk
Heb vanmiddag mijn romp nog eens tussen gepakt en er echt alles uitgenomen wat niet goed genoeg was volgens mijn goesting ( hele hoop geknoei wat je niet ziet op de foto's van de verkoopsite )
Dat pak je er dan maar bij omdat je zo ver gereden hebt om hem te halen...
Is nu een héééél stuk lichter:yes:
Dat bedoelde ik nu : de constructie die niet zoveel voorsteld, de tijd dat ik alles afgebroken had en weer gemaakt had ik een nieuwe romp in elkaar gestoken die wel naar mijn goesting was.
 
Laatst bewerkt:
620 gram weegt de romp nu MET een nieuw vleugelbed.;)

Zo zag het er eerst uit ....
full

en nu

full

Ook al wat bij geplamuurd met dat lichte spul...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu voel ik me al terug een stuk beter...:rolleyes:
Ik zeg altijd : beter een korte pijn dan lang lijden...:yes:

Morgen ga ik eens polsen bij een dorpsgenoot ( vroegere Perba ) die heeft een computersnijtafel en zal wel zo een rompje ( lees buis ) snijden voor mij. De rest is makkelijk zelf te doen:cool:
Maak ik daarna eentje met Brushless set-up:yes:
 
Laatst bewerkt:
Als je er toch eentje laat snijden hou ik me ook aanbevolen ;) En liefst nog wat groter (2.25 meter is wel een mooie maat, dacht je niet :D)

Het stelt allemaal inderdaad niet veel voor qua constructie maar met weinig een goed uitziend toestel maken dat ook nog goed vliegt (herinnering, de eerste herkies werden ruim 15 jaar geleden gesneden!) zelfs na jáááááren... Ik geef het je te doen :)

Ik denk niet dat je wil weten wat destijds een CNC-snijmachine kostte...
 
Als je er toch eentje laat snijden hou ik me ook aanbevolen ;) En liefst nog wat groter (2.25 meter is wel een mooie maat, dacht je niet :D)

Het stelt allemaal inderdaad niet veel voor qua constructie maar met weinig een goed uitziend toestel maken dat ook nog goed vliegt (herinnering, de eerste herkies werden ruim 15 jaar geleden gesneden!) zelfs na jáááááren... Ik geef het je te doen :)

Ik denk niet dat je wil weten wat destijds een CNC-snijmachine kostte...

Ik bedoel daarmee niets verkeerd hoor, het concept werkt prima :yes:
 
Hoe hebben jullie de hoofdwielen staan gemeten van de achterste romplas ?
Volgens de beschrijving staat de as van het achterste wiel op 17 cm. van de achterste romplas. Dit klopt volgens mij niet....:nooo:
 
Ligt op zolder, zal het morgenochtend even voor je nameten. Ik kan nog steeds de scanner niet aan de praat krijgen, als je me een PM met je adres stuurt teken ik de profielen even na met een fineliner of potlood en gaan ze in een enveloppe naar je toe :)

Hopelijk morgenochtend nog even tijd om een paar rondjes met de Herky te vliegen voor ik aan het werk moet (boffen he, beide paasdagen werken)...
 
Geen stress :)
Plaats je ook wat foto's hier als je eraan toe bent? (waar beter dan hier tenslotte, tenzij je een eigen bouw/verbouw draadje wil openen natuurlijk)...

Ik weet niet of je ondertussen (begreep ik) de shampooflesjes in huis hebt voor de motorgondels maar denk je eraan dat op de plekken waar ze moeten komen het profiel kleiner is dan wat je nu van Johan krijgt? Loopt taps toe naar de vleugeltips, gebruik je het root profiel om af te tekenen zijn ze dus te groot.. Ik heb er één opnieuw moeten kopen voor ik daar achter kwam. Bij een aantal bouwmarkten kun je voor dit soort klusjes een heel handig tooltje vinden, ziet eruit als een hele rij naalden/dunne spijkers in een houder. Zet je op het profiel, de spijkers volgen het profiel en vervolgens draai je ze vast. Simpel natekenen :)
 
Geen stress :)
Plaats je ook wat foto's hier als je eraan toe bent? (waar beter dan hier tenslotte, tenzij je een eigen bouw/verbouw draadje wil openen natuurlijk)...

Ik weet niet of je ondertussen (begreep ik) de shampooflesjes in huis hebt voor de motorgondels maar denk je eraan dat op de plekken waar ze moeten komen het profiel kleiner is dan wat je nu van Johan krijgt? Loopt taps toe naar de vleugeltips, gebruik je het root profiel om af te tekenen zijn ze dus te groot.. Ik heb er één opnieuw moeten kopen voor ik daar achter kwam. Bij een aantal bouwmarkten kun je voor dit soort klusjes een heel handig tooltje vinden, ziet eruit als een hele rij naalden/dunne spijkers in een houder. Zet je op het profiel, de spijkers volgen het profiel en vervolgens draai je ze vast. Simpel natekenen :)

Een profielaftaster heet dat :smile: ... http://www.klushandel.nl/product_info.php?products_id=291485
 
Laatst bewerkt:
Weer een woord geleerd op de vroege zondagmorgen :D

Heerlijk weer, zo de spullen van zolder, gelijk na het verplichte paasontbijt nog een poosje naar het veld (moet vanmiddag helaas werken van 4 tot 1 net als morgen)

Prettige pasen allemaal!
 
Back
Top