Bouw Hercules C-130 (Willem Bravenboer kit)

Ik heb dezelfde camera maar dan de goedkope uitvoering, die doet 640x480. Die van jou is een stuk beter maar helaas ook zes keer zo duur :(

Toch maar eens voor sparen, video beelden zijn echt beter dan die van mij. Ook leuk voor op de DLG :D

Ik kan ook een Bravenboer Herky kopen ( praktisch klaar ) met vier Permax 400 speed motoren op.
Is deze set-up voldoende of beter direct voor Brushless gaan?
Heb ook nog een regelaar ( Brushed ) van Robbe liggen nml Aircontrol 840 van 40 ampére dus >>> kan waarschijnlijk ook dienen voor deze vier motortjes in combinatie met Günther propjes ?
Deze motortjes zijn waarschijnlijk 6 volt , dus zullen wel een 2 cel lipo aankunnen ( heb er zo nog 2 nieuwe liggen van 2S3600 30/40 C )
Deze lipo's wegen elk 220 gram, dus het vlieggewicht kan ook laag gehouden worden. Eén van deze lipo's zal wel volstaan per vlucht?

Het gaat om deze ...

full

mvg

Dirk

Laatst bewerkt door een moderator:
Die speed400 motoren voldoen prima hoor :) ik heb de foto's gezien (hij werd me aangeboden maar ik heb al een bravenboer kit), voor zover ik begrepen had zit de regelaar er ook al in. Zit nog wel wat werk in (en even een nieuw neusje maken zodat het weer op een herky lijkt)

Wat lipo's betreft voldoet één inderdaad ruim, wil je lekker lang kunnen vliegen doe je er twee in in parallel.

Gewoon kopen Dirk, daar ga je geen spijt van krijgen. Zit een paar avonden werk in maar je gaat er zeker veel plezier van krijgen! :)

Ik kan ook een Bravenboer Herky kopen ( praktisch klaar ) met vier Permax 400 speed motoren op.
Is deze set-up voldoende of beter direct voor Brushless gaan?
Heb ook nog een regelaar ( Brushed ) van Robbe liggen nml Aircontrol 840 van 40 ampére dus >>> kan waarschijnlijk ook dienen voor deze vier motortjes in combinatie met Günther propjes ?
Deze motortjes zijn waarschijnlijk 6 volt , dus zullen wel een 2 cel lipo aankunnen ( heb er zo nog 2 nieuwe liggen van 2S3600 30/40 C )
Deze lipo's wegen elk 220 gram, dus het vlieggewicht kan ook laag gehouden worden. Eén van deze lipo's zal wel volstaan per vlucht?

Het gaat om deze ...

mvg

Dirk

Op onze club vliegen heel veel piloten de hercules 180cm ( +/- 1900gram) met Permax 7,2Volt en 3S lipo , trekt totaal max 40A .
De permax 6V trekt met 3S lipo 13A en is teveel voor deze motor.

Je keus om met 2S lipo te vliegen en Permax 6.0 is dus een goede keuze,
je zou nu ook nog een 6x4 prop mogen gebruiken.
En je 40A regelaar is dus voldoende.

Wat gaat die herky wegen totaal ?

Wat hij gaat wegen weet ik nog niet ... Moet hem nog ophalen ( misschien vanmiddag >>> Is weer een dikke 3,30 uur rijden op en neer )

Moeten er wel Güntherpropjes op of kunnen andere ook ?

mvg

Dirk

Wat hij gaat wegen weet ik nog niet ... Moet hem nog ophalen ( misschien vanmiddag >>> Is weer een dikke 3,30 uur rijden op en neer )

Moeten er wel Güntherpropjes op of kunnen andere ook ?

mvg

Dirk

Er hoeven geen Güntherpropjes op maar zoals ik al zei kun je ook 6x4 APC-E prop gebruiken, maar heb je wel nog 4 propadapters nodig van 2.3mm.

Laatst bewerkt:
Ik zou het op günther houden inderdaad. Origineel gebruikte Willem die ook en het beperkt je Amperes een beetje. Je zou volgas rond de 32A max uit moeten komen. Trekt het veel meer zou je kunnen investeren in vier brushless motoren en regelaars (bijvoorbeeld die ik ook gebruik, zie eerder in dit draadje) voor meer vermogen.

Overigens zul je volgas hooguit gebruiken tien seconden om los te komen en snel hoogte te winnen, daarna is halfgas voldoende. Het is niet echt een toestel voor "low fast passes" (kan wel overigens, tenminste met mijn setup)

Oef.... Ben pas terug thuis .
Vanmiddag om 12u45 vertrokken, en daarnet terug aangekomen.
Wat moet een mens toch niet doen om een vliegtuigje te halen hé :rolleyes:

Seffens eens bekijken wat we ermee kunnen doen...

Daarnet de vleugel eens bekeken. Ik vind hem zwaar ( 515 gram ), dit komt waarschijnlijk door de vier Permax 400 motoren van elk 75 gram ( dus alleen motorengewicht = 300 gram )

De romp staat reeds in de verf , doch die krijgt een nieuw kleurtje.
De rompneus is nog VOL en kan uitgelepeld worden + Herky neusje erop maken...
Gewicht romp met wielen en gainen voor hoogte- en richtingsroer, batterij bevestiging, servoplaat : totaal = 810 gram

Wat komt er nog bij ?
De lipo 2S3600 30/40 C = 200 gram
servootjes, regelaar en ontvanger = moeten/zullen we wel zien.
De kabels voor de motoren zitten er reeds in

mvg

Dirk

Laatst bewerkt:
Niks aan de hand kwa gewicht .

Neus uithollen brengt niet veel , misschien 10 gram .

Als je hem nieuw gaat kleuren dan goed schuren en de verf met een airbrush er op spuiten .

Mvg Johan

gunter

hey jongens

ik heb op mijn herky ook de speed motoren zitten
de 6-volt versie
op 2s lipo
ik heb gevlogen met de 6x4 props
statisch trekt het 40amp

naar mijn idee komen de motoren niet echt lekker op toeren
en zit te denken om het met de gunter propjes te proberen

Back